Har du bunad? Eller ønsker du deg det?

Jeg ønsker meg veeeeldig bunad! Jeg har en tvillingsøster, og vi fikk tilbudet til konfirmasjonen. Jeg ville veeeldig gjerne ha da også, men søstera mi ville ikke. Så mamma syns (av en eller anna grunn) at det var urettferdig hvis jeg fikk bunad og søstera mi fikk 30-40 000kr.. Har en billig festdrakt som får duge til jeg har råd til en ekte bunad :)
 
Har ikke og fikk heller ingen spm om jeg ville ha.

Skulle egentlig arve min mor sin, men hun pantsatte den og det ble oppdaget for sent. Så min mormor sa at jeg skulle få arve hennes siden jeg var da eneste barnebarnet som ikke hadde, vel min morfar var ikke enig så står fortsatt uten bunad selvom jeg virkelig ønsker meg en, får se om vi tar oss råd til det etterhvert men er jo ikke billig og ekstra surt at søsken og søskenbarn har fått mens det virker som om alt har stått imot meg

Uff, så kjedelig! Håper du får deg en bunad du også [emoji4]
 
Etter å ha ønsket meg det i mange år kjøpte jeg meg bunad for et par år siden :)

Så kjekt at du fikk deg bunad da! [emoji4] Kan jeg spørre hvordan du fikk finansiert bunaden (hvis jeg kan si det på den måten)? Gjorde du det selv eller fikk du hjelp?
Jeg spør fordi jeg har lyst på selv, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med å få råd til den selv.
 
Jeg har, øst-Telemark. Elsker den.
Den er rundt 40 år, fikk den etter mormor til konfirmasjonen min :)
Er hun som har brodert og sydd den, så den betyr utrolig mye. ♡
 
Har bunad, arvet etter farmor. Veldig glad for den.
 
Ønsket meg bunad av min tante og onkel å fikk ønsket oppfylt å kunne ikke vær mer lykkelig<3 utrolig takknemlig for det i dag :D

Hva med å sy selv?
 
Har blå nordtrønder-bunad som mormor broderte til konfirmasjonen.
Er veldig glad i den :happy: ble ikke brukt i fjor siden jeg var gravid og blir ikke brukt i år da jeg ammer, og den har «hel» stakk som skal under både skjorte, vest og sjal. Så om jeg skal amme i den må jeg kle av meg til truse og strømper :wacky:
Satser på å få den på igjen til neste år :)
 
Så kjekt at du fikk deg bunad da! [emoji4] Kan jeg spørre hvordan du fikk finansiert bunaden (hvis jeg kan si det på den måten)? Gjorde du det selv eller fikk du hjelp?
Jeg spør fordi jeg har lyst på selv, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med å få råd til den selv.

Jeg kjøpte brukt da, så den kostet ikke så mye som en ny. Men den var pent og lite brukt, og jeg fikk med alt sølvet. Betalte 20.000 for den. Tok de fra lønnskonto :D
 
Jeg kjøpte brukt da, så den kostet ikke så mye som en ny. Men den var pent og lite brukt, og jeg fikk med alt sølvet. Betalte 20.000 for den. Tok de fra lønnskonto :D
Ikke dumt å kjøpe brukt. De er jo som regel like fine som en helt ny, og det er jo noe man kun bruker 1-3 ganger i året. Vurderer selv å kjøpe en brukt, men de ligger på 25 000-30 000kr for en brukt med alt sølv og for 10 000-15 000kr mer kan jeg få en helt ny. Jeg må nok vente noen år ihvertfall før jeg kjøper meg en bunad. :)
 
Ikke dumt å kjøpe brukt. De er jo som regel like fine som en helt ny, og det er jo noe man kun bruker 1-3 ganger i året. Vurderer selv å kjøpe en brukt, men de ligger på 25 000-30 000kr for en brukt med alt sølv og for 10 000-15 000kr mer kan jeg få en helt ny. Jeg må nok vente noen år ihvertfall før jeg kjøper meg en bunad. :)

Det tok litt tid før jeg fant en "perfekt" en, trålet Finn/kjøp-salg-grupper på Fb. Lurt å følge med litt der så kanskje du er heldig :)
 
Fikk valget mellom bunad eller penger til konfen... angrer nå på at jeg ikke valgte bunad!! Selv om det begynner å bli endel år siden hehe:)
 
Synes heller ikke bunad var no særlig da men takket ja og det angrer jeg ikke et sekund på. Var så tynn på den tiden og etter medisinbruk la jeg på meg 60 kg, vurderte lenge og selge den men nå har jeg endelig kommet meg inn i den og som voksen så er jeg så glad for at jeg takket ja. :)
 
Fikk bunad av farmor og farfar til konfirmasjonen :) Blir ikke brukt i år pga amming. Har fått låne en festdrakt av moren til min kjære:)
 
Angrer den dag i dag på at jeg ikke sa ja til å få bunad til konfirmasjon :arghh: Den gangen synes jeg ikke det var så fint, men nå som voksen synes jeg det er kjempefint!
 
Back
Topp