2 mammaer håper på et storkebarn

Har ikke sett disse dagbok innleggene før i dag jeg...
Men så hyggelig at du deler og at det har gått så bra :happy:

Når den lille hikker, hvordan kjenner du det?
Jeg tror aldri jeg har kjent det, eller så vet jeg ikke hva jeg har kjent :happy:

Jeg er i hvertfall ganske sikker på at det er hikke jeg har kjent ;) Kjennes annerledes enn spark, veldig raske, små "støt". Varer gjerne en god stund ;)
 
Forrige onsdag var vi på 3D ultralyd. Samboer syntes egentlig at det var unødvendig, men jeg ville bare dobbelsjekke at alt var i orden siden hun er så rolig i magen ;) var litt gøy å se henne igjen. Hun snur vist litt inn mot ryggen min, så det er nok derfor jeg ikke kjenner så veldig mye spark. Hun var frisk og fin ;)
Gleder oss så til å se henne i mars ;)
ImageUploadedByBV Forum1451676478.098454.jpg
 
Forrige onsdag var vi på 3D ultralyd. Samboer syntes egentlig at det var unødvendig, men jeg ville bare dobbelsjekke at alt var i orden siden hun er så rolig i magen ;) var litt gøy å se henne igjen. Hun snur vist litt inn mot ryggen min, så det er nok derfor jeg ikke kjenner så veldig mye spark. Hun var frisk og fin ;)
Gleder oss så til å se henne i mars ;)
Vis vedlegget 153595
Så utrolig nydelig !
 
29+0 i dag

Det går fremover her. Kjenner at det har vært skikkelig godt å ha noen dager fri fra jobb nå. Deilig å kunne bare gå og legge seg midt på dagen når man blir trøtt og sliten.

Jeg er mer sulten for tiden så babyen er tydeligvis i en stor vekstperiode nå. Blir av og til litt kvalm til og med, så må passe på å spise regelmessig.

I morgen skal jeg på svangerskapskontroll hos legen

Nå har jeg akkurat fått vite at broren til samboeren min og kona hans er på sykehuset for å føde sitt første barn. Håper tiden går fort fremover her, har også lyst å få mitt barn i armene snart ;)
 
29+1
Har vært på svangerskapskontroll hos legen i dag. Alt så bra ut, til tross for at jeg var litt kvalm og svimmel og har vært forkjølet i 2 uker. Blodprosenten var 10,3 tror jeg og det er vel litt lavt, men legen sa at det var vanlig at den gikk litt ned på denne tiden.

Jeg glemte selvfølgelig å be om bekreftelse for å kunne sende inn permisjonssøknad til Nav, så må innom legekontoret igjen i morgen og se om de kan ordne det til meg ;)

Ellers så fikk jeg 20% sykemelding og jeg kjenner at det er litt godt, skulle nesten hatt 40% for å kunne ta det ordentlig med ro. Men nå er det bare 2 måneder igjen til jeg skal ut i permisjon, så får holde ut selv om jeg er kjempe sliten ;)
 
30+3
Jeg ringte legen i går og ba om 40% sykemelding, kjente at det var for lite med bare 20%. Jeg er så utrolig sliten og trøtt nå, blitt kvalm igjen og blir litt svimmel innimellom. Bekkenet gjør ganske vondt også, men nå skal jeg til fysio i morgen og håper at det hjelper litt. Hvis jeg går litt fort eller må anstrenge kroppen bittelitt (gå i trapper), så får jeg kynnere. Ganske ubehagelig :( Ikke lett å ta det helt med ro når man jobber i barnehage men prøver så godt jeg kan.
Det virker som den lille ligger fortsatt i tverrleie, kjenner mye bevegelse på siden av magen. Håper hun snur seg før fødsel ;)
Var hos tannlegen i går for å fikse fylling i ei tann og da sparket hun i magen hele tiden, syntes nok at det var litt ubehagelige lyder som kom når tannlegen borret ;)
 
Min ligger med hodet ned, men sparker mye på sidene :)

Hvis bekkenet er veldig vondt må du prøve å gå med korte skritt og ta det rolig i trapper. Prøv å bevege deg på måter som gjør minst mulig vondt :) krysser fingrene for at det går bra hos fysio :)
 
