2 mammaer håper på et storkebarn

37+1
Var på svangerskapskontroll i dag hos jordmor. Nevnte at jeg var litt bekymret for lite liv i det siste (kjenner kun spark hvis jeg dytter på babyen). Hun ringte føden og jeg fikk komme inn på en sjekk. Fikk ctg som så bra ut, baby hadde litt høy puls innimellom men ellers var alt ok. Etterpå fikk jeg ultralyd og da målte legen babyen også. Hun er vist blitt 3600gr nå og jeg har fortsatt 3 uker igjen til termin ;) ikke noe tvil om stor baby her
 
38+1
Nå kan hun egentlig bare komme snart. I morgen skal jeg kjøpe barnevennlig vaskepulver så jeg kan begynne å vaske tøy. Greit å ha det klart i hvertfall ;)
Tenker også hver dag at jeg skal pakke fødebagen, men det blir liksom ikke noe av. Har en tendens til å vente med ting til siste liten, så det blir nok til at jeg pakker den bagen når riene setter i gang ;)
Snuppa har vært aktiv i ei uke nå, har avtatt litt i dag, men har kjent henne flere ganger så er ikke bekymret enda ;)
Nå må jeg snart ta også klippe håret og farge øyenbryn. Kommer til å bli tatt en haug med bilder når babyen kommer så da er det greit å se ok ut :)
Tenker hver dag at jeg har lyst å vaske og rydde leiligheten, men klarer rett og slett ikke å finne energien til det :/
Jeg sover greit på natta nå, men hvis ikke jeg våkner og får snudd meg jevnlig så får jeg veldig vondt. I natt sov jeg sammenhengende i 5 timer og da våknet jeg av grusomme smerter i korsrygg, bekken og kne på den siden jeg hadde ligget på :( så vidt jeg klarte å komme meg ut av sengen og ordne varmeflaske. Det hjalp etterhvert slik at jeg fikk sovet en time til.
Hver gang jeg snur meg i sengen så kjenner jeg nesten hvordan nye strekkmerker blir til. Det river og svir i sidene på magen, veldig ubehagelig.
Nå venter jeg spent på å se hva mamma har strikket til lille jenta vår. Er så glad for at jeg har noen i familien som liker å strikke :)
Snuppa driver og flytter seg mellom høyre og venstre side i magen, det går for såvidt greit så lenge hun holder seg med hodet ned. Jeg går en liten tur nå hver dag og da kjenner jeg en del ubehag mellom bena. Får litt nedpress også. Håper at det betyr at hun holder på å feste seg :)
 
38+1
Nå kan hun egentlig bare komme snart. I morgen skal jeg kjøpe barnevennlig vaskepulver så jeg kan begynne å vaske tøy. Greit å ha det klart i hvertfall ;)
Tenker også hver dag at jeg skal pakke fødebagen, men det blir liksom ikke noe av. Har en tendens til å vente med ting til siste liten, så det blir nok til at jeg pakker den bagen når riene setter i gang ;)
Snuppa har vært aktiv i ei uke nå, har avtatt litt i dag, men har kjent henne flere ganger så er ikke bekymret enda ;)
Nå må jeg snart ta også klippe håret og farge øyenbryn. Kommer til å bli tatt en haug med bilder når babyen kommer så da er det greit å se ok ut :)
Tenker hver dag at jeg har lyst å vaske og rydde leiligheten, men klarer rett og slett ikke å finne energien til det :/
Jeg sover greit på natta nå, men hvis ikke jeg våkner og får snudd meg jevnlig så får jeg veldig vondt. I natt sov jeg sammenhengende i 5 timer og da våknet jeg av grusomme smerter i korsrygg, bekken og kne på den siden jeg hadde ligget på :( så vidt jeg klarte å komme meg ut av sengen og ordne varmeflaske. Det hjalp etterhvert slik at jeg fikk sovet en time til.
Hver gang jeg snur meg i sengen så kjenner jeg nesten hvordan nye strekkmerker blir til. Det river og svir i sidene på magen, veldig ubehagelig.
Nå venter jeg spent på å se hva mamma har strikket til lille jenta vår. Er så glad for at jeg har noen i familien som liker å strikke :)
Snuppa driver og flytter seg mellom høyre og venstre side i magen, det går for såvidt greit så lenge hun holder seg med hodet ned. Jeg går en liten tur nå hver dag og da kjenner jeg en del ubehag mellom bena. Får litt nedpress også. Håper at det betyr at hun holder på å feste seg :)

Tror nok det er på tide å vaske tøy ja :p Masse lykke til de kommende ukene (eller dagene) :)
 
38+6
Har hatt litt menssmerter nederst i magen de siste dagene, litt ubehagelig men det er vel tegn på modning ;)
Får også vondt øverst i magen av og til og i går kveld var det skikkelig ubehagelig. Lurer litt på hva det kan være men det er vel ikke noe farlig. Baby beveger seg i hvertfall ;)
Nå går jeg egentlig bare og venter på at fødselen skal starte, er så klar :/ kjenner etter på alt av ubehag. Det var også bittelitt blod og slim på papiret i går, så kanskje det var en del av slimproppen som gikk.
I dag har jeg endelig fått fingeren ut og vasket babytøy ;) får se om jeg orker å pakke fødebagen i morgen ;)
 
39+2
Var hos jordmor i går. Babyen har ikke festet seg enda og ligger ganske høyt. Håper at hun kommer seg ned i bekkenet snart.
 
