Bæretråd

Jeg er gira på å dytte denne litt opp igjen!

Noen som har kommet over noen fine bæresjal eller noe?
Jeg har lurt litt på moby wrap- noen med erfaring?

Jeg har moby wrap fra forrige, og tenker å bruke den til å begynne med. Litt lyst til å kjøpe caboo også.. Men skal se om lille liker bæringen først :) Om lille liker det kommer jeg til å ta helt av! Er veldig fan av bæring<3
 
Venter mitt første barn, og håper å bli en bæremamma. Har kjøpt elastisk sjal i bambus, ringslynge fra Soul slings og har et vevd sjal som jeg har arvet av venninne (Didymos). [emoji173]
 
Ble ergobaby 360 her med nyfødtinnlegg. Sto mellom den og adapt. I fare for å skyte meg selv i foten, (jeg vet at det ikke er helt ergometisk korrekt å bære fremover), men har fått så mange tilbakemeldinger på at ungen blir nysgjerrig og derfor vil sitte fremover.. derfor endte det for vår del på 360 og ikke adapt :)
 
Har kjøpt brukt ergobaby 360 og fått bæresjal fra ei jeg jobber med. Skal bli spennende å se hvordan det går i praksis ☺
 
Har kjøpt en brukt close caboo. Noen som vet vaskehenvisning på denne? Og vasker man hele greia? Med ringer? Sorry for dumt spørsmål ;)
 
Jeg har en del sjal + Tula bæresele fra før. Men har kjøpt en caboo close nå. Kommer ikke å bære i Tulaen før det begynner å bli kaldere. Det å bære en baby i nyfødtinnlegg når det er varmt er hverken godt for meg eller babyen.

Nå får man heldigvis kjøpt mange bæreseler uten nyfødtinnlegg også da. Som ergobaby adapt og Tula free to grow. Sånn hvis noen av dere lurte.
 
Har kjøpt moby wrap, så skal gi det ett forsøk [emoji106]
Med nr 1 prøvde jeg både babybjørn, ergobaby orginal og ringslynge men likte ingen av delen [emoji53]

Moby wrap er det mange som bruker. Veldig mange som synes det er litt vanskelig med ergobaby og nyfødtinnlegget. Har du f.eks prøvd ut adapt eller Tula free to grow de slipper man å bruke nyfødtinnlegg
 
Jeg har også kjøpt en pent brukt caboo close, og vi sto på stuegulvet og øvde oss med en av storebrors bamser :p Gleder meg til å prøve med babyen da :p Etterhvert som baby blir for stor for close er jeg usikker på hva annet vi skal bruke. Mange anbefaler ergobaby, mens andre sier den er forferdelig. Jeg vet at med vond rygg og vonde skuldre er det riktig å finne noe som er behagelig for meg. Etterhvert blir det mye bæring i bæremeis, siden vi er turmennesker da, og har en helt fantastisk meis som jeg gleder meg til å ta i bruk igjen :D
 
Jeg har også kjøpt en pent brukt caboo close, og vi sto på stuegulvet og øvde oss med en av storebrors bamser :p Gleder meg til å prøve med babyen da :p Etterhvert som baby blir for stor for close er jeg usikker på hva annet vi skal bruke. Mange anbefaler ergobaby, mens andre sier den er forferdelig. Jeg vet at med vond rygg og vonde skuldre er det riktig å finne noe som er behagelig for meg. Etterhvert blir det mye bæring i bæremeis, siden vi er turmennesker da, og har en helt fantastisk meis som jeg gleder meg til å ta i bruk igjen :D

Hvis du har mye ryggproblemer anbefaler jeg deg heller en bæresele enn bæremeis. Husk mange av disse veier 3kg ++ også skal barnet i, de er heller ikke ergonomisk for barna :) vi går masse turer i skog og mark med bæresele eller sjal :) det funker gull
 
Vi har kjøpt ergobaby 360, med nyfødtinnlegg. Spent på hvordan den er å bruke:)
 
Hvis du har mye ryggproblemer anbefaler jeg deg heller en bæresele enn bæremeis. Husk mange av disse veier 3kg ++ også skal barnet i, de er heller ikke ergonomisk for barna :) vi går masse turer i skog og mark med bæresele eller sjal :) det funker gull
Ja en bæresele kan være greit til kortere turer, men jeg syns ikke meis og sele kan sammenlignes eller erstatte hverandre. Når vi skal på flere dagers fjelltur føler jeg meis er best, og bruker det jo helst til et litt større barn. Så får de bedre beskyttelse mot vær, og jeg kan feste mer bagasje på meisen i tillegg til det store oppbevaringsrommet. Jeg bar min første på mange turer i bæremeis, og investerte tilslutt i en testvinner som er veldig behagelig å bære. Når man ellers er vant til å bære stor tung sekk er ikke meis nødvendigvis et problem, jeg fikk mye mer smerter av å bære gutten min i babybjorn sele enn i den første dårlige meisen jeg hadde :p
Det eneste er at hvis vi kan ha en sele på magen i tillegg til stor sekk så kunne den brukes på de lengre turene vi skal ta også, men vet ikke om det går an å bære en ettåring på magen eller om de er for store for å henge foran?
 
