Flere som enda er i seteleie?

Nå har min snudd seg rette veien, men om det var seteleie sa jordmor at jeg fikk velge om jeg ville ha keisersnitt eller vaginal fødsel. Nå er det oppe i Finnmark da, så vet ikke hvilken praksis det er på de andre sykehusene rundt om i landet.
 
Nei det var det. Spørs om det er opp til den lege du møter mer enn hvilket sykehus du er på.... Men jeg vil da tru at om rumpa ligger ned og den fødende nekter føde i seteleie så synes man at de burde være grei med å gå for snitt isteden?

I Førde får man ikke noe valg om babyen ligger i sete, da blir det ks. Eller, litt valg har man da, man kan reise til Bergen og prøve vaginal :p
 
Var hos jordmor idag (36+1), min hadde også snudd seg nå! :)
 
Lille hadde snudd seg "riktig" vei for to uker siden. I dag hos JM var han jaggu snudd seg i sete igjen.. 35 uker. Håper virkelig han har tenkt å snu seg igjen før fødsel!
 
Noen som har baby liggende i sete leie enda?
Jeg er 37+5 å har fått beskjed om at utvendig vending ikke er aktuelt.. Har fått valget om KS eller setefødsel, er så sykt usikker på hva jeg skal velge.
Før var jeg veldig på det at jeg ønsket Ks, men har veldig lyst på en normal fødsel. De mener det ikke finnes sjangse på at hun snur seg nå pga to livmødre.
Hjelp det er så vanskelig å bestemme seg...
 
Noen som har baby liggende i sete leie enda?
Jeg er 37+5 å har fått beskjed om at utvendig vending ikke er aktuelt.. Har fått valget om KS eller setefødsel, er så sykt usikker på hva jeg skal velge.
Før var jeg veldig på det at jeg ønsket Ks, men har veldig lyst på en normal fødsel. De mener det ikke finnes sjangse på at hun snur seg nå pga to livmødre.
Hjelp det er så vanskelig å bestemme seg...

Jeg har tvilling 2 i seteleie og legene på Haukeland kk sier at seteleie er bedre enn hodeleie fordi rompen er mykere og ikke så vond å få ut først som med hode som er hardt :) Jeg hadde panikk for å føde i seteleie frem til jeg snakket med en lege som sa dette og nå er jeg veldig innstilt på å føde vanlig selvom det da blir en i hodeleie og en i seteleie :)
 
Jeg har tvilling 2 i seteleie og legene på Haukeland kk sier at seteleie er bedre enn hodeleie fordi rompen er mykere og ikke så vond å få ut først som med hode som er hardt :) Jeg hadde panikk for å føde i seteleie frem til jeg snakket med en lege som sa dette og nå er jeg veldig innstilt på å føde vanlig selvom det da blir en i hodeleie og en i seteleie :)
Så bra :)
 
Noen som har baby liggende i sete leie enda?
Jeg er 37+5 å har fått beskjed om at utvendig vending ikke er aktuelt.. Har fått valget om KS eller setefødsel, er så sykt usikker på hva jeg skal velge.
Før var jeg veldig på det at jeg ønsket Ks, men har veldig lyst på en normal fødsel. De mener det ikke finnes sjangse på at hun snur seg nå pga to livmødre.
Hjelp det er så vanskelig å bestemme seg...
Skjønner at det er sykt vanskelig.. Vet ikke hva jeg hadde blitt å valgt. Tror jeg hadde prøvd vanlig fødsel, og så ser jeg jo av føde program osv at man blir ekstra fulgt opp under slike fødsler, så det er stor sannsynlighet for at det går bra, siden de måler bekken osv osv :) lykke til med et vanskelig valg :)
 
Jeg kjenner jeg begynner å bli passe bekymret da hun enda ikke har snudd seg med hode ned. Jeg er nå i 36+2 å har virkelig ikke lyst å føde i seteleie...Jeg har heller ikke særlig lyst til å oppleve snuing...

Jeg var hos legen i dag, og hun kunne ikke kjenne hode der nede. Hun har hele tiden hatt hode ned, så håper hun ikke har snudd seg. Er 36+4 nå, og har fått time til ultralyd i neste uke på Ahus. Jeg er livredd. Vil ha normal fødsel, og keisersnitt skremmer meg. Prøver heller snuing om det skulle hjelpe, om tilfelle er at hun ligger i sete nå.
 
