Får vi det til? ❤️Gravid❤️

Gratulerer så mye med vel overstått tidlig ultralyd! Sååå deilig med så gode nyheter :love017 :love017 Tenk en helt perfekt liten lillebror!
:talk017

Jeg har også storesøster og lillebror med den aldersforskjellen, det er så koselig :Heartred

Håper du har kommet deg etter turen til legevakt og nok en runde med urinveisinfeksjon, er det mulig med sånn uflaks og nok en runde med å bli skremt:Heartred
 
Gratulerer så mye! Så utrolig deilig å komme over uke 12 og å se at alt ser fint ut med lille(bror)!
 
Gratulerer så mye med vel overstått tidlig ultralyd! Sååå deilig med så gode nyheter :love017 :love017 Tenk en helt perfekt liten lillebror!
:talk017

Jeg har også storesøster og lillebror med den aldersforskjellen, det er så koselig :Heartred

Håper du har kommet deg etter turen til legevakt og nok en runde med urinveisinfeksjon, er det mulig med sånn uflaks og nok en runde med å bli skremt:Heartred
Ååå så koselig at du også har en storesøster og lillebror med samme aldersforskjellen :love017 vi gleder oss veldig til å se dem sammen :joyful::Heartred:Heartblue tror storesøster blir veldig fornøyd, hun snakker om babyer dagen lang her (og det før vi har fortalt henne om denne). :hilarious::love017

Tusen tusen takk ❤️ jeg er helt overveldet, at vi har kommet helt hit :happy093:love017

Ja nå går det heldigvis bedre, men ganske sliten etter så mange runder med antibiotika, blir så dårlig av de, på toppen av alt annet. Nå krysser vi fingrene for at det var siste runde :happy:
 
Gratulerer så mye! Så utrolig deilig å komme over uke 12 og å se at alt ser fint ut med lille(bror)!
Tuuuusen takk!! ❤️ Ja det er helt fantastisk, holdt pusten så lenge nå så det føles godt å være over den kneika. Blir spennende å se om gynekologen har gjettet riktig da hihi ☺️:love017
 
12+3 OTUL (nummer 2!)

Alt flott i dag også!! I dag i det offentlige, kvinnelig middelaldrene gynekolog som virket veldig erfaren og som sjekket alt grundig og godt, og forklarte fint underveis. ☺️
Målt til 12+4 i dag (12+3 etter egen beregning). :happy093 :woot: :Heartpink
Gyn sa ingenting om kjønn i dag, men alt perfekt. Nydelig profil sa hun, flott nesebein :hilarious: ville ikke ligge stille! Danset som bare det inni der hihi. Lille fine bæibis :love7
1000046676.jpg
1000046677.jpg


Gleder meg over vellykket OTUL og lav risiko for både trisomiene og preeklampsi :love017 :gen014:happy093
PXL_20240404_101251887.MP~2.jpg
1000046675.jpg

(Øverste hvor det står "trisomía 21 por edad" er generell risiko hos kvinner over 35, og min risiko er den under, som er 1 kvinne av 1311 kvinner da, ganske lav risiko ☺️)

Svangerskapet har blitt vurdert til høyrisiko siden jeg har mistet så mange på rad, så ble henvist til oppfølging videre på sykehuset og skal da ikke gå hos jordfar på helsestasjonen mer.

Endelig kan jeg begynne å glede meg, og planlegge og kanskje kjøpe inn litt søte babyklær osv. Ikke turt å tenke på det hittil... Og begynne å fortelle det til folk :love017
 
Last edited:
Fineste lille bebis ❤️❤️❤️ nå må du nyte og kjøpe noen søte babyklær :love017
 
Nydelige lilleskatt :Heartblue
 
Fineste lille bebis ❤️❤️❤️ nå må du nyte og kjøpe noen søte babyklær :love017
OM jeg skal hihi! :love017 nå kommer våren og så sommeren, og så skal baby bare vokse seg stor, så blir bare kos fremover (sålenge denne kvalmen gir seg haha). Har sååå lyst til å kjøpe det nyfødtsettet med Mummitrollet på (reima baby box), så søtt!
 
