Eskimonikas håp

Jeg er snart 19 uker, andregangs og kjenner lite/ingenting enda. Er alt for tidlig til å bekymre deg for bevegelser/daglig liv..
Vet godt det er lenge igjen til jeg skal kjenne liv daglig, men har kjent noe hver dag siden jeg begynte å kjenne. Derfor ble jeg litt ekstra stressa når jeg kjente nesten ingenting i helga og heller ikke fikk reaksjon når jeg dytta - og pleier få det.
 
13+1/13+5
Første svangerskapskontroll - hos lege

Vekt - samme som startvekt
Blodprøver tatt, inkludert CMV og toxoplasmose. Parvovirus/femte barnesykdom har vi sjekket tidlgiere at jeg har antistoffer for.
Det var masse vitamin-statuser også som ble tatt så mulig det er standard nå. Får svarene på neste legetime.
HBA1C - langtidsblodsukkeret var 5,4. Veldig godt å høre for jeg var litt bekymra for den.
Skal tilbake om noen uker for første glukosebelastning (neste blir ved 28-30 uker) pga risikogruppe/nye retningslinjer.
Urinprøve var ingen interessert i i dag.
Legen hørte på hjertelyden, men hverken sa hva den var eller skrev det ned. Traff rett på der han mente livmora var nå.
BT 112/62, måtte spørre om ikke det skulle måles

Helsekortet var liksom bare utskrift fra pc så må nok få nytt neste gang eller hos jordmor, det er jo en grunn for at det skal være sånn gjennomslagspapir.
Føles mer virkelig likevel da, selv om det bare var et vanlig papirark.
Kjente babyen flere ganger mens jeg satt inne hos legen.
 
Åååh, der ser du :Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue Lille skatten har det bra :Heartred
Legen kunne fint gitt deg info om hjertelyden da, men men.
Åh, nå ble jeg glad :Heartred:Heartred
 
Litt kjipt å måtte fortelle legen hva han skal gjøre første kontroll. Men greit å få det unnagjort. [emoji106]

Det lilla helsekort for gravide er ikke gjennomslag, bare et tykt A4-ark, så sånn sett går jo utskrift bra. Ser det er mange som får det nå, late leger som ikke orker fylle inn kanskje?
 
Åååh, der ser du :Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue Lille skatten har det bra :Heartred
Legen kunne fint gitt deg info om hjertelyden da, men men.
Åh, nå ble jeg glad :Heartred:Heartred
Ja, skulle gjerne hatt tallet. Men han var så skeptisk til om han ville klare å høre i det hele tatt, men ville prøve. Jeg talte til 156 igår da..

Var godt å kjenne liv mens jeg satt på timen. Nå tror jeg som sagt vi er like slitne. Fikk en protest da jeg var på do isted - føltes litt som h*n var sur for at jeg beveget meg ut av den deilige sofaen
 
Litt kjipt å måtte fortelle legen hva han skal gjøre første kontroll. Men greit å få det unnagjort. [emoji106]

Det lilla helsekort for gravide er ikke gjennomslag, bare et tykt A4-ark, så sånn sett går jo utskrift bra. Ser det er mange som får det nå, late leger som ikke orker fylle inn kanskje?
Tror nok legen mer tenkte at det viktige var å lage helsekortet og at det var for tidlig til å ha komplikasjoner så liksom "ingen vits" i å måle, men vi snakket om masse og han er veldig ok. Mest at jeg er så nysgjerrig og gjerne ville vite siden jeg har noen perioder med svimmelhet og sånne ting, usikker på om det kan være BT eller jernnivå eller sånn.

Ok, utskriften var litt skjev og så vil uanset gjerne ha ett som faktisk har med hele siden da, så det først da jeg kom hjem. Og så synes jeg det papiret er for viktig til å være på sånn tynt printer-papir. Bør holde litt liksom så håper få ordnet det neste gang eller hos jordmor. Litt av stasen er jo ordentlig farge og tydelig hva slags ark det er og sånne ting...
 
Ja, skulle gjerne hatt tallet. Men han var så skeptisk til om han ville klare å høre i det hele tatt, men ville prøve. Jeg talte til 156 igår da..

