Håpet Om Å Utvide Familien❤️

MomFeb20

Blir kjent med forumet
Hei hei!:)
Etter mye lesing i dagbøker her inne så fant jeg ut at det kunne være et godt sted å få ned egne tanker uten å mase hull i hodet på mannen og for min egen del, kunne dele litt tanker her med flere kanskje :) Helt ny på dette med forumgreiene så dere får bære med meg!

Min historie,
Bor på drømmeplassen med drømmemannen sammen med lille på 2,5 år. Og nå ønsker vi å utvide familien!

Har alltid ønsket barn og første kom som en overraskelse 3 år før vi planla og begynne. Februar 2020, så barseltiden var under pandemien noe som var annerledes enn jeg tenkte :wtf:

Jeg har alltid hatt lyst på to tette (typ 1 år imellom), men med tiden vi var i så ble planene litt endret. Nyttårsaften sier mannen at det hadde vært koselig med en til og bestemmer oss for å prøve sommeren 2022.

Juli dropper vi prevansjon, men går ikke all in. Kan ikke alle disse forkortelsene enda så prøver å lære, men vil si vi har prøvd ordentlig siden august hvor jeg har brukt app til å tracke syklusen. Denne pp har jeg brukt el tester da jeg har tenkt jeg ikke har hatt el!
Men fikk endelig en positivt el så nå går jeg spent og prøver å beherske meg selv mtp testing fremover:laughing025
Deilig med er forum der man kan pøse ut med alt dette :Heartbigred

Noen andre i samme båt?
Og noen andre som kanskje he erfaring med 3 års mellomrom mellom barna? :)
 
Er ikke prøver selv lengre (mini på 5 mnd), men snuser nå litt rundt her til tider :p hyggelig å lese andres historie :)

Tenkte likt som deg at to tette (typ 2 år) var det vi ønsket, men startskuddet for nr 2 ble utsatt så fikk 3,5 år mellom de og synes det er en herlig aldersforskjell :) storesøster er mer selvstendig og forstår mye og kan hjelpe til litt med småting. Så vi er godt fornøyd med 3-4 år i mellom :)

Lykke til :D
 
Er ikke prøver selv lengre (mini på 5 mnd), men snuser nå litt rundt her til tider :p hyggelig å lese andres historie :)

Tenkte likt som deg at to tette (typ 2 år) var det vi ønsket, men startskuddet for nr 2 ble utsatt så fikk 3,5 år mellom de og synes det er en herlig aldersforskjell :) storesøster er mer selvstendig og forstår mye og kan hjelpe til litt med småting. Så vi er godt fornøyd med 3-4 år i mellom :)

Lykke til :D
Så hyggelig av deg å kommentere :Heartbigred

Åå det var utrolig godt å lese!! Trygget veldig, man fåe jo tusen tanker når man begir seg ut på prøvingen:shy:tusen takk for svar:love7
 
Ikke prøver nå, men vi har 3 år ( og 6 uker) mellom barna våre og jeg synes det er en veldig fin aldersforskjell igrunnen :) så det kan anbefales :D
Lykke til med prøvinga
 
Da er man i venteperioden da! Klarte ikke dy meg idag så MÅTTE bare teste… jeg syns jeg tyder en strek- men det kan være fordi jeg har stirret den ihjel :facepalm::rolleyes:
Billig test fra normal, noen som har erfaring med den?
Er nå 8-9 dpo så er jo ekstremt tidlig, egentlig et under at jeg holdt ut så lenge før jeg testet:laughing025 Hvordan går det med dere? Noen andre i venteperioden?
 