13+0 ANDRE TRIMESTER :eek::woot::joyful::love017
1000046956.png

Termin: 17.10.24

Dager til termin: 192 dager igjen

Prosent fullført: 32,5%

Trimester: 2.trimester

Neste JM/legetime: 25.04 kontroll på sykehuset, 29.04 ultralyd med min gynekolog

Kjønn: ikke sikkert enda, men har blitt gjettet gutt utifra nub :Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør: Litt vondt bekken, fortsatt veldig kvalm, slapp, generelt uvel. Kvalm 24/7. Sliter med å få i meg mat generelt, brekker meg av forskjellige lukter, smaker, synet av forskjellig mat, hvis jeg tygger en litt for stor bit... :smiley-ashamed004:hilarious: litt tragikomisk, håper det kommer seg snart!

Cravings: pasta!!!! Helst fersk tagliatelle, med pesto, cherrytomater, ruccula og pinjekjerner. Mannen lager til meg :love017:hilarious:

Vekt: opp ca 1 kg siden startvekt.

Utstyr/mangler: Usikker, ikke begynt å se så nøye på det enda, vi har vogn - Bugaboo fox 5, den vi kjøpte til den vi mistet i sommer. Ellers så trenger vi bedside-crib og litt sånn småtteri men det aller meste har vi ifra første. Har begynt å se litt på klær da, har sååå lyst på den mummiboksen fra reima

Bevegelse: Det er jo i teorien alt for tidlig, innimellom kjenner jeg litt småbobling der, men tror det er mer luft jeg kjenner :laughing002

Kynnere: -

Leie: -

Tanker om fødsel: Har ikke så mye tanker enda, men jeg håper på en kjapp og fin fødsel som med første ❤️

Generelt:
Tenk at jeg har kommet til andre trimester!!! Jeg føler meg overlykkelig og så takknemlig for at denne gangen ser det ut til at det går. Føler meg fortsatt litt urolig for om alt er bra der inne når det går lang tid mellom hver sjekk. Men det er sikkert bra. Prøver å tenke positivt og at det helst vil gå bra nå. Gleder meg til å begynne å kjenne spark og kunne kontrollere det bedre selv. Vi har nå fortalt besteforeldrene på begge sider, og alle virker fornøyde (og kanskje litt nervøse). Og lille snupp har fått vite det, hun skjønner nok ikke helt hva det innebærer enda men går rundt og sier at mamma har bebi i magen, og er veldig glad for det. Innimellom har både hun og pappa også baby i magen :laughing002 jeg smelter! Vi får se om vi finner noen gode bøker vi kan lese fremover om det å bli storesøster. Det var hun som fikk æren av å gi nyheten til besteforeldrene, hun malte med akvareller også har jeg skrevet på det og gjort det om til et kort, som hun da fikk gi til dem. Det falt veldig i smak hihi.

Føles godt å endelig kunne begynne å fortelle det til folk rundt. :Heartpink:love017 og deilig å kunne krysse av sååå mange viktige (og vonde) milepæler på lista :joyful:


Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)


- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- Høre hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 12+1

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0


2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 20+0, fått time 27.mai

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre


3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øynene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
Last edited:
Hurra for 2 trimester!! Deilig å bli ferdig med det fæle første trimesteret :shy: plutselig kjenner du lille bevege deg, går fortere herfra (heldigvis)❤️ også så koselig å dele nyheten og nydelige lille frøkna! Skjønner nok mer med tiden ❤️
 
Hurra for 2 trimester!! Deilig å bli ferdig med det fæle første trimesteret :shy: plutselig kjenner du lille bevege deg, går fortere herfra (heldigvis)❤️ også så koselig å dele nyheten og nydelige lille frøkna! Skjønner nok mer med tiden ❤️
Åh OM det er deilig!! Føler jeg har vært i 1. Trimester nesten hele 2023 :hilarious: :smiley-ashamed004 hihi ja tiden pleier å fly i andre trimester. Gleder meg! ❤️ Ja hun gjør nok det, hun er så glad i babyer så blir nok veldig stas å bli storesøster hihi
 
Åh OM det er deilig!! Føler jeg har vært i 1. Trimester nesten hele 2023 :hilarious: :smiley-ashamed004 hihi ja tiden pleier å fly i andre trimester. Gleder meg! ❤️ Ja hun gjør nok det, hun er så glad i babyer så blir nok veldig stas å bli storesøster hihi

Ja, følern! 1 år med første trinester er hardt, så det å endelig komme videre er så utrolig deilig ❤️ 2024 altså! Blir en fint år :love017
 
Back
Topp