Hadde dere latt mannen dra på helgetur 5 uker etter fødsel?

Ja, det kunne jeg gjort.
 
Kjæresten lurer på om han kan bli med gutta på den årlige turen til Danmark fra en fredag til søndag. Datoen de tenker å sette opp er ca 7 uker etter fødsel (eventuelt 5 uker dersom jeg går gravid på overtid).

Dette er vårt første barn og jeg kan fint si nei til han. Familien min bor på andre siden av landet, så får ikke så mye hjelp derfra regner jeg med.

Hva tenker dere som har fått barn? Hadde det gått greit eller hadde det vært for slitsomt og tungt når det er såpass kort tid etter fødsel?

Hva tenker du da?
 
Kunne ikke tvunget han til å være hjemme, men hadde kanskje blitt litt sur da jeg hadde vært alene med 3 barn :p
 
Jeg hadde sakt glem det[emoji4] venter første barn nå og det hadde vert helt uaktuelt. Vi er to om det og det er helt nytt så da trenger vi hverandre. Å som noen av de andre sier, man vet aldri hvordan det står til etter en fødsel å du kan ha behov for hjelp etter så kort tid
 
Jeg hadde sagt ja, men han måtte vært inneforstått med at turen kunne blitt avlyst på kort varsel dersom det skulle blitt noen komplikasjoner med meg eller baby rett før. Måtte vært noe alvorlig da, fredag til søndag er ikke lenge så jeg skulle nok klart meg :)

Tenker som utgangspunkt at det er viktig å være rause med hverandre. Dessuten vil jeg heller ha en takknemlig samboer som både før og etter reisen er ekstra "på" og hjelpsom, enn en som er småsur hele helgen for at han ikke fikk lov å dra :)
 
Ja, det hadde gått fint. :) Regner med han hadde avlyst turen på eget initiativ om noe spesielt hadde oppstått med meg eller baby.
 
Bare ei helg hadde vært null stress for meg .. jeg trengte iallfall ikke mannen å varte oss opp twenty-four-seven.
Etter 5 uker pleier man være ganske trygg som mor også :)
 
Null stress her, men som nevnt over så med forbehold kanskje siden man aldri vet hvordan det blir etter fødsel.

Nå har jeg en 3 åring med bestemt vilje, baby på 2 mnd og en hund som maser. Samboer skal bort en langhelg snart, og planen da er å skaffe "barnevakt" til hunden. Også har jeg noen jeg kan ringe om det blir krise da, men bæresjal på minste fungerer fint det og.

Min eldste sov stort sett hele tiden de første 3 mnd, så var nesten som å ikke ha baby.
 
Jeg hadde sagt ja.
Men med tvillinger så tror jeg ikke at jeg hadde turt å si ja før jeg hadde fått sett hvordan hverdagen er. :)
 
Jeg hadde sagt ja med forbehold om at alt gikk fint under fødsel. :)
Det eer faktisk litt deilig å ha en helg med bare seg selv og babyen og tenke på :) Du og baby kan breie dere i senga, du kan se jentefilmer, kanskje du er slik i form at ei god venninne, søster, mor kan komme på besøk og ha litt kvalitetstid. Ikke minst kommer mannen din til å elske deg litt ekstra siden han får lov og kommer hjem med masse energi og syntes at kona er den mest sportye i verden som lot han dra :)
 
Med første dro mannen på jobb i to uker 5 uker etter fødsel, men andre 3 uker etter. Gikk veldig fint første gang, da jeg bare hadde et barn å forholde meg til, litt verre andre gang. Men er såklart forskjell på jobb og guttetur. Jeg hadde nok sagt ja med forbehold om at formen min måtte være grei og at ting gikk fint med baby [emoji4] vanskelig å vite på forhånd hvordan ting vil bli [emoji4]
 
Hva tenker du da?

Tusen takk for alle svar og tips jeg har fått! Nyttig å høre deres erfaringer med dette og hva dere hadde gjort i denne situasjonen.
Var interessant å se hvor mange som mener at der er greit, ikke greit, eller greit med forbehold.


Samboeren min er egentlig mye hjemme fra før av. Noen ganger må nesten jage han ut for at han skal henge med kompisene. Jeg tror egentlig han har veldig godt av å komme seg litt ut, få tid til å savne meg og babyen litt. Som noen skrev over her kan det hende jeg synes det er deilig med litt alene-tid med babyen også. Muligens be om hjelp fra venninner dersom jeg skulle føle for det.

Det jeg kommer til å gjøre er å be han om å prøve å planlegge å ta turen noen uker senere. Om det ikke går skal han likevel få lov til å reise, men med forbehold.
Dersom jeg ikke skulle være i form til å ta babyen alene eller om vi skulle få en krevende baby med kolikk e.l, så må han være forberedt på å måtte avlyse turen. Det tror jeg han kommer til å forstå veldig godt også :)
 
Min hadde fått lov, men forbehold om at vist det ble ks eller noe uforutsett som gjorde at jeg hadde trengt hjelp så kunne han ikke dra [emoji5]
 
Tusen takk for alle svar og tips jeg har fått! Nyttig å høre deres erfaringer med dette og hva dere hadde gjort i denne situasjonen.
Var interessant å se hvor mange som mener at der er greit, ikke greit, eller greit med forbehold.


Samboeren min er egentlig mye hjemme fra før av. Noen ganger må nesten jage han ut for at han skal henge med kompisene. Jeg tror egentlig han har veldig godt av å komme seg litt ut, få tid til å savne meg og babyen litt. Som noen skrev over her kan det hende jeg synes det er deilig med litt alene-tid med babyen også. Muligens be om hjelp fra venninner dersom jeg skulle føle for det.

Det jeg kommer til å gjøre er å be han om å prøve å planlegge å ta turen noen uker senere. Om det ikke går skal han likevel få lov til å reise, men med forbehold.
Dersom jeg ikke skulle være i form til å ta babyen alene eller om vi skulle få en krevende baby med kolikk e.l, så må han være forberedt på å måtte avlyse turen. Det tror jeg han kommer til å forstå veldig godt også :)
Høres ut som en veldig lur plan.
Og det høres ut som du har en fornuftig mann, så dette tror jeg kommer til å gå ganske greit [emoji4]
 
Jeg hadde sagt det var greit, jeg hadde en tøff fødsel der jeg mista 2,5L blod, og 5 og en halv uker etter fødsel var vi på ferie i syden. Null stress! 3 første ukene derimot, da var jeg helt utkjørt! La han kose seg og lade batteriene litt. [emoji4] En helg går fort! Kanskje han kan fylle kjøleskapet med litt ekstra god mat til deg før han drar, slik at du slipper å styre så mye. Og ikke forvent å få gjort noe husarbeid mens han er borte! [emoji6]
 
Back
Topp