Bibs prøver på førstemann!

Småspor

Betatt av forumet
Javell!:joyful:
Da vi er godt i gang med prøvingen, og har funnet ut at vi ikke lenger skal fortelle dette til dem rundt oss, tenkte jeg å prøve meg på litt dagbokrabbel. Og selv om ingen leser, kan det ihvertfall føles ut som om jeg letter på hjertet til noen som ikke dømmer eller ser ned på meg, og det er noe jeg trenger videre på ferden kjenner jeg!

Vi startet veien mot et rikere liv i oktober i fjord, da vi bestemte oss for å slutte på pillen etter bryllupet. Det gikk ikke lange tiden før det var liv laga - rettere sakt, jeg fikk kun ha en mensen etter pilleslutt før testen jublet GRAVID på bittelille julaften. Dette var litt av en julegave, og som nye, ivrige prøvere nølte vi ikke med å fortelle dette til foreldre på julaften, og resten av søsknene på nyttår.
Gleden varte ikke lenge, da jeg en uke etter nyttårsaften startet å spotte og noen dager senere, nesten 7 uker på vei fikk en spontanabort. Alt kom ut på EN stor blødning, kun en dag - og så var alt over..
Da dette var noe vi hadde lest var normalt, og vi var berredt på det selv om vi valgte å fortelle det til de nermeste, så tok vi det ikke så allverdens tungt og tenke at vi fikk prøve på ny.
Mensen kom sent etter aborten, og så var det bare å sette igang ved anntatt eggløsning. Rett som det var, ble vi gravide igjen, men denne gangen - kun 5 uker på vei, mistet jeg igjen.
Også dette tok jeg lett på og tenkte - jaja, jeg testet nok så tidlig at dette var en graviditet jeg egentlig ikke skulle lagt merke til. Kun en forsinket mensen som jeg har lest så mye om.. Så vi var ivrige på å starte en ny pp.
Denne gangen rakk ikke tante rød å melde ankomst før jeg merket noen vanvittige symptomer og det nesten ikke var vids i å ta test engang. Men når jeg testet, var den positiv som aldri før. Det føltes godt med en så sterk strek, og selvfølgelig håpet vi at dette var spiren som skulle komme til verden.
7+4 uker på vei, endte det nok en gang i spontanabort. Dette var den vonneste aborten jeg har hatt, men også den tristeste.
Jeg fikk komme til legen for å sjekke om alt var som det skulle, og ble sendt til spesial gynekolog. Tror aldri jeg har blitt så skuffet over å høre at alt er i orden før. Ikke en eneste negativ test, og alt var som det skulle på ultralyd. Jeg hadde tilogmed hatt en ny eggløsning ved undersøkelsen.
Så altså.. ingen hjelp å få? har jeg bare vært så urettferdig uheldig?
Fikk blodfortynnende til å starte på ved neste svangerskap, i tilfellet det skyltes blodpropp.
Så da var vi her, i vår 3 pp etter siste spontan abort, hvor vi nå har bestemt oss for å ikke stresse! Og med å ikke stresse mener vi alt for mye plikt sex. Vi har kjent godt på det, at det ikke er noe særlig spennende da du er nødt for å ha sex annen hver dag i ett spesifikk tidsrom,
så Jeg har tatt eggløsningstester denne mnd for å minimere antall dager vi må ha pliktsex på, å det ser ut som jeg skal ha det på lørdag - så det blir spennende å se om vi får det like lett til om vi treffer denne gangen også.
Nå får jeg i tillegg til blodfortynnende, komme inn til ultralyd i uke 6, for å se om alt er som det skal når jeg er gravid.
Kommer til å fyre ut noen innlegg i prøvingen og ved evnt graviditet, ettersom vi har bestemt oss for å holde tett frem til vi er 3 mnd på vei. Ønsker å kunne komme med en gladnyhet til familien og ikke bare triste, hvis det har seg slik at vi fortsetter å miste.
Så da får heller min overivrighet gå utover babyverden! :hilarious:
 
Last edited:
Huff da, trist å høre din historie :( Men bra du ikke gir opp!! Håper veldig at denne pp blir bedre for dere! :) Godt å høre at du får god oppfølging ved neste graviditet, det hjelper mye, og krysser fingrene for at spira holder seg der i 9 mnd :)
 
Huff da, trist å høre din historie :( Men bra du ikke gir opp!! Håper veldig at denne pp blir bedre for dere! :) Godt å høre at du får god oppfølging ved neste graviditet, det hjelper mye, og krysser fingrene for at spira holder seg der i 9 mnd :)
Nei, man kommer seg ihvertfall ingen vei ved å gi opp:shy: tusen takk! Krysser alt vi har<3
 