Min ligger med hodet ned, men sparker mye på sidene :)

Hvis bekkenet er veldig vondt må du prøve å gå med korte skritt og ta det rolig i trapper. Prøv å bevege deg på måter som gjør minst mulig vondt :) krysser fingrene for at det går bra hos fysio :)

Ok, da kan det jo være at hun har hodet ned. Satser på at det peker nedover til fødsel i hvertfall ;)

Tar det veldig rolig i trapper pga kynnere, men det blir mye opp og ned i trapper på jobb. Kjenner det veldig i bekkenet de dagene jeg har måttet fartet mye mellom første og andre etasje.
Fikk tips av fysio å prøve å bevege meg med bena samlet. Ikke alltid så lett når man skal inn og ut av bilen for eksempel
 
Var hos fysio i dag, hun trykket litt her og der og fant ut at jeg har bekkenløsning på høyre side. Bekkenet på venstre side var litt stivt, muligens bekkenlåsning. Det kan nok stemme da jeg har ofte veldig vondt i venstre hofte og kne og det skyldes da feilbelastning pga bekkenløsning på andre sida. Fikk tips om noen øvelser og så fikk jeg ny time om et par uker.

Var og så på en liten baby i dag som ble født for halv annen uke siden. Han var så utrolig skjønn. Gleder meg nå enda mer til jenta vår kommer ut ;)

Jeg har vært sulten i hele dag (har spist hele dagen også), mens babyen har vært ganske stille i magen. Har kjent henne flere ganger i løpet av dagen, men hun har vært roligere enn hun pleier. Tenker at hun har sikkert en vokseperiode nå, hvor hun bare tar til seg næring og sover mest mulig. Hun har sparket godt i kveld da og det var litt godt å kjenne ;)
 
Ringte føden i dag siden jeg har kjent litt lite liv i det siste. Har kjent henne innimellom men mindre enn jeg har pleid å kjenne. Fikk i hvertfall komme inn for en ctg, satt der i nesten en time og alt så heldigvis greit ut. Visste nok innerst inne at alt var i orden, men trengte den bekreftelsen likevel. Føler meg litt beroliget nå :)
 
31+4
Jeg sover ekstremt dårlig for tiden. Får som regel sovet 2-3 timer, men så må jeg på do og da er det nesten umulig å sovne igjen. Hvis jeg klarer å sovne igjen så våkner jeg av smerter i bena eller hofta/bekken etter en time. Gleder meg til å kunne sove litt mer komfortabelt igjen når babyen kommer ut, selv om det blir våkenetter da også ;)
 
32+2
Lurer på om hun prøver å snu seg i magen. I stad var hele babyen plutselig på venstre side av magen, men hun flyttet seg etterhvert. Har hatt mange sterke "dytt" rundt navlen og litt kribling nede ved bekkenet. Tror kanskje det begynner å bli litt trangt der inne nå ;)
Har hatt sykemeldingsdag i dag og da kjenner jeg så mye mer bevegelser i magen enn om jeg har vært på jobb. Man blir litt mindre bekymret da, når man kjenner babyen godt store deler av dagen ;)
 
33+0
Jeg var hos fysioterapeuten på tirsdag og fikk løsna opp i noen stive muskler og bekken, men fra og med onsdag har jeg hatt helt sinnsykt mye kynnere. Litt mindre i dag enn de siste dagene, men de kommer innimellom likevel. Baby har vært aktiv så det virker ikke som hun er så veldig plaget, litt roligere i dag da så da blir jo mor stressa med en gang. Har vurdert å ringe føden, men kynnerne er ikke vonde og jeg kjenner babyen beveger seg så da er nok alt i orden ;)
Gleder meg så til hun kommer ut og jeg slipper å være alene om å passe på at hun har det greit. Kjenner flere som har mistet sent i svangerskapet så jeg er nok ekstra paranoid pga det :(
 
