Føler du at du har glemt mye fra selve fødselen?

Ja huskar . Speciellt Mye fra födsel nr 2 og nr 3. Var ju hjemma länge länge :)
Så tøff du er som var hjemme så lenge! Dro etter 30 min jeg! [emoji23] men det gikk rimelig raskt også da og de ville ha meg inn pga jeg var i uke 36+4 [emoji4]
 
Så spennende å få se i fødsels journalen da! Men rart du ikke fikk den på sykehuset? Det fikk jeg [emoji53][emoji4]
Ja, eller jeg fikk noe da, det de skjemaet fikk jeg. Men ikke selve notatene fra fødselen. Håper de har skrevet noe da ;p Har venta i 2 uker nå da, håper det kommer snart :)
 
Nei, her føler jeg husker mye [emoji14] men er nok fordi ting gikk fort og ikke heldig med jordmora på ettermiddagsvakta :/ så ting sitter godt [emoji14] og siden det ble opp på operasjonsbordet etter snuppa var ute :/
Huff hørtes ikke ut som er noe god fødsel [emoji53] håper du får en bedre opplevelse og en bedre jordmor neste gang!!
 
Så tøff du er som var hjemme så lenge! Dro etter 30 min jeg! [emoji23] men det gikk rimelig raskt også da og de ville ha meg inn pga jeg var i uke 36+4 [emoji4]
Nr 2 kom eg in med full åpning. Så fick eg beskjed å ikkje vænta så længe nest gang. Nr 3 kom eg im med 9,5 cm:p:p
Visst de skulle komma en nr 4 . Så kommer eg nog ikke springa till sykehuset denna gang heller
 
Hjemmefødsel neste da :p hah
Hahaha ja fick spörsmål av jordmor faktigst hur hade du reagera visst födsel starta hjemma utan helsepersonal ?
Eg smilte tillbacks å sa ja du sko önska de verkligen hade Hänt. Eg hade nog ikke fått panik :) hade klart det
 
Hahaha ja fick spörsmål av jordmor faktigst hur hade du reagera visst födsel starta hjemma utan helsepersonal ?
Eg smilte tillbacks å sa ja du sko önska de verkligen hade Hänt. Eg hade nog ikke fått panik :) hade klart det
Hehe, ja, det hadde sikkert gått fint det da ;)
 
Yes min mamma sier att jag er lik henne på födsel. Hon var akurat likadan. Och opp på beina med en gång
Veldig greit å ha det sånn da :) Viste seg etter min fødsel at jeg er "fødemaskin" men er jo ikke sikkert det blir likt evt neste gang da :p
 
Hva var greia med jordmora?
Tok ikke vare på meg, hørte ikke etter hva jeg forklarte henne (ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning), sjekket meg ikke når vannet mitt gikk 21:00 eller senere, ga oss ikke fødestue før mannen ble sint kl 22:30, trillet meg inn på fødestua og sa at det var vaktskifte så hun måtte gå - da lå jeg å ropte i smerter (hadde kun fått en stikkpille som smertestillende og en rispose), riene kom så tett at jeg klarte ikke hente meg inn, hun sa til nattevakta som kom på jobb at jeg var begynt å få rier så kunne sjekke til meg etterhvert. Så nattevakta fikk en smule sjokk da hun kom inn til meg 23:15 - da mannen hadde ringt etter henne og så vit fått navnet mitt før jeg ga beskjed om at jeg måte presse ;p Det var første gang jeg ble sjekket - 8-9 cm åpning, to rier til og full åpning, ingenting var gjort klart så kan si nattevaktjordmora fikk en del å gjør :p 23:41 var hun ute. <3 Hadde 7 rier på 10 minutt, så var alt for masse ^^
 
Men hvorfor har du ikke fått papirene? Trodde det var vanlig å få de når man reiste hjem fra sykehuset jeg [emoji53] Jeg fikk det [emoji4]

Aner ikke. Fikk ikke no tilbud om det, kun de ctg-papirene.. Vi flytter fra byen innen et år, så vil hvertfall ta de med meg da, for vil ikke gå så lenge over tiden som sist. De tror morkaka var på vei til å svikte, og at det er derfor det ble ks. Vil nødig gjenta det.
 
Tok ikke vare på meg, hørte ikke etter hva jeg forklarte henne (ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning), sjekket meg ikke når vannet mitt gikk 21:00 eller senere, ga oss ikke fødestue før mannen ble sint kl 22:30, trillet meg inn på fødestua og sa at det var vaktskifte så hun måtte gå - da lå jeg å ropte i smerter (hadde kun fått en stikkpille som smertestillende og en rispose), riene kom så tett at jeg klarte ikke hente meg inn, hun sa til nattevakta som kom på jobb at jeg var begynt å få rier så kunne sjekke til meg etterhvert. Så nattevakta fikk en smule sjokk da hun kom inn til meg 23:15 - da mannen hadde ringt etter henne og så vit fått navnet mitt før jeg ga beskjed om at jeg måte presse ;p Det var første gang jeg ble sjekket - 8-9 cm åpning, to rier til og full åpning, ingenting var gjort klart så kan si nattevaktjordmora fikk en del å gjør :p 23:41 var hun ute. <3 Hadde 7 rier på 10 minutt, så var alt for masse ^^
De læt som den jordmoren var ganska vimsen som hon eg hade me nr 1 . Eg kalla henne høne utan hode :p:p
 
Tok ikke vare på meg, hørte ikke etter hva jeg forklarte henne (ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning), sjekket meg ikke når vannet mitt gikk 21:00 eller senere, ga oss ikke fødestue før mannen ble sint kl 22:30, trillet meg inn på fødestua og sa at det var vaktskifte så hun måtte gå - da lå jeg å ropte i smerter (hadde kun fått en stikkpille som smertestillende og en rispose), riene kom så tett at jeg klarte ikke hente meg inn, hun sa til nattevakta som kom på jobb at jeg var begynt å få rier så kunne sjekke til meg etterhvert. Så nattevakta fikk en smule sjokk da hun kom inn til meg 23:15 - da mannen hadde ringt etter henne og så vit fått navnet mitt før jeg ga beskjed om at jeg måte presse ;p Det var første gang jeg ble sjekket - 8-9 cm åpning, to rier til og full åpning, ingenting var gjort klart så kan si nattevaktjordmora fikk en del å gjør :p 23:41 var hun ute. <3 Hadde 7 rier på 10 minutt, så var alt for masse ^^
Så trist at du ble møtt sånn :( Jordmor har jo så mye å si! Vi kom rett før vaktskifte så ble litt forskjellige folk med en gang, men så fikk vi de samme resten. Og jordmoren min var fantastisk! Oppmuntret meg, lagde god stemning, spøkte og lo, følte meg så trygg. Har hørt mye skryt av henne i ettertid så var superheldig
 
Back
Topp