Hadde ikke den beste erfaringen med tester fra normal. Disse to testene var tatt fra samme urinen og på normaltesten ser man jo knapt en strek.
20221016_173609.jpg
 
Dagene går så sakte men fort mot TR, håper jo selvsagt på en positiv test men enda ikke fått.. Har 3 forskjellig apper som har 3 forskjellig dager jeg kan forvente TR.. fredag, lørdag og tirsdag neste uke! Så tester litt nå og da så får vi se.:confused005 Er så rart med det, fordi vi tenkte at vi skulle ta det som det kom, men prøve å legge veldig til rette- men man blir jo så oppslukt.. og skuffa.. når testene er blenda..
Og så kommer alle tankene!! Kan vi få en til? Har vært mistanke om endometriose, så kan være mye arrvev. Og hvor lenge må vi prøve? Og så kommer en så dårlig samvittighet for i forhold til så mange andre her har vi «kun» prøvd siden juli/august skifte, og blir stressa allerede…
100 tanker som er godt å få ut her..

Har bestilt tester fra babyplan da, blir spennende å prøve testene derfra. Går det ikke denne pp så tar vi for oss neste. Har fortsatt igjen EL tester hvis de evt trengs da, man blir bare så utålmodig:Heartbigred
 
Venter og venter på GT fra babyplan! Føler jeg bor ved postkassen om dagen :laughing025
Ambivalent for de jeg tok på tirsdag var blenda, så er så redd for p bli skuffa.. samtidig som håpet over 2 streker er så stoooort :Heartred
Jeg må prøve å roe meg litt ned og tenke «det som skjer, skjer», men hadde vært så koselig om den endelig satt..
 
Ja da var det bare å ønske TR velkommen.. eller velkommen og velkommen…
Også kom den på en fredag?!
Egentlig veldig merkelig for den har vært så mild og nesten ikke noe som har kommet så må jo ærlig si jeg har håpet på festeblødning!! Men negative tester, så er vel bare å forberede seg på neste pp :Heartred :confused005 August baby høres jo veldig koselig ut da! Gå høsten i møte med bebis! Let’S hope:Heartred må jo bare tenkte positivt i guess:rolleyes: Ellers skal jeg nyte helgen med familien min hjemme!
 
Da har endelig TR reist bort, forhåpentligvis borte en stund :laughing025
Så nå starter en ny pp! Eggløsning sånn rundt 2-6 november! Blir nok å teste med El-tester denne runden også.
Også har jeg så dilemma! Prøver å holde meg unna koffein bla. Så skal vi bort til helgen der jeg vet det blir servert alkohol- man burde holde seg unna alkohol når man prøver så er så usikker på hva jeg skal gjøre! Kose meg den helgen, holde meg unna?:dead: Man blir jo gal for man overtenker alt.. og vil prøve alt for å få de 2 strekene da..
Vil legge til at jeg absolutt ikke trenger alkohol for å kose meg!! Men er den ene sammenkomster i året man har barnefri og kanskje nyter noen glass vin+ jeg vet det blir spørsmål hvis jeg ikke drikker… og da blir det så sårt å bare «ehh nei ekke gravid.. desverre…:rolleyes: overtenker alt, iknow:rolleyes:
 
Hei!

Hyggelig å følge med her, føler vi er i samme båt, bare at vi prøver på nr1 og ikke nr2:happy: Kjenner meg veeeldig godt igjen i trangen til å teste, er ekstremt hvor fort man blir opphengt i denne prosessen her :rolleyes:
 
Hei!

Hyggelig å følge med her, føler vi er i samme båt, bare at vi prøver på nr1 og ikke nr2:happy: Kjenner meg veeeldig godt igjen i trangen til å teste, er ekstremt hvor fort man blir opphengt i denne prosessen her :rolleyes:
Ååå så hyggelig at du kommenterte her:greet025
Med 1 så prøvde vi ikke, hun kom som en veldig hyggelig overraskelse:Heartred 3 år før vi planla å begynne prøvingen! Nå blir liksom første gang jeg opplever prosessen av å teste og den spenningen i ventetiden! Enig! Helt ekstremt faktisk.. vi får krysse fingrene for at det går fort for oss:Heartbigred:love7
 
Da har de fruktbare dagene begynt, så blir en del aksjelegging om dagen:rolleyes::laughing025 Tenker jeg skal bruke EL tester denne perioden også, annenhver dag kanskje- bare for å se om den er Tilstede denne gangen! Har jo som sagt mistanke Om endometriose og da kan det jo ta laaaang tid:rolleyes: Håpet er jo at det skal ha hjulpet at jeg har vært gravid før.. så får vi se!

