Hadde dere latt mannen dra på helgetur 5 uker etter fødsel?

Ei helg hadde gått bra, så lenge fødsel og slikt gikk fint. Jeg har sagt til mannen at han for all del må dra på festival (2 kvelder/netter) dersom jeg føder før den tid, men han vil ikke :wacky: Så det skal ikke stå på meg iallefall!
Kjenner ei med to barn, en 5åring og en på da 1 mnd. Da dro mannen borte i 2 uker til andre siden av verden på guttetur. Forhåndsbetalt etc.. Hun klarte seg utrolig bra, men fikk litt hjelp av sin mor :)
 
Her var ikke mannen i Norge engang før storesøster var 5 uker og det gikk ganske bra, fikk ikke mye avlastning heller og det gikk bra selv med begynnende kolikk osv.

Tenker en helg går greit men som du sier selv med forbehold for man vet absolutt ikke hvordan tiden etter fødsel er før man er der og ser hvordan din form er og hvordan babyen er
 
Jeg hadde sagt ja! [emoji4] Det er viktig å være raus.
Men jeg takler fint å være alene med barn og har ikke opplevd kolikk, så skjønner at det kan føles annerledes for noen.

Eldste her hadde kolikk, sov lite på natta og type ingenting på dagen. Likevel tror jeg faktisk det hadde vært enklere for meg å være alene hjemme med han siden sambo ikkw bidro med noe særlig annet enn dårlig stemning.
 
Hadde sagt ja, med forbehold. Det hadde gått finfint hos oss. Datteren vår sov sikkert nesten 20 timer i døgnet de første ukene. Men dere kan jo få en baby som er det stikk motsatt. Dette vet man jo aldri. Du må jo også se an din egen form etter fødselen.

OG så får du jo litt ekstra stjerner i boka senere, slik at du kan unne deg litt sårt etterlengtet me-time :)
 
Jeg hadde sagt ja, er kun en helg. Men det forbehold om avbestilling da, hvis det hadde blitt KS :)
 
Dette må du kjenne på selv! Hva som er rett og ikke :) Det finnes ingen fasit, ingenting er rett eller galt!

Jeg personlig hadde ikke syntes det var greit. Jeg er såpass streng at jeg hadde revurdert forholdet på grunn av at han foreslo det fordi jeg hadde ønsket at han heller ville vært med meg og sitt nyfødte barn denne tiden :p Men jeg er streng altså! Og er gravid for fjerde gang og ikke første. Regner også med at mannen kjenner meg såpass godt at han ikke hadde turt å foreslå det :p Nå må dere ikke missforstå, jeg tvinger han ikke til å ikke gjøre gøye ting. Men jeg stiller krav, og han får følge dem eller gå. Han vet hvor døra er om han synes jeg er for streng, og jeg har aldri stoppet han!

Poenget mitt er: Alle er forskjellige! DU må kjenne på hva som er rett for DEG! :) Ingenting er rett eller galt, og ingen kan svare for deg hva du synes er ok :)
 
Kjæresten lurer på om han kan bli med gutta på den årlige turen til Danmark fra en fredag til søndag. Datoen de tenker å sette opp er ca 7 uker etter fødsel (eventuelt 5 uker dersom jeg går gravid på overtid).

Dette er vårt første barn og jeg kan fint si nei til han. Familien min bor på andre siden av landet, så får ikke så mye hjelp derfra regner jeg med.

Hva tenker dere som har fått barn? Hadde det gått greit eller hadde det vært for slitsomt og tungt når det er såpass kort tid etter fødsel?
Jeg hadde latt han dra. Men det er en mulighet for at han vil være hjemme når baby er kommet :)
 
Kjæresten lurer på om han kan bli med gutta på den årlige turen til Danmark fra en fredag til søndag. Datoen de tenker å sette opp er ca 7 uker etter fødsel (eventuelt 5 uker dersom jeg går gravid på overtid).

Dette er vårt første barn og jeg kan fint si nei til han. Familien min bor på andre siden av landet, så får ikke så mye hjelp derfra regner jeg med.

Hva tenker dere som har fått barn? Hadde det gått greit eller hadde det vært for slitsomt og tungt når det er såpass kort tid etter fødsel?

Hadde latt han dra, her reiser min bort 4 uker etter termin dato, kanskje ungen bare er 2 uker da. Og vi har flere barn hjemme.
 
Jeg hadde nok sagt nei, her var det å få barn i seg selv såpass stor omveltning, i tillegg til hormoner og lite søvn, at jeg hadde ikke vært komfortabelt at han dro på guttetur så tidlig... Man er jo ganske sårbar så tidlig, og jeg syntes det var mer enn nok å være alene med ungen hele dagen mens han var på jobb!
Hadde nok ikke vært et like stort problem med nr. to, men hun var en helt annen type baby:p
 
Nå har jeg vært alene hele spedbarn tiden med mi første og fremover, så vet ikke om så mye avlastning.. jeg hadde fint klart å sagt ja. Så lenge jeg filk reise med min venninnegjeng en gang når jeg var kommet meg helt på bena å fått energien tilbake;) man må stille kompromiss også;)
 
Dette må du kjenne på selv! Hva som er rett og ikke :) Det finnes ingen fasit, ingenting er rett eller galt!

Jeg personlig hadde ikke syntes det var greit. Jeg er såpass streng at jeg hadde revurdert forholdet på grunn av at han foreslo det fordi jeg hadde ønsket at han heller ville vært med meg og sitt nyfødte barn denne tiden :p Men jeg er streng altså! Og er gravid for fjerde gang og ikke første. Regner også med at mannen kjenner meg såpass godt at han ikke hadde turt å foreslå det :p Nå må dere ikke missforstå, jeg tvinger han ikke til å ikke gjøre gøye ting. Men jeg stiller krav, og han får følge dem eller gå. Han vet hvor døra er om han synes jeg er for streng, og jeg har aldri stoppet han!

Poenget mitt er: Alle er forskjellige! DU må kjenne på hva som er rett for DEG! :) Ingenting er rett eller galt, og ingen kan svare for deg hva du synes er ok :)

Godt å se jeg ikke er alene om å være slik[emoji28]
 
Godt å se jeg ikke er alene om å være slik[emoji28]

Haha, sier det samme til deg! Leste over svarene her og følte meg som den heksa i forhold :p
Det er så forskjellig og i et forhold må man respektere hverandre og ha egne regler :) Det er det viktigste og man kan ikke komme med et fasitsvar på slike situasjoner!
 
Med nr 1 hadde jeg sagt ja med forbehold. Med nr 2 hadde jeg nok vært mer skeptisk da lillebror krevde mer og styrte mer samt hang konstant på meg.
 
hadde sagt ja med forbehold. Man vet ikke hvordan fødselen forløper etter hvordan tiden etterpå blir. Nr 1 her kom prematurt , fødselen gikk ikke helt etter boka og han trengte et opphold på Nyfødtinsensiv. Tok mnd før jeg var meg selv i igjen. Nr 2 kom også prematurt, men da hadde jeg vært igjennom alt før og mye tryggere på meg selv og mammarollen. Da hadde det gått helt fint om pappaen hadde reist bort.
 
Hadde ikke nekta d nei. Her fikk vi en prematur baby like før lamming(Som varte godt over en mnd) og hadde 5 barn fra før, d gikk d også. Det jeg mener er at så lenge du innstiller deg på det så er det utrolig hva man klarer. Men tenker du i forkant at dette takler du ikke, ja da vil det mest sannsynlig ikke gå så bra heller.
 
Back
Topp