Bæretråd

Har dere foresten noen tips som ikke gjør barnet overopphetet inne i sjalet? Både jeg og mini var så ekstremt varme de første ukene etter fødselen, så jeg husker at jeg måtte ta av sjalet fordi han ble for varm, selv om det var en kald sommer.

Kommer an på hvilket sjal du har ;) finnes mange tynne luftige sjal der ute
 
Gjør begge deler egentlig ;) noen ganger har jeg henne på ryggen også bærer jeg sekken på magen
Hehe ja begge delen er helt uaktuelt for meg pga ryggskade, så det er nok derfra jeg er mer begeistret for bæremeis med store barn og lengre tur :) Men jeg tror jeg har verdens beste bæremeis også da :rolleyes: Den første jeg hadde var gruuusom :p
 
Jeg har vært veldig fornøyd med ellevill fra nyfødt til nesten et år, ergobaby 360 fra 3 mnd, og osprey meis fra 7 mnd. Nå er han 1,5 år og jeg bærer med ergobaby på småturer eller reise og meisen ved lengre turer eller fjellturer.
Ellevillsjalet er i bomull og svalt og godt, men den er lang og det blir mye stoff på de måtene jeg kan knyte. Går raskt å knyte når man lærer seg der.
Ergobabyen er genial siden man kan bære på mage og rygg og forovervendt. Kjæresten syns også denne er bra å bruke.
Meisen er jo mest populær siden han kommer opp og får se mer. Den er overraskende god på ryggen og kan justeres alle veier.
Men til neste vil jeg prøve tube, og så så den becoen veldig bra ut!
 
Jeg hadde tilgang på et bæresjal med førstemann men følte ikke det var noe for meg å knote med. Urolig kolikkbaby...da ble det ikke tid så vi brukte ergobaby. Men...godt poeng det med at det blir varmt i nyfødtinnlegget.. Sånn sett er sikkert bæresjal supert, men det må være enkelt! Hvilket er best da?
 
Jeg hadde tilgang på et bæresjal med førstemann men følte ikke det var noe for meg å knote med. Urolig kolikkbaby...da ble det ikke tid så vi brukte ergobaby. Men...godt poeng det med at det blir varmt i nyfødtinnlegget.. Sånn sett er sikkert bæresjal supert, men det må være enkelt! Hvilket er best da?
Ringsjal er veldig enkelt å få til, men jeg kan ikke komme med noen spesielle anbefalinger.
 
Jeg hadde tilgang på et bæresjal med førstemann men følte ikke det var noe for meg å knote med. Urolig kolikkbaby...da ble det ikke tid så vi brukte ergobaby. Men...godt poeng det med at det blir varmt i nyfødtinnlegget.. Sånn sett er sikkert bæresjal supert, men det må være enkelt! Hvilket er best da?

Ergobaby adapt er en bæresele uten nyfødtinnlegg og det finnes mange andre seler uten det også ;)

Sjal som er hybrid sjal som cabo eller sjal som sino, Andoria er det veldig mange som bruke til nyfødte :) de skal vist være ganske svale og tynne til sommer bruk
 
Jeg fikk aldri til dette med bæring, kjedelig når jeg også haddeen "lim-baby". ;) Har en ergobaby 360 som hun likte godt med spedbarnsinnlegget, men ikke etterhvert som hun ble større. Fikk låne og prøve flere sjal, men fant aldri min greie. Begynner å bli ganske sterk i armen da, og veldig god på å gjøre ting med en arm! ;)
 
Jeg tenker kjøpe ett babylonia bæresjal, også har vi en original babybjørn som jeg har brukt til minsten fra ca 10 mnd.

Hadde en ergobaby original også, men klarte ikke få den på meg alene
 
Her var det jo mange kjekke vevde! Hva er forskjellen på størrelsene? Hva er "vanlig"?

Base strl regnes som en 5 er hvis du bruker s i strl, 6 er er oftes det de fleste bruker, 7 er er for de som er litt større.

3 og 4 er er ofte det man bruker til rygg eller knuter som man ikke trenger like mye stoff ;)
 
Jeg fikk aldri til dette med bæring, kjedelig når jeg også haddeen "lim-baby". ;) Har en ergobaby 360 som hun likte godt med spedbarnsinnlegget, men ikke etterhvert som hun ble større. Fikk låne og prøve flere sjal, men fant aldri min greie. Begynner å bli ganske sterk i armen da, og veldig god på å gjøre ting med en arm! ;)

Finnes mange fine andre seler der ute også ;)
 
Anbefaler også norsk bæregruppe ;) der er det masse info og masse kloke mennesker. Bor du i Oslo er butikken bæreglede et veldig koselig sted og der får man masse hjelp :)
 
Hvor lenge bruker man nyfødt innlegget i en bæresele?

Syns dette med sjal virker så vanskelig og at babyen ser litt "trykket" ut i de...
 
Back
Topp