Hadde dere latt mannen dra på helgetur 5 uker etter fødsel?

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Kjæresten lurer på om han kan bli med gutta på den årlige turen til Danmark fra en fredag til søndag. Datoen de tenker å sette opp er ca 7 uker etter fødsel (eventuelt 5 uker dersom jeg går gravid på overtid).

Dette er vårt første barn og jeg kan fint si nei til han. Familien min bor på andre siden av landet, så får ikke så mye hjelp derfra regner jeg med.

Hva tenker dere som har fått barn? Hadde det gått greit eller hadde det vært for slitsomt og tungt når det er såpass kort tid etter fødsel?
 
Med nr 2 som skreik non stop og aldri sov, så hadde det vært uaktuelt. Jeg var avhengig av avlastning fra han for å ikke klikke fullstendig.
 
Vanskelig å uttale seg på vegne av andre. Alle barn og foreldre er forskjellig. For meg hadde det vært tungt å ha en helg alene da lille var fem uker gammel. Eneste muligheten til å få et par timer sammenhengende søvn på den tiden var at mannen tok ansvar og passet lille så jeg fikk sove.
 
Mannen min var på konsert 3 dager etter fødsel med nr 2, men han hadde drikkeforbud og kom jo hjem samme kveld pluss at jeg hadde hjelp av min familie. Jeg hadde sagt nei jeg. Fordi du aner ikke hva du har i vente, og man er så utrolig sårbar i den første tiden! Jeg synes det var ganske tøft når mannen dro på konsert fordi familien min er jo ikke HAN..
 
Ja med forbehold ville jeg også tenkt, det kan bli helt uproblematisk, det kan bli helt umulig, spørs helt på barnet og din form :) Her var mannen student og fødselen kom midt i eksamenstida, så allerede dag 2 etter at vi kom hjem fra sykehuset var vi alene hjemme, de påfølgende dagene var vi alene fra morgenkvisten til midnatt. Lillemann bodde i bæresjalet (ville ikke ligge for seg selv, ikke så veldig uvanlig med nyfødte), men slik fikk jeg godt på tur med hunden, spist mat, gått på do etc. Det eneste som var styrete var at ammingen ikke var 100% enda, slik at jeg måtte ordne mme noen ganger på dagtid. Utover det var det problemfritt. Men jeg gjorde det jo enkelt for meg selv og da :) Har heller ingen familie å få hjelp av, så vi ble raskt vant til å ordne selv når vi måtte det. Men hadde jeg hatt et mer urolig barn, eller ikke hatt/tenkt på bæresjal, hadde jeg sikkert krepert. Men lillemann var happy så lenge han var inntil en av oss :)
 
Hadde nok sagt ja, basert på mine egne fødsler.

Kan du kanskje høre med familien om det er en eller annen som kunne ha kommet den helgen?
 
Min mann dro på jobbtur da frøkna var 5 uker. Borte en helg. Gikk kjempe bra. Og vi har to hunder og en tenåring i hus i tillegg.
 
I utgangspunktet hadde jeg syntes det var greit, men med forbehold om at han i verste fall ble hjemme hvis det skulle være noe spesielt (sykdom, KS e.l) og ingen andre kunne hjelpe deg.
 
Går det å si ja med forbehold om at du kan angre deg? [emoji14] Det er jo bedre enn et blankt nei. Helt umulig å vite hvordan det blir på forhånd..
Det hun sier!

Vet jo aldri. Men tenker det er en mulighet for deg til å teste hvor selvstendig du føler deg. Mannen skal jo i jobb etterhvert.
 
Jeg hadde sagt ja, yngste vår hadde kolikk(har 3) men mannen reiste på guttetur da hun var rundt 2 mnd. Da hun var 3 mnd reiste jeg alene med 4 barn til utlandet, men det er meg, de fleste jeg kjenner synes jeg er sprø som gjør slikt, men jeg er blitt veldig rutinert og klarer ting nesten bedre alene enn når andre skal blande seg!

Du må nesten se an babyen og din egen form, kan aldri vite det på forhånd:)
 
Hadde sagt ja :) hadde lett ofra en helg med lite søvn for at han skulle få gjort noe gøy. Da kommer han hjem med ny energi, og kan hjelpe litt ekstra i tiden etter ;) men, det må jo selvsagt være med forbehold at du er frisk og ikke har hatt KS ellernoe.
 
Det hadde gått fint her, men så har vi svigers 5 min unna og mine foreldre 1 time unna så jeg hadde fått hjelp.
 
Da jeg fikk nr 2 og hadde en 2 åring fra før, reiste han på jobb da babyen var 1 uke. Da var han borte i 14 dager. Det gikk veldig greit. Men ikke noe drømmesituasjon akkurat.
Men jobb er jobb - kanskje noe annet med en guttetur?
 
Back
Topp