Håpet Om Å Utvide Familien❤️

Uke 8 (7+5)
Tiden går både fort og sakte syntes jeg!! Allerede snart uke 9 (8+0), syns det er helt vilt og jeg nyter fortsatt hver dag jeg kan kalle meg selv gravid! :happy093 Jeg sliter mye med trøtthet og KVALME! Guri Åssen skal jeg klare å holde dette hemmelig 4 uker til hvis det fortsetter sånn:depressed: føler det er fra jeg står opp og frem til 12 ish, deretter begynner det igjen utover kvelden…
Mannen min er god å prøver å varte opp med ting når jeg orker da:Heartbigred

Legetimen gikk bra, var egentlig en kjapp info om veien videre da vi for øyeblikket ikke har ledig jordmor! Så da blir det til at jeg går til legen min. Legekontoret har også fått en ultralydmaskin som vi kunne bruke under timene våre! Så da gikk det greit at det ikke var noen jordmor til meg:laughing002 skal dit på torsdag på første svangerskapstime og setter meg vel opp til tidlig ultralyd da! Kaaaanskje vi har mulighet til å se noe der nå..? Noen som har vært på ul uke 8-9?
Jeg føler at jeg lever litt gjennom deg for tiden. Gleder meg sammen med deg, siden jeg står på stedet hvil enda.
Godt å høre at alt går så bra :Heartred
Sist svangerskap så hadde jeg invendig ul i uke 9, da pga blodsykdommen min.
Da fikk vi se et lite bønneformet mirakel. Bilde fikk vi også. Var så deilig å faktisk SE at det var noe inni der :love7
 
Uke 8 (7+5)
Tiden går både fort og sakte syntes jeg!! Allerede snart uke 9 (8+0), syns det er helt vilt og jeg nyter fortsatt hver dag jeg kan kalle meg selv gravid! :happy093 Jeg sliter mye med trøtthet og KVALME! Guri Åssen skal jeg klare å holde dette hemmelig 4 uker til hvis det fortsetter sånn:depressed: føler det er fra jeg står opp og frem til 12 ish, deretter begynner det igjen utover kvelden…
Mannen min er god å prøver å varte opp med ting når jeg orker da:Heartbigred

Legetimen gikk bra, var egentlig en kjapp info om veien videre da vi for øyeblikket ikke har ledig jordmor! Så da blir det til at jeg går til legen min. Legekontoret har også fått en ultralydmaskin som vi kunne bruke under timene våre! Så da gikk det greit at det ikke var noen jordmor til meg:laughing002 skal dit på torsdag på første svangerskapstime og setter meg vel opp til tidlig ultralyd da! Kaaaanskje vi har mulighet til å se noe der nå..? Noen som har vært på ul uke 8-9?
Så herlig å lese og gratulerer så mye med lillefrøet i magen ❤️ Vi hadde tul 8+5, målt til 9+2. Lignet på en bamsemums og var 2,5 cm lang ❤️ Lykke til på torsdag!
 
Godt når fastlegen har UL-apparat :Heartred Hadde UL 8+0 og 8+1 i forrige svangerskap. Legger ved bilder :shy:
 

Vedlegg

  • D0ABDF36-1907-4B93-A392-FAC45AFB39A8.jpeg
    D0ABDF36-1907-4B93-A392-FAC45AFB39A8.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 33
  • F37EC512-B0A1-4612-9CFA-524770725202.jpeg
    F37EC512-B0A1-4612-9CFA-524770725202.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 32
Jeg føler at jeg lever litt gjennom deg for tiden. Gleder meg sammen med deg, siden jeg står på stedet hvil enda.
Godt å høre at alt går så bra :Heartred
Sist svangerskap så hadde jeg invendig ul i uke 9, da pga blodsykdommen min.
Da fikk vi se et lite bønneformet mirakel. Bilde fikk vi også. Var så deilig å faktisk SE at det var noe inni der :love7
Ååå så hyggelig at du vil følge med på veien videre :Heartbigred Også vil jeg sende deg en ekstra stor klem og lykkeønskninger for denne pp! Har virkelig trua og unner deg virkelig positive tester i dagene fremover:love7
 
For en gjeng her inne, takk til som tar seg tid til å lese og legge igjen spor, selv når det skorter på raske oppdateringer:Heartpink utrolig koselig miljø her inne!!