33+5
Har vært hos jordmor i dag, snakket litt om amming og fikk noe lesestoff ang. dette. Snakket også om hvor bekymret jeg er for å ha så rolig baby i magen, så jordmor ringte sykehuset og jeg kunne komme inn på kontroll på ettermiddagen.
Ctg så bra ut, men siden jeg er så bekymret så fikk jeg en ultralyd også. Hun slet litt med å måle blodtilførselen i navlestrengen, men fikk det til til slutt. Babyen min snur med ryggen ut mot min mage, så er nok derfor jeg kjenner så lite liv hele tiden. Hun var veldig aktiv på ultralyden uten at jeg kjente noen ting. Godt å bli betrygget ;) Hun ble målt til +18% så blir nok rundt 4kg når hun skal ut. Hun var litt vanskelig å måle så det er ikke helt sikkert, men symfysemålet er også litt over streken så det er ikke så veldig usannsynlig at hun er litt stor :/
Ellers så er jeg ekstremt hormonell for tiden og griner for ingenting...utrolig slitsomt.
 
34+5
40 dager igjen til termin og offisielt høygravid ;)
Nå har jeg noen netter innimellom hvor jeg sover ganske godt og det er utrolig deilig. Begynner å bli VELDIG klar for å få lille jenta i armene, men hun må gjerne holde seg inne et par uker til i hvertfall :)
Jeg blir sliten og trøtt av hver minste ting, bare det å stå og vaske opp gjør at jeg blir helt utslitt og har vondt i ryggen. Heldigvis så hjelper samboer mye til med husarbeid og matlaging nå ;)
Jeg har mye mindre kynnere nå etter at jeg sluttet å jobbe, men de kommer innimellom. Spesielt på kvelden og hvis jeg går en tur.
Føler at jeg er sulten og tørst hele tiden. Har begynt å drikke flere liter med isvann hver dag.
Har litt smerter i magen av og til, føles nesten som om den er full av blåmerker. Det er nok bare huden som strekker seg, begynner å bli litt redd for å få strekkmerker nå. Krysser fingrene for at jeg slipper det eller at det i hvertfall ikke blir så mange.
 
34+6
Jeg og min kjære gikk en liten tur i byen i dag, veldig koselig å komme seg ut litt. På vei tilbake til bilen fikk jeg noe som føltes som knivstikk i underlivet. Veldig ubehagelig, men etter litt googling så regner jeg med at det ikke er noe farlig, muligens bare noe modning på gang ;)
 
Så spennende med siste ukene :) Masse lykke til, snart har dere lille jenten deres :D
 
36+0

Det nærmer seg sakte men sikkert. Synes det er ganske tungt nå, kan ikke sitte eller ligge i en stilling for lenge fordi da får jeg vondt. Blir ikke så mange timer sammenhengende søvn, må heller legge meg et par ganger i løpet av dagen.
Jeg har lyst å prøve å gå litt mer turer nå fremover, tenker det er bra å bevege seg litt, men det har vært litt kjipt vær i det siste :( har ikke regnjakke som dekker magen og når det fryser innimellom så blir det så glatt og vanskelig å gå. De gangene jeg har kommet meg ut så har jeg konstant hard mage/kynnere og det er fryktelig slitsomt.
Nå har jeg egentlig bare lyst å bli ferdig med den uken her og så kan hun bare komme ;)
Snuppa har vært aktiv i det siste og det er så utrolig godt. Jeg har vært veldig bekymret hele svangerskapet pga rolig baby så det er godt å slippe de bekymringene nå på slutten. Håper hun fortsetter å være aktiv frem til fødselen :)
 
37+0
Nå er det ikke mange uker igjen. Godt å ha kommet så langt og nå kan hun egentlig bare komme. Føler meg veldig klar nå ;)
Hun har blitt veldig rolig igjen de siste dagene. Det er vel mindre plass nå og da er det ikke lett å bevege seg. Gleder meg så til hun kommer ut og jeg slipper å bekymre meg for lite liv i magen.
Jeg har kjent litt svie og kløe i huden i det siste og i går så jeg at jeg har fått mange små strekkmerker nederst på magen :( utrolig kjedelig. Håper at ikke de skal bli flere eller større :/
Det har vært så fint vær i det siste så jeg har gått en tur om dagen. Deilig å komme seg ut selv om jeg kjenner litt smerte i bekken og korsrygg etterpå.
Nå til uka skal jeg begynne å vaske babytøy og pakke fødebagen. Er vel på tide å gjøre den klar nå :)
 
Back
Topp