Den hormonelle veien mot drømmen

Drømmen om mini-me

Flørter med forumet
Er ny her på BV og tenkte at det er fint å ha ei dagbok så man kan huske ting! Her kan du følge min hormonelle vei mot en forhåpentligvis graviditet.

Jeg er 23 år gammel med min drømmemann på 29 år som samboer, hus, jobb og alt bortsett ifra det som gjør oss til en familie, barn.

Vi har vært sammen i 5 år og i mars 2016 bestemte vi oss for å slutte på pillen. Trodde TR og EL skulle dukke opp etter noen måneder ihvertfall, men der tok jeg feil. TR dukket aldri opp og i september 2016 bestilte jeg meg legetime. Legen min syntes dette var merkelig men innenfor normalen. Kom tilbake i januar 2017 og da fikk jeg resept på Provera for å få TR. Gikk på dette i noen måneder, TR kom men ikke av seg selv videre, kun av pillen.

Mange runder med Provera, legetimer og blodprøver senere fikk jeg endelig henvisning til gyn. Han tok VUL og så at alt så normalt ut der nede, heldigvis. Han telte mange potensielle egg, men så ingen utvikling. Konkluderte da med at jeg har PCOS bare uten cyster, altså manglende EL. Fikk da resept på Letrozol som skulle forfremme EL. Begynte da i mai først på Provera for å invitere TR, etterfulgt av Letrozol fra dag 3 i syklus. Tok EL-tester hver dag fra dag 10 til 20 men ingen positiv test, bare et par falske positive. Hadde likevel et håp om at jeg hadde fått EL bare senere, men nå en måned senere+ har ikke TR kommet og ingen positiv G-test, så da ble det ingen EL.

Da jeg var hos gyn fikk også samboeren min henvisning til fertilitetsklinikken i Trondheim for å sjekke kvaliteten på soldatene. Han dro dit i starten av juni, og idag 12. juli har vi enda ikke fått svar. Jeg tok også blodprøver for å se om jeg hadde EL, noe jeg heller ikke har fått svar på. Har en veldig dyktig gyn, men skuffende oppfølging.

Begynte igår på ny enkel dose Letrozol for å se om det fungerer på egenhånd siden jeg ikke har fått mer oppfølging, så det blir spennende å se. Blir så utålmodig av dette, vil bare fortsette så det kanskje kan gå! For alt vi vet kan mannens soldater være slitne, så føler ikke får å gå i månedsvis uten å prøve...

Velvel, krysser fingrene for en positiv test i løpet av høsten! Spennende tid blir det uansett[emoji4]
 
Hei og velkommen hit! :)

Leit å høre at dere ikke får så god oppfølging da:(
Håper at prøver og blodprøver ser fine ut og at spira sitter om ikke så lenge:):)

Masse lykke til:Heartred
 
Høres litt ut som min historie, bare i litt lengre format. Kan dele min reise:

Her sluttet jeg på prevensjon mai 2015, og i august hadde ennå ikke mensen kommet. Fikk da provera av gynekologen i tillegg til pergotime. 2 doser med pergo gav ikke EL, men fikk så letrozol av ny gynekolog som ga første eggløsningen på mange år i november 2015. Herlig følelse! Desember 2015 kom også EL på letrozol, men så stoppet det. Januar til august 2016 hjalp ingenting og jeg ble helt motløs. INGENTING hjalp, verken tabletter eller sprøyter (dog kan det være mulig jeg hadde spontan EL i april da jeg hadde blødning uten provera og svak test).

I mellomtiden her hadde jeg laparoskopi (brenne cyster på eggstokkene) og fikk henvisning til IVF.

I august hadde vi inseminasjon (EL fikk jeg av sprøyter + letrozol), oktober avbrutt IVF (kom kun 1 egg), desember første IVF og i februar andre IVF hvor jeg ble gravid, men mistet. Fikk også plutselig eggløsning på letrozol januar, mars - juni. Denne syklusen skal jeg ikke gå på noe grunnet ny IVF i august.

Det jeg skal frem til er at en søknad om IVF kanskje er nøkkelen for mangelen på EL hos deg. Jeg hadde fra jeg var 12 og fikk første mens svært få eggløsninger/blødninger med syklus på 300-400 dager før jeg tok enten prevensjon eller provera som regulerte dette. IVF og sterkere doser medisin ser ut som var nøkkelen for oss.

