Har du bunad? Eller ønsker du deg det?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Når jeg var konfirmant så kunne jeg ha fått bunad hvis jeg ønsket det, men når jeg var 14 år så syns jeg ikke bunad var fint og det var ikke mange på min alder som hadde det til konfirmasjonen. Da ville jeg heller ha en veldig fin kjole på konfirmasjonsdagen min. Og i dag angrer jeg veldig mye på at jeg ikke ønsket meg bunad. Jeg var 18/19 år når jeg begynte å ønske meg bunad. Og hvert år når der nærmer seg konfirmasjoner og 17. mai så kjenner jeg veldig på at jeg skulle hatt en bunad. Det er så fint med bunad!
Nå er jeg 25 år og ønsket om bunad blir bare større og større for hvert år, men har dessverre ikke råd til en selv. Og vet ikke hvordan jeg skal få råd til det heller..

Noen andre som kjenner seg igjen? Har dere bunad? Fikk dere bunad til konfirmasjonen? Hvis ikke, angrer du på at du ikke valgte bunad?
 
Ja jeg er så heldig at jeg har det :)
Hardangerbunad,elsker den!
Har lekt med tanken om å selge den men jeg klarer det ikke..., den er så vakker,og ingen i familien har utenom meg..så de hadde nok klikket i vinkel om jeg solgte den..
 
Jeg har kjempelyst på! Fikk ikke til konfirmasjonen (var for dyrt), og nå er jeg 38. :hilarious: Skal fikse meg til 2019 eller 2020! Blå nordlandsbunad. :)
 
Jeg har det og syns det er like stygt nå som jeg syns når jeg var 14[emoji23] har alt av sølv til den og så verdien er på 60000ca galskap å ha sånt hengende, særlig når jeg aldri kommer til å bruke den
 
Ja jeg er så heldig at jeg har det :)
Hardangerbunad,elsker den!
Har lekt med tanken om å selge den men jeg klarer det ikke..., den er så vakker,og ingen i familien har utenom meg..så de hadde nok klikket i vinkel om jeg solgte den..

Hvorfor vurderer du å selge den når du elsker den?

Bunad er jo så nydelig [emoji7] men altfor dyrt å investere i selv. Håper jeg en gang kan få meg en bunad, men aner ikke hvordan jeg skal få råd til det.. Jeg ønsker meg Rogalands-Frafjord bunad [emoji7]
 
Har ikke, og har aldri ønsket meg heller. Ikke noe tradisjon for å bruke/kjøpe bunad i min familie, men syns det er fint på andre da :)
 
Ja, jeg fikk til konfirmasjonen.

Det skal døtrene mine også gå.
Mannen min fikk av meg når han ble 35 og jeg ser for meg at sønnen vår vil få (tilbud om å få) når han er mer utvokst. Til konfirmasjonen er for tidlig, da må han ha ny som voksen, herrebunad kan ikke tilpasses på samme måten og ta høyde for at de blir ca dobbelt så bred over skuldrene...
 
Jeg har kjempelyst på! Fikk ikke til konfirmasjonen (var for dyrt), og nå er jeg 38. :hilarious: Skal fikse meg til 2019 eller 2020! Blå nordlandsbunad. :)

Så heldig som skal få deg bunad da! [emoji7] Investerer du i den selv, eller får du den? Bare spør av nysgjerrighet, for vet ikke hvordan jeg kan investere i en selv.
 
Hvorfor vurderer du å selge den når du elsker den?

Bunad er jo så nydelig [emoji7] men altfor dyrt å investere i selv. Håper jeg en gang kan få meg en bunad, men aner ikke hvordan jeg skal få råd til det.. Jeg ønsker meg Rogalands-Frafjord bunad [emoji7]
For jeg har hatt bruk for de pengene så mange ganger.... og vurdert opp og ned... jeg bruker den en gang i året,men kunne liksom kjøpt meg bil for de pengene... eller tatt lappen med de,da jeg behøvde lappen.. osv..
 
Så heldig som skal få deg bunad da! [emoji7] Investerer du i den selv, eller får du den? Bare spør av nysgjerrighet, for vet ikke hvordan jeg kan investere i en selv.
Må nok betale den selv, skal prøve å spare opp. Er gravid nå, så lurer på om det er best å vente to år til jeg er sånn passe tilbake i form. Det sære er at jeg ikke har feiret 17.mai på mange år. Men skal begynne igjen når jeg får den! :joyful: Det blir vel den eneste gangen i året jeg vil bruke den også, det er jo litt trist... :rolleyes:
 
For jeg har hatt bruk for de pengene så mange ganger.... og vurdert opp og ned... jeg bruker den en gang i året,men kunne liksom kjøpt meg bil for de pengene... eller tatt lappen med de,da jeg behøvde lappen.. osv..

Den skjønner jeg veldig godt altså. Er jo av slike grunner jeg ikke klarer å spare til en bunad nettopp fordi jeg trenger pengene til andre ting og har ikke samvittighet til å bruke 40 000kr på en bunad til meg selv.
Men tenk hvis du angrer på å ha solgt den da?
 
Har veldig lyst på bunad, men er glad jeg ikke fikk til konfirmasjonen. Den hadde aldri i verden passet nå[emoji85] klart, kunne vel ha solgt den og kjøpt ny nå.
 
Den skjønner jeg veldig godt altså. Er jo av slike grunner jeg ikke klarer å spare til en bunad nettopp fordi jeg trenger pengene til andre ting og har ikke samvittighet til å bruke 40 000kr på en bunad til meg selv.
Men tenk hvis du angrer på å ha solgt den da?
Ja det er nettopp det... derfor jeg ikke har solgt den ..:) jeg hadde nok angret... og jeg fikk den av bestemoren min,som fikk den sydd til meg til konfirmasjonen... og hun er død nå... Så jeg klarer ikke selge den...
 
Har veldig lyst på bunad, men er glad jeg ikke fikk til konfirmasjonen. Den hadde aldri i verden passet nå[emoji85] klart, kunne vel ha solgt den og kjøpt ny nå.
Haha, godt poeng. Jeg var ei flis som konfirmant, ikke akkurat lengre. :) Er nok litt tryggere hvis jeg kjøper nå de neste årene.
 
Ja fikk bunad av farmor og farfar til konfirmasjonen og veldig glad for det. Ikke fått brukt den de siste årene desverre da jeg har gått gravid osv på 17 mai. Håper jeg klarer å komme i form til å bruke den til 17 mai neste år siden jeg er gravid igjen i år:)
 
Jeg fikk bunad til konfirmasjonen. Veldig glad i den, og så er det jo veldig praktisk å ikke trenge å bruke tid på antrekk til 17.mai, dåp og konfirmasjoner.
 
Back
Topp