Jeg har da kommet til
Uke 9 (8+3)
Formen er så som så, den kvalmen er grusom…
Legetimen på torsdag gikk veldig fint, første svangerskapstime så alt av papirer ble fylt inn! UL maskin var lånt bort til naborommet så fikk ingen titt denne gangen, men han satt meg opp på sykehuset til tidlig UL så iløpet av noen uker nå får vi forhåpentligvis sett at alt står bra til! Nervepirrende uker det her.. :Heartpink
Ellers på timen så tok vi en sånn kvalme score/test som jeg scorte relativt høyt på! Legen ble litt overraska og tilbydde sykemelding for han syns det hørtes grusomt ut å gå sånn jeg går med brekninger og oppkast:depressed: men sa at jeg klarer meg enn så lenge på jobben, så prøver neste uke før det er vinterferie på meg! Skulle ha lav terskel for å ta kontakt- kunne også får resept på kvalmestillende. Så da har jeg det i bakhånd hvis det skulle ta helt av:Heartpink

Andre symptomer enn kvalme er trøtthet, trøtt som en strømpe!! Og av og til vonde pupper! Ikke så ille nå lenger.
Nå er det hvertfall helg og jeg kan sove «lenge» (lenge nok slik at kvalmen er roligere), DET er deilig:Heartpink
God lørdagskveld til dere, krysser slt jeg har for at dere prøvere snart sitter der med positiv test:shy::Heartbigred
 
Uke 12 (11+5)

Heisann! Går litt tid mellom hver oppdatering, hverdagen tar en litt. Jeg har også vært så ekstremt trøtt, så nesten hver kveld har jeg sovna på sofaen :laughing002
Allerede kommet meg til uke 11+5! Jeg kjenner på en enorm takknemlighet for at vi har kommet oss hit, men også en utrolig redsel for om alt er bra i magen! Var så dum at jeg så en video om ei som hadde opplevd en MA, og dette satte tankene i gang her. Prøver å tenke positivt- og kan ikke huske at jeg tenkte sånn på det forrige gang… ultralyd neste uke så da får jeg forhåpentligvis roet meg ned! Er så spent på om alt er bra, om jeg blir satt frem eller tilbake og hva termin blir satt til:Heartpink

Formen de siste ukene:

Kvalme
- fortsatt kvalm, morgenen må jeg nesten stå opp litt tidligere for jeg kan sitte 30 min p bare brekke meg… gudskjelov så er det mest morgenen nå! Prøver å holde så lenge på jobb som jeg kan!

Trøtthet- så ufattelig sliten og trøtt!! Jeg har kunne lagt meg 19 føler jeg. Prøver å holde meg oppe så jeg får tid med mannen da. Føler meg også skikkelig utslitt! Flere som har følt det? Forrige gang hadde jeg så mye energi- orket å trene og alt. Nå er jeg så sliten at jeg gruer meg til å lage middag når jeg kommer hjem:laughing002 prøver å hvile når jeg kan, og får gudskjelov god hjelp av han hjemme!

Bekken- torsdag var en laaang dag på jobb med mye gåing og da kjente jeg det veldig bak i korsryggen og ut i høyre bein, håper veldig jeg slipper bekkenproblemer for det fikk jeg sist… og i min jobb er det ikke lett å tilrettelegge mtp sånt…

Cravings-
Sånn blåbær godterismak
Den «nye» isen Sitting Original (noe med knasingen når den spises:laughing002)
Har såååå lyst på salami og svartpølse… grovbrød med smør og svartpølse- herrejemini…BLIR det første jeg fyller kjøleskapet med når det kan spises!

Ellers har jeg som elsker Pepsi Max ikke orka smaken… merkelig det der..

Ellers håper jeg alt står bra til med alle, ser jeg må ta meg en runde på dagbøkene å oppdatere meg litt :Heartpink
 
Tiden snirkler seg mot ultralyd, og jeg sitter med så utrolig mange følelser! Spenning, kribling, redsel- ja alt på en gang! :Heartpink Vil bare sovneinatt og våkne på torsdag hvor jeg får se et bankende hjerte og frisk baby:Heartpink
Hatt så mye redsel denne gangen… kan ikke huske at jeg var så bekymra med første! Nå har jeg kommet meg til uke 13, uten blødninger eller kramper- så jeg må jo bare tenke det beste..
Er vel kanskje sånn for andre også?

Ellers er jeg myyyyyye sliten… herregud. Kjenner at det er ufattelig trått å gå på jobb om dagen. Jeg vil jo holde ut så lenge som mulig- men for øyeblikket så er jeg så sliten at bare det å lage middag etter jobb føles ut som at jeg skal på maraton :laughing002
Får ta en tur til legen å be han sjekke verdiene.. til tross for st jeg tar d vitaminer, jern, fol og jod:depressed: fler som var så slitne? Med førstehadde jeg ekstremt mye energi! Trente, gikk turer hver dag og ja var skikkelig i farta… kanskje derfor man merker det ekstra godt denne gangen!
 