Masse lykke til :)
 
Hei og velkommen hit! :)

Leit å høre at dere ikke får så god oppfølging da:(
Håper at prøver og blodprøver ser fine ut og at spira sitter om ikke så lenge:):)

Masse lykke til:Heartred

Tusen takk[emoji5][emoji173] Håper virkelig jeg også! Motiverende å være her inne ihvertfall når det er så mange i samme båt [emoji5]
 
Høres litt ut som min historie, bare i litt lengre format. Kan dele min reise:

Her sluttet jeg på prevensjon mai 2015, og i august hadde ennå ikke mensen kommet. Fikk da provera av gynekologen i tillegg til pergotime. 2 doser med pergo gav ikke EL, men fikk så letrozol av ny gynekolog som ga første eggløsningen på mange år i november 2015. Herlig følelse! Desember 2015 kom også EL på letrozol, men så stoppet det. Januar til august 2016 hjalp ingenting og jeg ble helt motløs. INGENTING hjalp, verken tabletter eller sprøyter (dog kan det være mulig jeg hadde spontan EL i april da jeg hadde blødning uten provera og svak test).

I mellomtiden her hadde jeg laparoskopi (brenne cyster på eggstokkene) og fikk henvisning til IVF.

I august hadde vi inseminasjon (EL fikk jeg av sprøyter + letrozol), oktober avbrutt IVF (kom kun 1 egg), desember første IVF og i februar andre IVF hvor jeg ble gravid, men mistet. Fikk også plutselig eggløsning på letrozol januar, mars - juni. Denne syklusen skal jeg ikke gå på noe grunnet ny IVF i august.

Det jeg skal frem til er at en søknad om IVF kanskje er nøkkelen for mangelen på EL hos deg. Jeg hadde fra jeg var 12 og fikk første mens svært få eggløsninger/blødninger med syklus på 300-400 dager før jeg tok enten prevensjon eller provera som regulerte dette. IVF og sterkere doser medisin ser ut som var nøkkelen for oss.

Masse lykke til :)

Det hørtes ut som en utfordrende vei for dere [emoji17] Håper det går den riktige veien for dere [emoji5]
Skal ha det i bakhodet, tusen takk[emoji4]
 
Hei!
Så leit å høre at vegen hittil har vært litt kronglete, men krysser fingrene for at det blir bedre fremover nå[emoji2]

Vil gjerne følge deg i dagboken din på veg mot en liten spire[emoji1360]
 
Hei!
Så leit å høre at vegen hittil har vært litt kronglete, men krysser fingrene for at det blir bedre fremover nå[emoji2]

Vil gjerne følge deg i dagboken din på veg mot en liten spire[emoji1360]

Ja håper virkelig det [emoji16] Er på andre runde med Letrozol nå så det blir spennende å se om EL dukker opp[emoji1360]

Så hyggelig å høre [emoji5]
 
13ffb215d51fe8b393839195c86c8a14.png


Blir spennende å se om EL dukker opp nå! Og isåfall, håper jeg den er en dag forsinket da samboer kommer hjem på torsdag[emoji51][emoji51]
 
7383db8bb72b4a9e28500a593722004b.jpg

Med to positive EL-tester 4timer imellom er jeg ganske sikker på at EL er rett rundt hjørnet![emoji7] Snart i DPO land nå, forhåpentligvis [emoji16][emoji1376]

SÅ gøy med positive EL-tester, og den det var veldig positiv. Dette blir spennende[emoji2] Skal krysse fingrene for at det blir spire på deg denne mnd[emoji173]️
 
Fikk negative EL tester igår, så da var nok LH stigningen høyest på torsdag, men EL var nok igår. Hadde smerter i bikinikanten på venstre side av mage i hele går kveld så det var nok EL tror jeg.. da er jeg 1 DPO idag så nå nå jeg bare holde meg i skinnet for å ikke å gå på en testesmell[emoji23] Spennende tider [emoji7][emoji1376]
 
Fikk negative EL tester igår, så da var nok LH stigningen høyest på torsdag, men EL var nok igår. Hadde smerter i bikinikanten på venstre side av mage i hele går kveld så det var nok EL tror jeg.. da er jeg 1 DPO idag så nå nå jeg bare holde meg i skinnet for å ikke å gå på en testesmell[emoji23] Spennende tider [emoji7][emoji1376]

Dette blir så spennende[emoji2][emoji1360] Gøy å følge deg, og spesiellt når vi tydeligvis er så synkroniserte[emoji23]
 
4 DPO idag. Har hatt halsbrann og ømme nippler hver dag siden EL. Idag våknet jeg med forkjølelse[emoji849] Har akkurat hatt influensa så det passer dårlig med forkjølelse nå kjenner jeg... venter spent frem mot testdag likevel [emoji5]
 
Kjedelig med forkjølelse da, god bedring[emoji173]️

Gleder meg til du skal oppdattere her ang testing[emoji7]
 
En gledens dag! Fikk idag svarene på prøvene til samboeren, og det viser seg at hans soldater er i tipp topp stand!:smiley-bounce012 Det var utrolig godt å vite, så da håper vi spiren sitter snart. Er 7DPO idag, så det blir spennende å se når jeg kan begynne å teste
 
Back
Topp