Hadde dere latt mannen dra på helgetur 5 uker etter fødsel?

Nei hadde ikkje det. Her trengte eg mye hjelp av mannen første tiden med en baby som skreik 24/7 og sov lite . Veit aldri korleis ungen din blir før den er komt til verden
 
Kjæresten lurer på om han kan bli med gutta på den årlige turen til Danmark fra en fredag til søndag. Datoen de tenker å sette opp er ca 7 uker etter fødsel (eventuelt 5 uker dersom jeg går gravid på overtid).

Dette er vårt første barn og jeg kan fint si nei til han. Familien min bor på andre siden av landet, så får ikke så mye hjelp derfra regner jeg med.

Hva tenker dere som har fått barn? Hadde det gått greit eller hadde det vært for slitsomt og tungt når det er såpass kort tid etter fødsel?

Det hadde jeg sagt "nei" til hvis mannen min mot all formodning hadde spurt. Tiden etter fødsel kan være veldig tung, og må du ta keisersnitt er den gjerne enda tyngre.
 
Hadde sagt ja med angrerett. Billetter som kan avbestilles helt til avreise og ingen sure miner om det ikke blir noe av. Vi vet ikke hvordan babyen vår blir, eller hvordan jeg kommer til å ha det.
 
I utgangspunktet ja. Null problem. Men at han selv har i bakholdet at ting kan være helt kaos. Mye kan skje og man vet ikke hvordan man takler det selv og hvordan baby er.
For våres del hadde det hvert null stress. Hadde en baby som knapt gjorde noe annet enn å sove og spise de første 3 mnd :p
 
Ikke her i gården. Han har vært med å lage barn, han får saktens være med etterpå. Der forventer jeg full commitment. Nå har ikke mannen min noen andre planer enn å være hjemme med babyen, dattera vår og meg, og han ville ikke hatt det annerledes, men hadde han foreslått det hadde jeg ikke vært positiv til det. Og det er helt innafor. Som nevnt over, you do you, det er selvsagt ikke feil å syns det er greit at far tar seg en guttetur rett etter fødsel, heller.
 
Ja, med forbehold. Mannen hadde planlagt tur 6 uker etter fødsel, men det ble 9 uker etter da hun kom litt tidligere. Det fikk helt fint, men hadde det vært noen problemer (hastesnitt, kolikk el) så hadde jeg sagt at han måtte avbestille. Det var han enig i.
 
Hadde ikke hatt noe problem med det:)

Men hadde kanskje linet opp noe hjelp fra familie enkelte ganger i den perioden da kanskje:) så for eks mamma eller svigermor kunne komme å passe litt hjemme hos oss, om jeg trengte et par timer med søvn eller bare en dusj uten å ta med babyen;-)

Men tenker vi hadde klart oss fint alene også noen dager:-D

Å da hadde jeg hatt en jentetur tilgode senere hvor han måtte ta ansvar for henne alene;-)
 
Ja med forbehold. Skal nok gå fint så lenge alt rundt fødselen går greit :)
 
Back
Topp