Får vi det til? ❤️Gravid❤️

Alma<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfest 2024 ❤️
Etter å ha blitt mer og mer kjent med og dratt inn i denne babyforumverdenen som har blitt ganske så viktig for meg, så fikk jeg lyst til å begynne å skrive dagbok jeg også. Jeg følger så mange fine damer her inne og det er så koselig å følge deres reise og føle at vi står sammen i det. Det er en helt uvurderlig heiagjeng her inne. ❤️

Det hele begynte med en stor glede, jeg ble etter en tidlig SA gravid på nytt med termin i slutten av januar/begynnelsen av februar, og fant mye glede i å dele reisen med så mange flotte kommende medmødre her inne. Det føltes som om denne gangen kom det til å gå veien, vi kom oss over mange milepæler og jeg begynte å føle meg litt tryggere og glede meg over svangerskapet.

Dessverre sluttet hjertet til lille å slå 10+2, en MA som måtte aborteres med piller. Det var kjempetøft, spesielt psykisk, for ønsket dette barnet så sterkt. Alt var perfekt, det ville blitt akkurat 2 år imellom barna (har et barn fra før på 17 mnd nå) og synes det var noe koselig med termin i februar, nære min egen bursdag. Jeg har lissom vært helt "alene" i familien om å ha bursdag i månedene senvinters. Tulleting å henge seg opp i egentlig, men det var nå sånn jeg følte det. Nå ønsker jeg bare et friskt barn, hvilken måned det kommer i, og om det blir stor eller liten aldersforskjell på søsken kan være det samme.

Fysisk var det heller ingen dans på roser, blødde heftig i 5 uker, med smerter, rester, infeksjoner og tull før gynekologen til slutt tok en utskrapning på meg. Akkurat én uke etter utskrapning kom til min store overraskelse el. Men den fikk vi ikke lov å prøve på pga alle komplikasjonene. Nå har jeg hatt mensen i 3 dager, og håper at el kommer om 2 uker, hvis jeg er heldig. Etter fødselen av mitt forrige barn har den alltid kommet på cd19-20, bortsett fra nå etter MA når den kom cd15.

Er så ivrig på å komme i gang med testing nå, finne el og legge inn aksjer! Håper det klaffer for oss raskt ❣️

Kort oppsummering:
- 35 år
- 1 barn fra før på nesten to
- uregelmessige sykluser/mild PCOS

- SA i februar 2023, 7+1
- sluttet å amme, ble gravid igjen
- MA i juli 2023, 10+2
- blødde i 5 uker før utskrapning
- PP1 etter MA = SA i september 2023, 5+4
- PP1 etter SA - hoppet over, utredes for habituell abort
- PP2 - SA/kjemisk i desember 2023, 4+4
PAUSE (én syklus)
- PP1 etter SA - EL 21.01.2024 - IKM 30.01 - GRAVID :woot:
 
Last edited:
Dag 5 av mensen i dag og virker som den snart er over! Det føles godt, for selvom jeg er glad for at den endelig kom er jeg også fryktelig lei av å blø, etter så mange uker med blødninger :hilarious:

Har begynt å teste i dag, for vil ikke gå glipp av denne eggløsningen (ikke regelmessig syklus) og har uansett aaaalt for mange tester liggende.. :hilarious: tok en hCG også da jeg vil være helt sikker på at det ikke er noe rest igjen etter MA'en, så hvis den blir positiv igjen så vet jeg at det er noe nytt ❣️

Og tempingen er jeg usikker på, da den i det siste har vært skikkelig opp og ned selvom jeg prøver å gjøre det likt hver morgen så har ikke lillegull på 1 år tålmodighet til at mamma skal ha den pinnen i munnen hver morgen :hilarious: venter litt med å sjekke livmorhalsen.

Uansett, sånn ser testene ut i dag:
PXL_20230822_065632325.jpg
 
Så fint du har laget dagbok :love017
Heier på deg og håper du blir kjapt gravid igjen :Heartred
Tuuuuusen takk!! ♥️ Blir spennende nå fremover og ser positivt på det som ligger foran oss, forhåpentligvis går det fort :love017
 
Så "fint" at gtest er negativ nå (ikke misforstå den). Når ting er som det er, må det være godt å se at ting kommer tilbake til normalen etterhvert :Heartred
 
Så "fint" at gtest er negativ nå (ikke misforstå den). Når ting er som det er, må det være godt å se at ting kommer tilbake til normalen etterhvert :Heartred
Hihi ja helt enig, tror det er første gangen jeg har sittet og ventet på strek og håpet på at den IKKE skulle komme :hilarious: takk, det er veldig godt ♥️ føler endelig jeg kan se fremover igjen og starte "fresh". Føler meg optimistisk! :joyful:
 
Hihi ja helt enig, tror det er første gangen jeg har sittet og ventet på strek og håpet på at den IKKE skulle komme :hilarious: takk, det er veldig godt ♥️ føler endelig jeg kan se fremover igjen og starte "fresh". Føler meg optimistisk! :joyful:
Det er bra, gleder meg til å følge deg på veien til en ny positiv test :D
 
CD6

Endelig har mensen gitt seg! CD6 i dag, og veldig svake prøver som forventet. Blir spennende å se når de stiger, håper det skjer rundt CD15 som sist gang og at det ikke drøyer helt til CD19-20-21 som det ofte gjorde i syklusene etter fødselen.

