FELLES skravletråd høsten 2017

Er jo det. Men kjekt med bonus:p
Er jo litt sånn at man vil ha i pose og sekk [emoji23]
Vil helst både spise Snop hele helga og ha bonus ja. Aller helst spise det vi vil hele tiden, og gå ned i vekt ;-)
 
Søndag er helg for meg også. Fredag, lørdag og søndag :p Men nå blir det stopp søndager for bonus skal jeg ha!
 
Søndag er helg for meg også. Fredag, lørdag og søndag [emoji14] Men nå blir det stopp søndager for bonus skal jeg ha!
Det er jo det krigen dreier seg om. Vi må forsake noe for å få bonus

Jeg skal inn og nilese reglene og se hva jeg kan få lov til. Lurer på om sukkerfritt var lov et år? Eller vann med smak? Og jeg skal i alle fall kose meg med knaske-gulrot etc

Men denne helga har vi gjester og det er søndag kveld vi har sammen med svigerfar og da sitter ikke jeg med et glass vann og "skal vinne krig skjønner dere", og tror ikke jeg klarer bonus på noe som helst uansett men jeg skal nå prøve å få noen poeng i alle fall.
 
Vil helst både spise Snop hele helga og ha bonus ja. Aller helst spise det vi vil hele tiden, og gå ned i vekt ;-)
Haha det er en annen sak [emoji23] men er ikke så farlig med snop for meg. Klarer meg uten bonusen [emoji14]
 
Haha det er en annen sak [emoji23] men er ikke så farlig med snop for meg. Klarer meg uten bonusen [emoji14]
Klarer meg fint uten bonus jeg også. Pleide få bonus på Mosjon sist. Jeg var i permisjon og trillet en times tur hver dag...
 
Forrige krig hadde med vel lov med sukkerfritt av brus, men ikkje sukkerfri sjokolade osv.
 
Ja. Sukkerfri brus. Men teller sukkerfri saft da? Jeg drikker gjerne fun light på en søndagskveld, men brus drikker jeg ikke mye av og da i settinger hvor jeg drikker den med sukker.

Sukkerfri sjokolade gidder jeg ikke, og det er snop uansett tenker jeg.
 
Jepp, her er det krigleder som er usikker. Jeg kopierte bare reglene fra sist , det er ikke vanlig å endre dem ved oppstart, men evt presisere underveis, og mosjon ble tatt inn en gang f.eks.
 
Ja. Sukkerfri brus. Men teller sukkerfri saft da? Jeg drikker gjerne fun light på en søndagskveld, men brus drikker jeg ikke mye av og da i settinger hvor jeg drikker den med sukker.

Sukkerfri sjokolade gidder jeg ikke, og det er snop uansett tenker jeg.
Syns at sukkerfri saft er det samme som sukkerfri brus. Jeg drikker litt fun light i ukedagene. Blir jo kjedelig å bare drikke vann.
Vet ikke hva andre mener?
 
Jeg synes også saft og brus bør kunne sidestilles.

Og det er ikke fordi jeg gjerne drikker sukkerfri saft. Men fordi det er jo tilsvarende det samme bare boblene?
 
Jeg synes også saft og brus bør kunne sidestilles.

Og det er ikke fordi jeg gjerne drikker sukkerfri saft. Men fordi det er jo tilsvarende det samme bare boblene?
Akkurat det jeg tenkte. Hvis man tilfører kullsyre så skal det være lov liksom.
 
Jeg drikker vann med agurk og litt sitron i. Vanlig springvann altså. Er det også fy fy? Siden jeg setter smak på vannet?
 
Kan jeg virkelig ikke tro, nå må jeg inn og lese de regelene jeg jo skal stå for

Sit krig ejg var med i hadde vi jo en greie i utfordringene om å drikke sitronvann hver morgen, så..
 
Vi regner snop som:

- boller, kaker og andre usunne bakverk

- is

- sjokolade og alt anna snop

- chips/potetgull (+ popcorn, saltstenger, ostepopp)

- brus MED sukker. Sukkerfrie er lov.

- kjeks

- pålegg med sukker f.eks sjokoladepålegg.


Sier reglene. Jeg tenker "drikke med sukker, sukkerfri er lov" egentlig er like greit, for reet sett er vel omfatter ikke denne min super-sukker-kick kakao f.eks. Kakao er ikke noe av dette. Men jeg regner det absolutt under "snop" da jeg tenker "sukker" egentlig (altså, ikke sukker i tomatsaus f.eks, men SUKKER i instantkakao er jo mye)

Men vann med smak teller ikke som VANN når utfordringen sier x antall liter vann skal drikkes. Det er rent vann uten smak
 
Ja. Sukkerfri brus. Men teller sukkerfri saft da? Jeg drikker gjerne fun light på en søndagskveld, men brus drikker jeg ikke mye av og da i settinger hvor jeg drikker den med sukker.

Sukkerfri sjokolade gidder jeg ikke, og det er snop uansett tenker jeg.
Sukkerfri saft er vel like bra som sukkerfri buss vel?
 
Vi regner snop som:

- boller, kaker og andre usunne bakverk

- is

- sjokolade og alt anna snop

- chips/potetgull (+ popcorn, saltstenger, ostepopp)

- brus MED sukker. Sukkerfrie er lov.

- kjeks

- pålegg med sukker f.eks sjokoladepålegg.


Sier reglene. Jeg tenker "drikke med sukker, sukkerfri er lov" egentlig er like greit, for reet sett er vel omfatter ikke denne min super-sukker-kick kakao f.eks. Kakao er ikke noe av dette. Men jeg regner det absolutt under "snop" da jeg tenker "sukker" egentlig (altså, ikke sukker i tomatsaus f.eks, men SUKKER i instantkakao er jo mye)

Men vann med smak teller ikke som VANN når utfordringen sier x antall liter vann skal drikkes. Det er rent vann uten smak
Hva med sunne kjeks? Som fullkorn feks.
 
Hva med sunne kjeks? Som fullkorn feks.

Vel, det jeg kjenne ikke alle kjeks, men ejg vet noen tror kornmo kjeks er sunne f.eks fordi det er fullkorn. Det kan så vøre, men sunt er det slett ikke altså... enkelte knusktørre biksit-varianter uten sjokolade eller noe annen smak som virker som tørr sagmugg er muligens relativt sunn, men kan egentlig ikke regnes som så veldig snop heller, det smaker jo grusomt.
 
Jeg synes det er supert at utfordringen går fra søndag-torsdag. Hadde den gått fra mandag - fredags ettermiddag så hadde jeg spist godis både fredags kveld, lørdag og søndag :p Så blir litt tvunget til å kutte ut godisen søndagen om jeg vil ha bonus, og det er jo positivt sånn sunnhetsmessig. Meeeen det ser litt mørkt ut for morgendagen siden det står kakerester i kjøleskapet etter bursdagsfeiring. Gi meg styrke! :p
 
Jeg synes det er supert at utfordringen går fra søndag-torsdag. Hadde den gått fra mandag - fredags ettermiddag så hadde jeg spist godis både fredags kveld, lørdag og søndag [emoji14] Så blir litt tvunget til å kutte ut godisen søndagen om jeg vil ha bonus, og det er jo positivt sånn sunnhetsmessig. Meeeen det ser litt mørkt ut for morgendagen siden det står kakerester i kjøleskapet etter bursdagsfeiring. Gi meg styrke! :p
Du har helt rett. Er jo det beste å kutte en ekstra dag:)
Kakerestene kan du spise i dag :D
 
Back
Topp