Andre flagg i 17 mai toget

R

RoseBusk

Guest
Her i Larvikområdet åpnes det nå for alle flagg i 17 mai toget. kjenner det blir litt feil eller hva?
 
Synes det er flott at andre nasjoner ønsker å markere hvor de selv kommer fra, når de går i tog for å feire landet de bor i. Greier overhodet ikke finne noen feil med det!

Grunnloven vår var, og er fortsatt, et fantastisk symbol på den friheten vi som nordmenn har (innen lovens grenser), og på Norge som en fri nasjon, og så skal vi nekte folk å vifte med et flagg? Makes no sense i min verden.
 
Synes det er helt greit, men så husker jeg jo at andre flagg var representert i toget vårt på barneskolen og.
 
Synes det er fint at dem som kommer fra andre land faktisk går i 17.mai tog i Norge, og viser hvor dem kommer i fra. Dem synger jo 17.mai sanger, og feirer vår dag. Dem viser bare stolt frem hvor dem kommer fra i tileg. Synes det er utrolig fint, og se alle de forskjellige flaggene i toget vårt.
 
Syntes det er helt greit, men det er ikke nytt for meg at det er andre flagg i toget. Da jeg har hvert flaggbærer i den internasjonale flaggborgen flere ganger når jeg gikk på barneskolen.
 
Jeg tenker at det er et ilandsproblem å la seg irritere og provosere av andre lands flagg i «vårt» 17. mai-tog.

Man kan snu litt på det, og glede seg over at man bor i et land som ikke er et autoritært diktatur, der man blir hevet på glattcelle og torturert om man ikke feirer nasjonaldagen slik det er bestemt.

Det er en av «sorgene» (jeg ser det ikke som noen sorg...) ved å bo i et liberalt demokrati med ytringsfrihet og stor frihet, at man må tåle å se folk gjøre ting man ikke har lyst til å gjøre selv.

Men det fine er jo at man slipper jo selv å gå med andre lands flagg. Eller å gå med hijab. Eller å ta en abort. Eller hva nå enn man ikke synes skal være «lov».

Min frihet slutter der din begynner, og jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i et land som Saudi-Arabia eller Nord-Korea.

Så smiler jeg litt når jeg ser noen som farger håret blått, selv om jeg ikke kunne drømme om å gjøre det selv, eller noen som har et skjerf på hodet sitt, eller et annet lands flagg.

Såpass må jeg tåle :)
 
NEI!!!!! Ikke andre flagg!

Hvis man skal feire NORGE er det med norskt flagg.

Føler du ikke at det norske flagget representerer deg, så bør du virkelig gjøre noen grep for å integrere deg bedre i det landet du bor i!
 
Jeg har ingen motforestillinger. Det er flott at landet vårt feires av alle som bor i det og dersom de ønsker å vise sin opprinnelse i tillegg er ikke det noe jeg henger meg opp i. Det norske flagget er jo uansett det som viser igjen i toget.
 
Til sammenligning feirer nordmenn i f.eks USA Independence day i USA, med norske flagg og bunader. Blir vel bomba av Trump snart sikkert, siden andre nasjoners flagg er så fæle.
 
NEI!!!!! Ikke andre flagg!

Hvis man skal feire NORGE er det med norskt flagg.

Føler du ikke at det norske flagget representerer deg, så bør du virkelig gjøre noen grep for å integrere deg bedre i det landet du bor i!

Så du mener at andre nasjoner som går i 17. mai-tog ikke er integrert? Tenker helt motsatt jeg. Hadde de ikke vært integrert, så hadde de sittet hjemme!
 
Synes det er fint at Norge blir feiret av alle nasjoner.
Alle kan feire uten å bruk andre typer flagg!
Bor man i Norge bør man kunne føle at det norske flagget er riktig å bruke.

Synes det er flott at andre nasjoner ønsker å markere hvor de selv kommer fra, når de går i tog for å feire landet de bor i. Greier overhodet ikke finne noen feil med det!

Grunnloven vår var, og er fortsatt, et fantastisk symbol på den friheten vi som nordmenn har (innen lovens grenser), og på Norge som en fri nasjon, og så skal vi nekte folk å vifte med et flagg? Makes no sense i min verden.

Hvorfor skal de markere hvor de kommer fra? På norges nasjonaldag må de poengtere for alle «jeg er ikke opprinnelig norsk og må vise det tydelig». Synes det blir å ta avstand fra Norge og respektløst!

Er det ikke grunnloven vi skal feire? Hva pokker tar du med feks et palestinsk flagg for å feire den norske grunnloven? Det henger jo ikke på greip!

Synes det er fint at dem som kommer fra andre land faktisk går i 17.mai tog i Norge, og viser hvor dem kommer i fra. Dem synger jo 17.mai sanger, og feirer vår dag. Dem viser bare stolt frem hvor dem kommer fra i tileg. Synes det er utrolig fint, og se alle de forskjellige flaggene i toget vårt.

Fint at de går i tog. Men ikke for å vise hvor de kommer fra. 17.mai toget er ikke for å vise fram seg selv. Er liksom ikke det norske flagget noe å stolt vise fram? Hvorfor i pokker skal de vise stolthet over å komme fra er annet land mår vi feirer Norges nasjonaldag?
 
Til sammenligning feirer nordmenn i f.eks USA Independence day i USA, med norske flagg og bunader. Blir vel bomba av Trump snart sikkert, siden andre nasjoners flagg er så fæle.

Kunne aldri falt meg inn å gjort!
 
Jeg er sikkert gammeldags, men av respekt for våre besteforeldre som kjempet seg gjennom krigen som opplevde både redsel, fattigdom osv. Etter krigen sto de igjen med ingenting, de har bygd opp igjen landet vårt, som VI er så heldig å dra nytte av. 17 mai er Norges nasjonaldag! Vi feirer at Norge ble en fri nasjon.

Den dagen er Norges dag! Vi feirer Norge. Andre innvandrere kan veive med flagget sitt 364 dager i året, men ikke på vår nasjonaldag.

Det er som å bli invitert i bursdagen til per, og du kommer med pakke til Pål.
 
Back
Topp