Bæretråd

Fant faktisk igjen det aller første vevde sjalet jeg kjøpte inn til poden i dag, et girasol #20 :Heartred
Men skal kjøpe et elastisk ett også :love7 Gleder meg til bærebaby igjen!
 
Jeg hadde ikke med førstemann men denne gangen vil jeg ha. Har lest litt tester og tror det blir ergobaby 360 eller manduca :)
 
Hvor lenge bruker man nyfødt innlegget i en bæresele?

Syns dette med sjal virker så vanskelig og at babyen ser litt "trykket" ut i de...

I ergobaby 360 bruker man det til ca 4 mnd eller min. 5,5 kg. Tror jeg begynte å bruke uten fra ca 3,5 mnd, men hadde en stor og sterk baby som holdt hodet selv tidlig.
 
  • Liker
Reactions: k90
Hvor lenge bruker man nyfødt innlegget i en bæresele?

Syns dette med sjal virker så vanskelig og at babyen ser litt "trykket" ut i de...
I en overgangsfase tok jeg ut puta fra nyfødtinnlegget så sønnen min satt bare opp på den oppi selen. Da følte jeg som deg at innlegget var trangt, men at han ikke helt var stor nok til å sitte rett i selen. Det fungerte supert.
 
Jeg hadde først Babybjørn som var et helvete! Helt utrolig at de selger den driten. Deretter brukte jeg manduca og elstisk bæresjal. Bæresjalet var helt supert. Kunne gå rundt og amme mens jeg drev med andre ting eller konsentrere meg om storebror. Skal definitivt ha sjal igjen denne gangen :)
 
Jeg vil på det sterkeste anbefale Caboo, utrolig lettvint og god å bære i. Det er elastisk så funker fram til baby er 5-7 kg. Ellers har jeg et sjal, en meitai og en rs. Blir nok enda mer etterhvert, har helt dilla ;) Har en liten en på snart 6 mnd og vi har omtrent ikke brukt vogn, vi bare bærer. Ikke helt planlagt med spiren i magen nå, men tenker at jeg ikke gidder å kjøpe søskenvogn. Den ene får være i vognen og den andre bæres :) Det er faktisk mye enklere med bæring enn vogn :)
 
Vi har babybjørn one til frøkna nå, men den brukes ille før barna er større enn nyfødt. Så jeg må få meg noe til minien :) Jeg klarte ikke bruke noen av de andre selene (fikk vondt overalt) så babybjørn var best for oss. :)
Anbefaler deg å prøve caboo, en hybrid mellom elastisk sjal og selve. Helt fantastisk, gjør ikke vondt et eneste sted :)
 
Jeg hadde tilgang på et bæresjal med førstemann men følte ikke det var noe for meg å knote med. Urolig kolikkbaby...da ble det ikke tid så vi brukte ergobaby. Men...godt poeng det med at det blir varmt i nyfødtinnlegget.. Sånn sett er sikkert bæresjal supert, men det må være enkelt! Hvilket er best da?
Caboo <3
 
Jeg hadde ikke med førstemann men denne gangen vil jeg ha. Har lest litt tester og tror det blir ergobaby 360 eller manduca :)
Ergo baby har kommet med en ny sele, Ergo Adapt. I den slipper du nyfødtinnlegg. Har ikke prøvd den selv, men vet mange er fornøyd med den og den blir sterkt anbefalt. Skal selv ha Manduca etterhvert, men venter til rundt 8/9 mnd. Ellers er jeg veldig fornøyd med meitai. Tester av bæretøy er ikke helt reelt, mye som ikke er med for å si det sånn. Sjekk ut sider som:
- Bæreglede
- Sjalala
- Carryme
- Eddabedda

Finnes også en gruppe på et sted som ikke er lov til å nevne her, den heter Norsk bæregruppe. Der finnes det mye kunnskap og erfaringer :)
 
Åh, bæretråd! Be still my heart <3

Jeg bærer fortsatt treåringen, og har flere vevde sjal, ringslynge, sele, custom sele på vei, og er igrunnen ganske bæregeek :p
 
Ergo baby har kommet med en ny sele, Ergo Adapt. I den slipper du nyfødtinnlegg. Har ikke prøvd den selv, men vet mange er fornøyd med den og den blir sterkt anbefalt. Skal selv ha Manduca etterhvert, men venter til rundt 8/9 mnd. Ellers er jeg veldig fornøyd med meitai. Tester av bæretøy er ikke helt reelt, mye som ikke er med for å si det sånn. Sjekk ut sider som:
- Bæreglede
- Sjalala
- Carryme
- Eddabedda

Finnes også en gruppe på et sted som ikke er lov til å nevne her, den heter Norsk bæregruppe. Der finnes det mye kunnskap og erfaringer :)

Da må jeg sjekke ut den også :)
 
Jeg hadde også sjekket ut Ergobaby Adapt :) Eller Angelpack, den er knallgod til nyfødte.

Går sannsynligvis for en Manduca igjen, men foretrekker sjal selv ;)
 
Åh, jeg gleder meg sånn til å bære nyfødt igjen altså! <3
 
Noen som har navn på et godt bæresjal til nyfødt? :) Første mann ville bare bli holdt de første mnd, men dt blir vanskelig når du har en fra før, så håper å finne et bra bæresjal:)
 
Noen som har navn på et godt bæresjal til nyfødt? :) Første mann ville bare bli holdt de første mnd, men dt blir vanskelig når du har en fra før, så håper å finne et bra bæresjal:)
Jeg fikk anbefalt caboo close her, så det vil jeg gjerne prøve :)
 
Høres spennende ut med denne cabooen. Jeg elsket å bære andremann, og veldig praktisk i forhold til storebroren. Blir nok mye bæring i sommer og høst også. Har et elastisk bæresjal liggende fra forrigemann men denne cabooen så vel så grei ut!
 
Jeg er gira på å dytte denne litt opp igjen!

Noen som har kommet over noen fine bæresjal eller noe?
Jeg har lurt litt på moby wrap- noen med erfaring?
 
Back
Topp