Da sitter jeg her en søndags morgen, med den gode følelsen en alltid sitter med etter å tro du har truffet:joyful: Ser ut som eggløsningen snek seg frem på fredag! Dagen ble utnyttet med bena i været, og lørdagen og i dag har jeg hatt de standard stikkingene som jeg pleier få etter eggløsning. Så jeg kan ikke gjøre noe annet enn å håpe fra nå av!:smug: Skal holde meg litt i skinnet dennegang og ikke kjøpe graviditetstest før ikm. Har ikke telling på hvor mye jeg har brukt på graviditetstester siden prøvingen startet!:wtf:
 
Ikm på fredag. Uken som har vert har vert frem og tilbake med "mensensmerter" og ubehag i nedre mage. Har føltes ut som om mensen skal komme, men er nå to dager på overtid. graviditetstestene er negative, og ting ser ikke lyst ut. Lørdags kveld hadde jeg ekstra masse utflod, blank og eggehvit kosistens. Jeg forstår ingenting:confused:
I mitt aller første svangerskap i 2013 som endte i frivillig abort, viste ikke testen positivt før jeg var 2 mnd på vei. Så jeg slutter ikke å håpe før tante rød melder ankomst :arghh:
 
Håper at tanta holder seg langt unna og at det er en spire der som har gravd seg fast :)
 
Hva er det som skjer? :wideyed:
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikkje forstår hva som skjer med kroppen min. Er nesten litt urolig. Sist måned hadde jeg en syklus på 43 dager, men tenkte dette måtte være ett engangstilfelle. Idag tok jeg en eggløsningstest, 4 dager over ikm, fordi utfloden min er så eggehvit i konsistensen.
IMG_1655.JPG
Hva i alle dager tenker jeg. Om jeg har eggløsning i morgen eller onsdag så er pokker meg syklusen denne måneden på 50 dager! Er dette normalt?:eek:
 
Last edited:
Da har de første soldatene inntatt posisjonen og står giv akt til egget dropper:joyful: sender inn resten av troppene i morgen:hilarious: så er det bare å vente to uker til da, på den pokkers ikm. Er det noe jeg hater, så er det å vente, og gud det må jeg gjør mye av:hungover: kjipt å vente på to ikmer samme måned:bored: men krysser fingrene:hungry:
 
Da var det påan igjen, med pp 4 etter sist SA.
Har målt LH denne måneden, da jeg skal ta progrestoron prøve 7 dager etter el denne mnd. Har vert og testet meg for alt en kan teste meg for tidligere denne mnd, da syklusene mine har vert på 42 og 50 dager de to siste gangene og jeg nå er ett år ute i prøvingen, men alt var som det skulle. Så da gjenstår det bare å måle progrestoronet. Skal også til gynekolog i desember, men forhåpentligvis er jeg blitt gravid til det!
anyway, det viste seg altså at eggløsningen fant sted igår, eller i dag. Har lagt inn aksjer på torsdag, lørdag, søndag og skal ta oss en tur i dag også.
Denne måneden er sykusen på 39 dager.. Bedre enn 50! Og bare 8 dager over normal sykluslengde denne gang. Håper den kan stabilisere seg snart, med mindre det klaffer denne gangen, vell og merke. Ingenting som hadde vert bedre, men jeg har på en måte sluttet å håpe. Jeg var nok bare utrolig heldig de 3 første graviditetene, (med hvor fort jeg ble, ikkje ved å miste.....)
Så da satser jeg på at, om jeg blir så heldig å bli gravid igjen, så kan den være så vennlig og sitte dennegang, da jeg har brukt ekstra lang tid (muligens normal tid?), på å få det til!

Håper så inderlig på en juli baby <3 Det hadde passet utmerket da vi nettopp har kjøpt oss hus, og å gjøre klart ett babyrom når vi flytter inn i januar - det hadde sannelig ikkje vert feil!! <3
 
VILJESTYRKE, don’t leave me! Egget har ikkje festet seg enda om det i det heletatt har truffet, men trangen til å ta gtest sniker seg frem allerede[emoji23]
 
Hadde eggløsning på søndag eller mandag, og ligget syk siden tirsdag.. skikkelig forkjøla, tett nese, sår hals og kvalm! Håper så inderlig dette ikkje går utover en eventuell festing i helga...
er alltid syk! Blir jeg frisk, går det ca 2 uker så blir jeg syk igjen, og slik fortsetter det. Forkjøla da vell og merke!
Gi meg fred for pokker!
 
Dpo 8!
Test med morgenurin.
IMG_2582.JPG

Dette blir spennende å se om det blir noe stigning av! Har hørt mye drit om babyplan sine tester, så jeg krysser fingrene for at dette ikke er en av dem. Og om det er en graviditet, værsåsnill å bli hos meg denne gangen!:-(
 
Back
Topp