40+0
Ja nå er det ikke lenge igjen forhåpentligvis ;)
På fredag gikk jeg og min kjære en times tur i skogen på formiddagen og på ettermiddagen tok jeg og ryddet og vasket litt, mens sambo var på jobb :) det ble nok litt for mye for kroppen min og jeg fikk litt blødning på kvelden og et par maserier :( det fortsatte litt dagen etter, men ga seg etter hvert. I tre fire tiden på lørdagen tror jeg noe av slimproppen gikk og var kjempe fornøyd med det, håper jo veldig på fødsel snart ;)
Natt til i dag (søndag) hadde jeg vanvittig tette maserier fra kl.1-4...hadde veldig sterke mensensmerter og fikk noen tak i ryggen også. Det var ikke noe godt. Fikk endelig sovet litt i firetiden, men når jeg stod opp kl.5:30 for å gå på do kjente jeg enormt nedpress og stikkende smerter i skjeden. Når jeg reiste meg kjente jeg at jeg ble våt på lårene. Jeg var veldig i tvil om dette kunne være vannet, men trodde egentlig ikke det da det ikke kom noe mer, men ringte føden for sikkerhetsskyld. Fikk time til undersøkelse kl.9:30. Maseriene hadde for det meste gitt seg nå, så jeg fikk sovet bittelitt før jeg måtte opp på sykehuset. Jeg fikk ctg og de sjekket om vannet hadde gått, men det hadde det ikke. Var vist bare veldig tynn utflod.
Har ikke hatt noen flere maserier nå så er spent på om de kommer tilbake i natt :( Aller helst vil jeg jo ha ordentlige rier og baby i armene ;)
3 dager til termin, håper så inderlig at jeg slipper å gå lenge over
 
Fikk rier igjen i natt, men de føltes mye "bedre" enn maseriene natta før. Føltes ikke som mensensmerter, men fikk vondt i både mage og rygg mens de holdt på. Fikk gode pauser i mellom også slik at jeg fikk sovet. Håpte jo selvfølgelig at hun hadde tenkt å komme i dag da, men på morgenen var alle riene borte :(
For å se på det positive så er det greit å få disse "treningsriene" for å øve på pusten og det å slappe av. Kjenner at kroppen har mest lyst å bli helt stiv når riene kommer, men de føles mye bedre hvis jeg klarer å slappe godt av og puste i gjennom de :)
Krysser fingrene for ordentlige fødselsrier i natt da ;)
 
Spennende her skjer det ting! Her skjer det fint lite. Venter spent å håper jeg kjenner anntydning til noe snart.Lykke til.
 
Spennende her skjer det ting! Her skjer det fint lite. Venter spent å håper jeg kjenner anntydning til noe snart.Lykke til.

Ja, kunne godt skjedd litt mer egentlig ;)
Man går liksom og kjenner på alt og ingenting nå på slutten. Skjer vel snart noe hos deg også ;)
Lykke til til deg også :)
 
40+2
Har vært hos jordmor i dag for siste gang. Hun har vært litt bekymret for det at hodet til babyen har ligget så høyt oppe hele veien. Men i dag har hun kommet litt lenger ned og nesten festet seg, så det er bra :) jordmor fikk en kollega til å komme og sjekke også for sikkerhets skyld.
Ellers er blodtrykket mitt ganske høyt (140/90), så jeg må være obs på tegn på svangerskapsforgiftning.
Skal på ny kontroll på langfredag (på sykehuset) og håper at de sjekker modning og sånt da. Men aller helst så håper jeg at jeg føder før fredag :)

Sliter veldig med maserier nå, får ikke sovet noe på natta og i dag får jeg rier hver gang jeg legger meg ned....ikke lett å lade opp til fødsel da.
 
Lille prinsessen min ble født på skjærtorsdag, dagen etter termin ;) utrolig deilig å endelig ha henne i armene :) 3490gr og 52cm
Fødselen var ganske tøff, tok over 40 timer fra første ri til hun var ute. Skriver fødselshistorien når jeg kommer hjem fra sykehuset.
 
Lille prinsessen min ble født på skjærtorsdag, dagen etter termin ;) utrolig deilig å endelig ha henne i armene :) 3490gr og 52cm
Fødselen var ganske tøff, tok over 40 timer fra første ri til hun var ute. Skriver fødselshistorien når jeg kommer hjem fra sykehuset.
Gratulerer så mye med jenta!
 
Gratulerer så mye med jenten deres :)
 
Da var hun blitt en uke gammel allerede og sov for første gang i sin egen seng (våknet en gang for å spise og skifte bleie). Utrolig deilig og jeg sov mye bedre enn når jeg har henne på brystet.
 
Back
Topp