Her ligger frøkna med føttene ned, ryggen og rompa til høyre og hodet til venstre. Har ligget sånn hele tida, så spørs om hu har tenkt å flytte på seg. Ultralyd om to uker, så vendingsforsøk om hu ikke har snudd seg til da. Kjenner jeg er skeptisk til vending, ser for meg at det må være vondt, siden det var rimelig ubehagelig når jordmor idag trykka godt rundt der...
 
Ingen anelse hvordan babyen ligger, men kan ikke tenke meg at hodet er ned. Kjenner alle spark kun ned mot blæra og lyskene. Har aldri fått spark opp mot ribbeina slik alle snakker om... Like over navlen stikker det ut noe stort og hardt som ofte beveger seg i en mer glidende bevegelse, ingen spark fra den kroppsdelen ihvertfall, men jeg vet ikke om det er hode eller rumpe, eller en annen kroppsdel :p Jordmor ville ikke kjenne hva det var/undersøke leie i uke 32, så jeg får bare ha tålmodighet til uke 36. Er 34+3 idag.
 
Hvis det blir planlagt keisersnitt pga seteleie, setter de opp timen i god tid før termin da slik at man er sikker på at fødselen ikke starter av seg selv før man får tatt keisersnittet? :p

Tror forøvrig jeg vil prøve snuing før jeg takker ja til evt keisersnitt. Om den ikke får snudd seg må jeg nok gruble en del på om jeg vil ha setefødsel eller KS, har veldig lite lyst på KS :/
 
Fortsatt seteleie her.. Skal på kontroll på KK på fredag og får mer informasjon rundt setefødsel da. Fikk beskjed av JM at siden jeg er 2 gangs og 174 cm høy så skulle nok setefødsel gå fint. Håper han tar til vett og snur seg i hodeleie innen fødsel :D 35+6 i dag.
 
Hvis det blir planlagt keisersnitt pga seteleie, setter de opp timen i god tid før termin da slik at man er sikker på at fødselen ikke starter av seg selv før man får tatt keisersnittet? :p

Tror forøvrig jeg vil prøve snuing før jeg takker ja til evt keisersnitt. Om den ikke får snudd seg må jeg nok gruble en del på om jeg vil ha setefødsel eller KS, har veldig lite lyst på KS :/

Legen min har nå sendt henvisning til KS, så jeg venter på å få tid til det. Så skulle jeg bare ringe inn om jeg ombestemmer meg å vil ha vanlig setefødsel istedenfor.
Jeg er 37+6 idag så det er jo forsåvidt i "god" tid før. Legen mener at keisersnittet blir satt ca en uke før termin slik at fødselen ikke skal få tid til å begynne av seg selv, jeg kjenner jeg syntes det er litt sent da jeg ikke har lyst på noe hastekeisersnitt.. De sier det er større risiko en ett planlagt ks.
 
Legen min har nå sendt henvisning til KS, så jeg venter på å få tid til det. Så skulle jeg bare ringe inn om jeg ombestemmer meg å vil ha vanlig setefødsel istedenfor.
Jeg er 37+6 idag så det er jo forsåvidt i "god" tid før. Legen mener at keisersnittet blir satt ca en uke før termin slik at fødselen ikke skal få tid til å begynne av seg selv, jeg kjenner jeg syntes det er litt sent da jeg ikke har lyst på noe hastekeisersnitt.. De sier det er større risiko en ett planlagt ks.
Ja jeg vil mye heller ha et planlagt KS i så fall, enn et hastekeisersnitt etter å ha hatt rier i et døgn og babyen aldri kommer langt nok ned f.eks... Men det vet man jo aldri hvordan en setefødsel vil gå :/
 
I uke 35 var jeg på kontroll hos fastlegen min..han prøvde å sjekke magen og stillingen til babyen min...det var sååå ubehagelig...så vondt..og til slutt var han usikker på om det er seteleie...han trodde at babyen snudde seg med hodet ned...i morgen skal jeg igjen til kontroll for å sjekke leie...gruer meg til pga vondt som var sist gang...hvis han er usikker så hvorfornskriver han på helsekortet mitt at det er hodeleie? :)
 
Jeg har tvilling 2 i seteleie og legene på Haukeland kk sier at seteleie er bedre enn hodeleie fordi rompen er mykere og ikke så vond å få ut først som med hode som er hardt :) Jeg hadde panikk for å føde i seteleie frem til jeg snakket med en lege som sa dette og nå er jeg veldig innstilt på å føde vanlig selvom det da blir en i hodeleie og en i seteleie :)

Leste nettopp at ofte ligger den ene tvillingen i seteleie pga plassen. Og at når den ene har komt ut , så snur ganske ofte den andre seg "rette" veien før den kommer ut.
 
Back
Topp