Var godt å kjenne liv mens jeg satt på timen. Nå tror jeg som sagt vi er like slitne. Fikk en protest da jeg var på do isted - føltes litt som h*n var sur for at jeg beveget meg ut av den deilige sofaen

156 ja. Kanskje jeg burde endre fra gutt til jente? :p

Hehehehe, ser ut h*n er like bestemt som mamma`n sin ;)
 
Jeg vet. Det er veldig lenge til man skal kjenne liv daglig, det sitter bare i panikken over at noe skal gå galt dette her.
Takk, ja, du har helt rett. Idag har babyen vært litt snillere med mammaen sin. Kjente den en del i formiddag. Nå tror jeg h*n er like sliten som meg...
Så bra at babyen gir mammen litt sjelefred :Heartred
 
Så bra at du har fått noen livstegn igjen! Selv om jeg er misunnelig på at du kjenner liv og er kortere enn meg :hilarious:
 
Så bra at babyen gir mammen litt sjelefred :Heartred
Ja, var flink igår formiddag. Men turen vår ute tror jeg slet ut babyen enda mer enn meg for har ikke vært noe særlig etterpå
 
Så bra at du har fått noen livstegn igjen! Selv om jeg er misunnelig på at du kjenner liv og er kortere enn meg :hilarious:
Det skjønner jeg.
Jeg kjenner liv ekstremt tidlig da, er av de heldige som gjør det. Kanskje kroppen som prøver hjelpe litt på stresset med at jeg skal kjenne og føle jeg har litt kontroll, men jeg aner ikke.
 
Ja, var flink igår formiddag. Men turen vår ute tror jeg slet ut babyen enda mer enn meg for har ikke vært noe særlig etterpå
Du er uansett heldig som kjenner liv så tidlig. Ofte blir de roligere av en lang dag. Gir nok mannen litt ro til å slappe av :happy:
 
Du er uansett heldig som kjenner liv så tidlig. Ofte blir de roligere av en lang dag. Gir nok mannen litt ro til å slappe av :happy:
Ja, kan skjønne det. Kombinert med et leie hvor jeg ikke kjenner noe.
Vært helt greit idag. Reagerte når pappaen kom hjem, men da hadde jeg akkurat fått satt meg ned og. Var en del ting å få gjort hjemme som jeg tok i rolig tempo gjennom dagen
 
Ja, kan skjønne det. Kombinert med et leie hvor jeg ikke kjenner noe.
Vært helt greit idag. Reagerte når pappaen kom hjem, men da hadde jeg akkurat fått satt meg ned og. Var en del ting å få gjort hjemme som jeg tok i rolig tempo gjennom dagen
Ofte gir de lyd ifra seg når du setter deg ned ja.. det er betryggende!
Godt å få gjort litt hjemme da :happy:
 
Ja, kan skjønne det. Kombinert med et leie hvor jeg ikke kjenner noe.
Vært helt greit idag. Reagerte når pappaen kom hjem, men da hadde jeg akkurat fått satt meg ned og. Var en del ting å få gjort hjemme som jeg tok i rolig tempo gjennom dagen
Ofte gir de lyd ifra seg når du setter deg ned ja.. det er betryggende!
Godt å få gjort litt hjemme da :happy:
 
Ofte gir de lyd ifra seg når du setter deg ned ja.. det er betryggende!
Godt å få gjort litt hjemme da :happy:
Ja, måtte gjøres. Men må ta det i rolig tempo for energinivået er så lavt.
Noen ganger merker jeg at den er like rolig når jeg er rolig, var sånn i helga, men etter hvert tenker jeg det blir mer vugging i søvn når jeg er oppe og våkner når jeg faller til ro
 
Ja, måtte gjøres. Men må ta det i rolig tempo for energinivået er så lavt.
Noen ganger merker jeg at den er like rolig når jeg er rolig, var sånn i helga, men etter hvert tenker jeg det blir mer vugging i søvn når jeg er oppe og våkner når jeg faller til ro
Helt sant det, det vil du merke mer jo større babyen blir og jo mer merkbare spark/bevegelser blir.

Noen spesiell grunn til lavt energinivå? Har du sjekket vitaminer ? At du ikke mangler noe, mener jeg.
 
Helt sant det, det vil du merke mer jo større babyen blir og jo mer merkbare spark/bevegelser blir.

Noen spesiell grunn til lavt energinivå? Har du sjekket vitaminer ? At du ikke mangler noe, mener jeg.
Ikke sant. Bør jo absolutt merke mer til det med større baby. Helt sprøtt å kunne kjenne noe som helst med så bitteliten...

Jeg får veldig lite energi når jeg er gravid, har merket det hver gang. Og nå var jeg ganske sliten før jeg ble gravid i tillegg så gjør det ikke lettere.
Vitaminer ble tatt med de andre prøvene på første kontroll, får nok svar på dem når jeg skal ta glukosebelastning tenker jeg.
 
Back
Topp