Andre flagg i 17 mai toget

Som sagt, har man ikke et ønske om å bli integrert/at barna blir integrert, så hadde de blitt hjemme/holdt barna hjemme.
Uenig! Hvis de ønsker at barna skal integreres går de i 17 mai tog og lar de få gå med norske flagg, slik som resten av barna i klassen gjør.
Jeg kommer fra et mindre sted, her er det fint for invadrere og integreres.. de "slipper" å kun henge med de fra samme kultur slik som i storbyer. Her er det fadderordning, der norske familier hjelper de med integreringen.
Å integreres og få delta på det de norske barna får være med på er så viktig for å få tilhørighet
 
Vi feirer vår frigjøring fra tyskerne. Men 17 mai handler også om samhold for meg. Det er mange som er i Norge pga krig i sitt Hjelmeland så jeg syns det er fint når de feirer med oss og har med sitt flag også. For dette er en dag som vi ikke må glemme hvorfor vi feirer og at vi er heldige som lever her.

Resumanget ble kanskje ikke helt på greip men ble for mye å skrive om [emoji14]
:smiley-ashamed005 Har du fullført barneskolen eller?
 
Tar noe av fordi man sier sin mening? ikke mye som skal til emd andre ord.

Hehe, Nåja ^^
Det har noe med måten det diskuteres på. Men bare kjør på, få ut litt damp. Er flere som har klaget på at det er for lite av slike diskusjoner her for tiden, så det er jo kjekt når det blir litt temperatur.
 
At noen viser flagg fra sitt hjemland sammen med norske er helt feil, men at nordmenn koloniserer seg i Spania, innfører norsk kultur, norske skoler, norske butikker med norsk mat og nekter å lære seg språket er OK?

Ja til mangfold, frihet, samhold og alle flagg på 17.mai [emoji173]️
 
.
 
Last edited:
Anbefaler denne for dere som er usikre på hvorfor vi feirer 17 mai[emoji5]
https://m.youtube.com/watch?v=iXoOqaeRXc8

Jeg synes det norskeflagget er flagget vi bruker på 17 mai, jeg har alltid synes det er rart å feire en norsk dag med flagg fra andre land. Husker vi hadde svensker i toget da jeg var lite, syntes det var rart å se et annet flagg på vår dag.
Og ett flagg er ikke ett tøystykke, det er ett flagg som skal behandles med respekt, håper dere lærer barna deres dette [emoji5]
 
At noen viser flagg fra sitt hjemland sammen med norske er helt feil, men at nordmenn koloniserer seg i Spania, innfører norsk kultur, norske skoler, norske butikker med norsk mat og nekter å lære seg språket er OK?

Ja til mangfold, frihet, samhold og alle flagg på 17.mai [emoji173]️
Nei, det er absolutt ikke OK i mine øyne. Det er flaut hvordan egoistiske nordmenn herjer i Spania!
 
Anbefaler denne for dere som er usikre på hvorfor vi feirer 17 mai[emoji5]
https://m.youtube.com/watch?v=iXoOqaeRXc8

Jeg synes det norskeflagget er flagget vi bruker på 17 mai, jeg har alltid synes det er rart å feire en norsk dag med flagg fra andre land. Husker vi hadde svensker i toget da jeg var lite, syntes det var rart å se et annet flagg på vår dag.
Og ett flagg er ikke ett tøystykke, det er ett flagg som skal behandles med respekt, håper dere lærer barna deres dette [emoji5]
Så enig! Virker som det er mange her som er helt blanke i toppen og ikke VET hvorfor vi feirer 17 mai! Bare det å kalle ett flagg for ett tøystykke er i seg selv veldig respektløst. Både ovenfor eget land og andre land.
 
..... og grunnloven som er basert på den kristne tro...som igjen står for å elske dine medmennesker ...noe som mange glemmer.

Hadde vi ikke blitt frie fra Danmark /svergie eller Tyskland hadde vi ikke hatt denne dagen vil jeg tro.
Anbefaler deg å gå 2 klasse historie om igjen ;)
 
Jeg syns dette har blitt en merkelig diskusjon. De fleste av oss har to hender og kan vifte med to flagg. Å føle seg norsk og å være en del av det norske samfunnet utelukker ikke å ønske å huske den plassen vi/de kommer fra. Eller den plassen pappa og mamma kommer fra.
Jeg vil tro at på 17. mai 2018 så feirer vi (dere?) det moderne samfunnet Norge er i dag. Og det samfunnet er multikulturelt og urnorsk samtidig. Og åpen og imøtekommende, håper jeg.
 
Så enig! Virker som det er mange her som er helt blanke i toppen og ikke VET hvorfor vi feirer 17 mai! Bare det å kalle ett flagg for ett tøystykke er i seg selv veldig respektløst. Både ovenfor eget land og andre land.
Så fordi man er uenig med deg så er man blank i toppen ?
 
Nei, det er absolutt ikke OK i mine øyne. Det er flaut hvordan egoistiske de nordmenn herjer i Spania!
Enig! Men det blir litt annerledes også.. fordi de norske pensjonistene lever på egen trygd og trenger integreres på samme måte mtp jobb osv.
De norske er bra for Spania mtp økonomien..

Men enig i at de kan roe seg litt ned,
 
Alle kan feire uten å bruk andre typer flagg!
Bor man i Norge bør man kunne føle at det norske flagget er riktig å bruke.



Hvorfor skal de markere hvor de kommer fra? På norges nasjonaldag må de poengtere for alle «jeg er ikke opprinnelig norsk og må vise det tydelig». Synes det blir å ta avstand fra Norge og respektløst!

Er det ikke grunnloven vi skal feire? Hva pokker tar du med feks et palestinsk flagg for å feire den norske grunnloven? Det henger jo ikke på greip!



Fint at de går i tog. Men ikke for å vise hvor de kommer fra. 17.mai toget er ikke for å vise fram seg selv. Er liksom ikke det norske flagget noe å stolt vise fram? Hvorfor i pokker skal de vise stolthet over å komme fra er annet land mår vi feirer Norges nasjonaldag?

Her er det flere som går med 17.mai sløyfer, og sånt på seg, og med flagget hvor dem kommer fra. Og noen går med Norsk flagg, og sitt eget. Jeg synes det er helt ok. Jeg ser ikke på det som selvhevdelse. Ser på det som jeg kommer fra et annet land, men jammen betyr Norge veldig mye for meg likevel. Og jeg er stolt av, og få være her :)
 
Ikke andre flagg på 17.mai. Det er Norge vi feirer, og det er flagg i rødt, hvitt og blått som gjelder da. :)
Syns det bør få være lov å mene det uten å bli stemplet som både ditt og datt...
 
Tenker at når man feirer «Norges bursdag» er det norske flagg som gjelder. På samme måte som når jeg var i Paris på Frankrike sin nasjonaldag brukte jeg fransk flagg.

Synes derimot det er kjempe flott med ulike folkedrakter / nasjonaldrakter på 17.mai :)
 
Back
Topp