Har du bunad? Eller ønsker du deg det?

Fikk bunad til konfirmasjonen. Bruker den kun under tvang. Hater virkelig å gå med den fordi den ikke sitter pent og den er alt for "unik". Jeg hater å skille meg ut/synes i mengden spesielt i et plagg jeg ikke kan fordra å gå med....
 
Jeg har en sunnmørsbunad, kjempefin. Jeg valgte det som gave i konfirmasjonen.
Den er sydd av tante og bestemor, så kunne ikke solgt den for alt i verden!
Nå er det vel snart på tide å ta den frem og børste støv av den
Min er brodert av mamma og montert av min tante. Ikke aktuelt for fem øre å selge den nei. Og mamma skal brodere til jentene også, og jeg håper virkelig de ikke finner på å selge den
 
Jeg arvet en bunad når min farmor døde. Lyseblå grafferdrakt. Veldig fin :)
 
Fikk bunad av min bestemor til konfirmasjonen. Hun har brodert den selv, og den er noe av det kjæreste jeg eier :Heartred
 
Fikk bunad til konfirmasjonen. Bruker den kun under tvang. Hater virkelig å gå med den fordi den ikke sitter pent og den er alt for "unik". Jeg hater å skille meg ut/synes i mengden spesielt i et plagg jeg ikke kan fordra å gå med....


Ååå så dumt!! :(
Kan jeg spørre hvilken bunad det er?
 
Fikk bunad til konfirmasjonen, og sølvet til bursdager og jul før konfirmasjonen.
Bestemor har brodert den, mormor har montert den og en tante har gjort endinger underveis som jeg har vokst.

Litt dust å få bunad når man er konfirmant, mens puppene ikke vokste ut før jeg var russ [emoji23]
 
Jeg har, men fikk ikke til konfirmasjonen eller jeg fikk min søster sin. Hu ønsket seg ikke, Og fikk av mormor mens jeg som ønsket meg fikk ikke. Kommer aldri til å kvitte meg med den, både mormor og min søster er døde så det er jo noe etter de.
 
Har bunad og fikk den til konfirmasjonen, veldig glad for det[emoji4]
 
Fikk bunad til konfirmasjonen. Veldig glad i den :)
 
Ja, endelig har jeg det. Sydd selv i 2012/13.
 
Ja fikk til konfirmasjon.
«Alle» fikk det. Har alltid syntes det var fint, brukte stakk fram til konfirmasjonen.

Ungene mine går i festdrakt og får bunad av mormor til konfirmasjonen
 
Hardangerbunad i grønn, fikk til konfirmasjonen :)
 
Ja, endelig har jeg det. Sydd selv i 2012/13.
Så flink du er! Har lyst at noen skal sy til meg, men kjenner dessverre ingen som kan det så da må jeg nok vente til jeg får råd til å kjøpe en ferdig sydd bunad etterhvert. Tenkte ihvertfall å begynne å spare litt hver måned på en lukket/stengt sparekonto så kanskje jeg har en bunad i løpet av 3-4 år. :)
 
Back
Topp