Ja en bæresele kan være greit til kortere turer, men jeg syns ikke meis og sele kan sammenlignes eller erstatte hverandre. Når vi skal på flere dagers fjelltur føler jeg meis er best, og bruker det jo helst til et litt større barn. Så får de bedre beskyttelse mot vær, og jeg kan feste mer bagasje på meisen i tillegg til det store oppbevaringsrommet. Jeg bar min første på mange turer i bæremeis, og investerte tilslutt i en testvinner som er veldig behagelig å bære. Når man ellers er vant til å bære stor tung sekk er ikke meis nødvendigvis et problem, jeg fikk mye mer smerter av å bære gutten min i babybjorn sele enn i den første dårlige meisen jeg hadde :p
Det eneste er at hvis vi kan ha en sele på magen i tillegg til stor sekk så kunne den brukes på de lengre turene vi skal ta også, men vet ikke om det går an å bære en ettåring på magen eller om de er for store for å henge foran?

Babybjørn kan ikke sammenlignes med en skikkelig ergonomisk sele ;) går fint an å bære ettåring på magen i skikkelig bæretøy, de henger ikke når man velger en sele som har bredt nok sete (og bæreseler skal heller ikke henge på hoftene, men rundt midja).

Ergobaby er relativt korte i ryggen og jeg synes de fort blir for små, men det er jo mange andre seler å velge i.

Selv foretrakk jeg vevd sjal på mage og stor sekk på ryggen, føltes mindre klumpete når jeg skulle ha hoftebeltet fra sekken i tillegg.

Bæremeis har vi aldri hatt, men har hatt to tette, så da ble det kortere turer i starten og etterhvert så har vi heller hatt base camp et sted, og gått turer derfra. Ungene har også gått lange turer på egne bein, med noe avlastning i bæresele. Denne gangen får vi se an behovet, med store barn som gjerne går lange turer kan det hende vi har behov for meis dersom vi skal langt inn i fjellet (plusset med meis er jo rett og slett at man får med seg mer bagasje).
 
Babybjørn kan ikke sammenlignes med en skikkelig ergonomisk sele ;) går fint an å bære ettåring på magen i skikkelig bæretøy, de henger ikke når man velger en sele som har bredt nok sete (og bæreseler skal heller ikke henge på hoftene, men rundt midja).

Ergobaby er relativt korte i ryggen og jeg synes de fort blir for små, men det er jo mange andre seler å velge i.

Selv foretrakk jeg vevd sjal på mage og stor sekk på ryggen, føltes mindre klumpete når jeg skulle ha hoftebeltet fra sekken i tillegg.

Bæremeis har vi aldri hatt, men har hatt to tette, så da ble det kortere turer i starten og etterhvert så har vi heller hatt base camp et sted, og gått turer derfra. Ungene har også gått lange turer på egne bein, med noe avlastning i bæresele. Denne gangen får vi se an behovet, med store barn som gjerne går lange turer kan det hende vi har behov for meis dersom vi skal langt inn i fjellet (plusset med meis er jo rett og slett at man får med seg mer bagasje).
Nei jeg var helt på bærtur når jeg kjøpte den babybjorn sela til min første :p Brukte den to ganger før jeg ga den bort :p Har hele tiden tenkt at det må være noe som er mer behagelig for bæreren enn den, men det kan jo hende man må prøve seg frem til man finner noe som passer sin kropp :)

Ja sønnen min begynte tidlig å gå deler av veien, så da ble det fin avlastning når man hadde en godt pakket meis, i tillegg til at jeg hadde kløvhund som jeg også la en del vekt på. For da kunne han gå litt, og sitte i meisen når han ble sliten så jeg fikk gått langt :D Nå er jo han så stor at når vi drar på turer så blir det langt, i tillegg til at han går gjerne lengre enn de fleste jevnaldrende. Så dette med bæretøy til ettåring er fordi vi allerede planlegger en lang tur til neste sommer, da blir det nok to-tre uker i telt :) Skal ha med både sykkelvogn og bæremeis, men hadde vært greit med en god sele i tillegg :) Det blir turer der vi sykler langt, og turer der vi bærer i meis, men kan hende det også blir turer der både jeg og pappaen bærer stor sekk, og da hadde det vært fint hvis ettåringen kunne være fremme på pappaen :)
 
Jeg sydde en mei tai da jeg gikk gravid med førstemann for 7 år siden så kommer til å bruke den. Men den passer best etter noen mnd.

Har også en babybjørn som jwg synes var ok, men mest av alt ønsker jeg meg en caboo close denne gangen for den virker som er veldig bra helt fra start:)
 
Jeg har ikke lest meg gjennom hele denne tråden så kanskje det er nevnt? Har hatt Manduca til jentene, men ønsker en bæreordning som det går an å amme i til lillebror, noen som har en anbefaling? :)
 
Jeg har ikke lest meg gjennom hele denne tråden så kanskje det er nevnt? Har hatt Manduca til jentene, men ønsker en bæreordning som det går an å amme i til lillebror, noen som har en anbefaling? :)

Du kan egentlig amme de fleste seler, alle sjal og rs :) det handler bare om å justerer den litt lengre ned.
 
Back
Topp