Uke 14 (13+1)
Igår var jeg på ultralyd- og fikk se et hjertet som banket og en liten tass som sprella godt inni der :happy093 :love7 Så utrolig deilig!! Nå kan jeg slappe av litt hvertfall:laughing002
Fikk litt «kjeft» av jordmor som syntes jeg hadde presset meg nok på jobb nå iforhold til Åssen formen min er… Er så vanskelig for meg å skulle sykemeldes eller bli behandlet annerledes… men jordmor sa nor som var godt «dette er en liten del av en laaang jobbkarriere» og det er jo faktisk det.. snart påske så håper på at formen bedres da, hvis ikke må jeg kanskje ta grep så hverdagen blir litt bedre.
Jeg er så sliten og kvalm, og nå føler jeg at jeg ikke klarer å være den mamman jeg vil være hjemme.. for jeg er jo så sliten når jeg kommer hjem :grumpy:
 
Heihei! Lenge siden sist!!
Uke 17+2 og snart halvveis! :Heartbigred
Formen er mye bedre når det kommer til kvalmen gudskjelov, men bekkenproblemene kom tidlig dette svangerskapet :grumpy::depressed:
Jaja, jeg får bare ta det rolig så det ikke blir verre!

Ellers ser jeg at dagene flyr! Og ikke lenge er det OUL, gleder meg! Vi har allerede vært på en tidlig hvor det Så ut som en gutt! Så det blir stas:Heartpink

håper alle har det bra! Dette var jo en dagbok som i utgangspunktet var for prøveperioden som tok lenger tid enn antatt, så kan tenkes jeg nå er litt på feil sted her inne på forumsidene! Hva gjorde dere andre når dere ble gravide? Lagde en ny på en annen forumside?:Heartpink
 
Heihei! Lenge siden sist!!
Uke 17+2 og snart halvveis! :Heartbigred
Formen er mye bedre når det kommer til kvalmen gudskjelov, men bekkenproblemene kom tidlig dette svangerskapet :grumpy::depressed:
Jaja, jeg får bare ta det rolig så det ikke blir verre!

Ellers ser jeg at dagene flyr! Og ikke lenge er det OUL, gleder meg! Vi har allerede vært på en tidlig hvor det Så ut som en gutt! Så det blir stas:Heartpink

håper alle har det bra! Dette var jo en dagbok som i utgangspunktet var for prøveperioden som tok lenger tid enn antatt, så kan tenkes jeg nå er litt på feil sted her inne på forumsidene! Hva gjorde dere andre når dere ble gravide? Lagde en ny på en annen forumside?:Heartpink
Så godt å høre at det går bra med deg, sett bort fra bekkenet.
Det blir spennende å høre når dere har vært på OUL om det virkelig er en liten gutt som vokser inne der :dummy:
Men gud få fort tiden går, synes du nettopp ble gravid!
Ser det er flere som bruker dagboken videre under svangerskapet. Bare koselig å følge deg videre :love017
 
Så godt å høre at det går bra med deg, sett bort fra bekkenet.
Det blir spennende å høre når dere har vært på OUL om det virkelig er en liten gutt som vokser inne der :dummy:
Men gud få fort tiden går, synes du nettopp ble gravid!
Ser det er flere som bruker dagboken videre under svangerskapet. Bare koselig å følge deg videre :love017
Såå koselig med tilbakemelding! Tusen takk :love7 Ja det blir utrolig spennende!! Har drømt flere netter nå at vi får beskjed på den at det er en liten jente inni der:laughing002 kan bo skje!
Ja enig!! Syns det går så fort selv!!
Ja men da prøver jeg å oppdatere litt her og der, koselig at du legger igjen spor:Heartbigred
 
Permisjonsregler og hva vi skal velge! Blir sprø!! Nå prøver jeg å finne litt ut om det går med 1 mnd ulønnet for å fylle mnd før ferie!! Så mye å sette seg inn i!!
 
Last edited:
HALVVEIS :happy093
Da er jeg endelig halvveis med lillebror!!
Det går fort å sakte på samme tid syns jeg, men trives veldig godt som gravid til tross for kvalmen og bekkenproblemer. Jobber halvt nå som hjelper mye på energi og bekken hvertfall!:love7 3pysjer er kjøpt inn og jeg har glemt hvor små de er… mest sannsynlig siste barnet og kjenner litt ekstra på å nyte alt:Heartpink kunne godt tenkt meg 3, men viljo kunne følge opp på best mulig måte og ha plass i bil bla..:Heartpink

Kjenner også veldig på at det er siste og at jeg vil ha mer tid hjemme med lille! Så nå er det det evige styrer med permisjonsvalg! Hva lønner seg, hva taper man minst på, etc etc:laughing002

Ellers går det bra! Cravings for øyeblikket er av alle ting baguett med ost og skinke! Gjerne fra kiosk av alle ting:laughing002

Håper alle dere har det bra!
 
Back
Topp