PXL_20230823_064054154.jpg
 
Har kjøpt flere tester i dag...:hilarious: tenkte å teste dobbelt med babyplan og easy@home fremover da jeg er usikker på om de siste funker som de skal... Ja, jeg er testetøs :hilarious::hilarious::wacky:

PXL_20230823_171655518.jpg
 
CD7

Merker at kroppen begynner å bli mer klar for å bli gravid igjen, føler meg mer tiltrukket av mannen i det siste og har masse "voksne" drømmer om dagen... Snodig hvordan det er så avhengig av hvor man er i syklusen :hilarious:

Testet dobbelt i dag. prøvde de nye testene også, ser ut som de virker på et litt annet vis enn de jeg har pleid å bruke så blir spennende å følge de videre og se hva de viser i forhold til de andre. Ganske forskjellig styrke på de og, fra samme urinprøve.

Testene viste i dag:
Easy@home: 0,14
Babyplan: 0,05

PXL_20230824_062935507.jpg
 
CD8

Åkei, så ikke noe nytt og spennende med el-testene i dag, de er svake som de skal være, så får vi se om de begynner å stige i løpet av neste uke *krysserfingra* :joyful:

Men det som er litt rart er at jeg har masse slim, som kan strekkes, og murring/stikk i magen, nesten litt som når jeg venter eggløsning veldig snart. Pluss at jeg er ekstra yppen om dagen (det pleier jeg og å bli ved eggløsning, merker stor forskjell på lysta i løpet av syklusen), så det ble plutselig en spontan uplanlagt aksjeinnlegging i dag selvom vi egentlig hadde tenkt til å "spare" oss til el. :hilarious: men ja, hvis kroppen plutselig har spontant bestemt seg for å ovulere på CD8 så har vi hvertfall lagt inn noe. Selvom jeg tviler sterkt på at jeg får el nå, med disse svake prøvene...:smiley-ashamed005:joyful:
PXL_20230825_060946031.jpg
 
CD11

Fortsatt ingen antydning til stigning på prøvene, premom sier jeg går inn i fruktbare dager nå og at el bør komme på søndag, altså CD16, blir spennende å se om den har rett :joyful: temping har jeg gitt litt opp, blir ikke konsekvent nok da ettåringen i det siste våkner mye på natta og til forskjellige tider på morgenen...

Screenshot_20230828-155754.png
Screenshot_20230828-155745.png

Mørkerød er babyplan og rosa er easy@home
 
CD12

Enda svakere prøver i dag... Jaja, vi venter og venter :p

La inn aksjer i går da jeg muligens er i det fertile vinduet, tenker å legge inn ca annenhver dag frem til eggløsning og så eggløsningsdagen og dagen etter. Forhåpentligvis er det nok.

Håper bare ikke el lar vente på seg altfor lenge, litt pessimistisk i dag med fortsatt ingen tegn til stigning...

Testene viste i dag:
Easy@home: 0,09
Babyplan: 0,06
PXL_20230828_071502625~2.jpg
 
CD12

Enda svakere prøver i dag... Jaja, vi venter og venter :p

La inn aksjer i går da jeg muligens er i det fertile vinduet, tenker å legge inn ca annenhver dag frem til eggløsning og så eggløsningsdagen og dagen etter. Forhåpentligvis er det nok.

Håper bare ikke el lar vente på seg altfor lenge, litt pessimistisk i dag med fortsatt ingen tegn til stigning...

Testene viste i dag:
Easy@home: 0,09
Babyplan: 0,06
Vis vedlegget 413452
Håper dem blir positive om et par dager :).
vi tenker også å kjøre på annhver dag fra cd10/11 + El dagen :).
 
CD13

I dag føler jeg meg litt forvirret, og stresset over at jeg har misset el, på tross av iherdig testing fra start. Jeg har veldig kort topp, og merkelige sykluser, så kan lett gå glipp av den. Og i dag er livmortappen lav og hard selvom den i går var medium høy og medium myk. Den skal jo ikke gå ned nå... Opp skal den! opp, opp med deg tappen! Har hatt masse symptomer som økt lyst og slim nå i dagesvis som i dag føles som dabber litt av. Noe som ikke stemmer med prøvene! Jeg blir litt smågal her..:hilarious:

Uansett, lett stigning på easy@home i dag, hurra for det!:dance011

*Smører seg godt med tålmodighet*

Testene viste i dag:
Easy@home: 0,16
Babyplan: 0,06
PXL_20230830_070816398~2.jpg
 
Back
Topp