Hva er tidligst dere har testet positivt? Ser mange tester allerede dpo9! Syns det er så lenge å vente til forventer mens :dead:
 
Ingen positive EL tester… og nå er jeg tom! Heller ikke vits i å kjøpe nye, så får bare håper den har vært! Hatt murringer idag så kan jo tenkes EL var idag/natt.. vi har hvertfall fått lagt inn noen aksjer, skulle bare mangle at mannen var syk to dager med skikkelig feber… Men krysser fingrene for at de dagene vi fikk det til holdt:Heartred
Nå gjenstår det bare å vente :rolleyes: :confused005 Kjedeligste som fins:facepalm:
Ellers har helgen vært fin med mye å gjøre! Satser på at ukene går fort mot testing, skal ha vennebesøk til helgen og da tenker jeg å ta en tidlig test for å forhåpentligvis se hvis det er noe:nailbiting: vet det blir vin, men vil jo ikke ta det glasset om jeg fortsatt må vente å se.. jaja det problemet tar jeg da:Heartredmye man skal tenke gjennom/bekymre seg over som prøver…:dead:
 
Hei ☺️
Føler vi har samme historie ☺️
Fikk første i februar 2020 og «jobber» nå for nr 2 ☺️ Startet seriøs prøving i august. Så langt bare blenda-tester og i følge appen skal tr melde sin ankomst i morgen.
Gøy å følge deg som så og si er i samme båt ☺️
 
Hei ☺️
Føler vi har samme historie ☺️
Fikk første i februar 2020 og «jobber» nå for nr 2 ☺️ Startet seriøs prøving i august. Så langt bare blenda-tester og i følge appen skal tr melde sin ankomst i morgen.
Gøy å følge deg som så og si er i samme båt ☺️
Hei! Så koselig at du kommenterte her:love7
Oi, ja det var jo utrolig likt da! Så morro med en i samme båt, godt med flere å prate med:Heartred
Her skal TR komme om 11 dager, såååå lenge å vente føler jeg.. også er jeg så redd for å bli skuffa igjen- er jo så teit å Ta sorgene på forskudd, men hadde ingen positive EL tester så aner jo ikke om den satt denne gangen :confused005
 
Hei! Så koselig at du kommenterte her:love7
Oi, ja det var jo utrolig likt da! Så morro med en i samme båt, godt med flere å prate med:Heartred
Her skal TR komme om 11 dager, såååå lenge å vente føler jeg.. også er jeg så redd for å bli skuffa igjen- er jo så teit å Ta sorgene på forskudd, men hadde ingen positive EL tester så aner jo ikke om den satt denne gangen :confused005
Tr skulle som sagt komme idag, men den lar nå vente på seg… kjenner dog murring, så er like om hjørnet, desverre. Var så sikker denne gangen
Har aldri prøvd el tester, men har gått til innkjøpt av det nå, så da blir det testet neste runde ☺️ Har også kjøpt inn sånn glidemiddel som noen pratet så varmt om her inne.. så nå satses det på skikkelig aksjelegging neste runde ☺️ Skal krysse fingrene for deg ☺️
 
Tr skulle som sagt komme idag, men den lar nå vente på seg… kjenner dog murring, så er like om hjørnet, desverre. Var så sikker denne gangen
Har aldri prøvd el tester, men har gått til innkjøpt av det nå, så da blir det testet neste runde ☺️ Har også kjøpt inn sånn glidemiddel som noen pratet så varmt om her inne.. så nå satses det på skikkelig aksjelegging neste runde ☺️ Skal krysse fingrene for deg ☺️
Åå så kjedelig.. alt man ønsker er jo de to strekene
Veldig ålreit med EL testene, for min del fikk jeg ut litt av testetrangen samtidig som jeg fikk en viss oversikt- hjalp lite når jeg gikk tom litt før enn forventa denne gangen men :rolleyes: :laughing025
Oi! Den har jeg ikke hørt om, kanskje jeg må teste ut det!

Krysser fingrene for deg:love7
 
Back
Topp