Oi, der våknet mammapolitiet, ja...
Du skriver lengre opp om å feie for sin egen dør - hva med å ta ditt eget råd? Hvorfor er det din jobb å "omvende" foreldre som du er uenig med? For til syvende og sist så er det ingen lover som blir brutt, folk gjør bare det beste de kan gjøre for barnet sitt i deres situasjon. Folk er ikke dumme bare fordi de ikke gjør som du. Alle vil vi det beste for våre barn. Noen ganger er ikke det det samme som det du mener. Uansett hvor "ferdig snakka" du syns det er og at du mener at det bare finnes en fasit her. Hvem er du til å komme med den fasiten? Trygg trafikk kommer med anbefalinger, de er basert på forskning, det betyr ikke at det er et endelig svar skrevet i stein. Og ingen har utnevnt deg til å være politi over disse anbefalingene. Du kjenner ikke hver enkelt situasjon. Du kan komme med løsningene dine alt det du vil men ikke bli sur når folk ignorerer formaningene dine.
Fordi det handler ikke om meninger, men om hva som er tryggest.
Jeg feier for min egen dør, og fordi jeg har feid godt nok for min egen, kan jeg gi gode råd så andre slipper å miste barna sine i bilulykker.
Det handler ikke om hva jeg vil, selv om jeg vil at alle barn skal ha det best mulig, det er faktisk sånn at forskningen er entydig, og jo, menneskets anatomi og utvikling er rimelig satt i stein.
Når folk ber om løsninger, og får dem, men velger å fortsette å være ignorante, da må jeg bli sur, fordi det er barnet som blir skadelidende.
Alle burde bli sure når noen bevisst velger bort løsninger som sørger for at barn får det bedre.
Du hadde sikkert ikke sutret om jeg hadde gitt tips om hvor en familie med pengeproblemer kunne fått tak i mat?
Dette er nøyaktig det samme.
Du kan bli så furt du vil, det tåler jeg, når reaksjonene på den andre siden er takknemlighet for at noen opplyste dem så de slapp å møte fatale konsekvenser av ignorante valg.
Kanalisere heller sinnet ditt til noe nevenyttig, det er mye mer tilfredsstillende.
Dessuten bryter man faktisk loven når man bevisst tar valg som utsetter barnet ens for fare.
Lovbruddet i seg selv er jo det minste problemet, konsekvensen for det blir som regel en bot, eller et smekk på fingeren, om man faktisk blir fersket av noen som faktisk kan noe om bilsikring.
Loven om bilsikring må derimot endres, og holdningene folk har også, for det nytter ikke å gjemme seg bak loven når man egenhendig har vært skyld i skader eller dødsfall fordi det var viktigere å "vite best selv" og å trasse mot "mammapolitiet" enn å gjøre jobben sin som forelder.