2 mammaer håper på et storkebarn

xena81

Forelsket i forumet
Etter 3 år sammen føler jeg og samboeren min oss klare for en liten baby :)
Siden jeg er eldre og har fast jobb (samboer er student), så bestemte vi oss for at jeg skal gå gravid først.
Vi har vært i kontakt med Stork klinikken i Danmark og skal endelig få lov å ringe inn neste mens.
Denne prosessen har tatt veldig lang tid (5 måneder) så jeg er veldig klar for å bli inseminert nå.
Jeg har tatt mange blodprøver og alt ser greit ut, men dessverre så har jeg en AMH på 8 og det er vist ganske lavt for en kvinne på min alder (34). Pga. AMH-en må jeg ha hormonbehandling, så da blir det gonal-f og ovitrelle sprøyter. Gruer meg litt til de sprøytene, men regner med at det skal gå greit :)
Har aldri gledet meg sånn til å få mensen før :) satser på at eggene mine skal vokse greit, så jeg kan bli inseminert i slutten av juni. Så håper jeg at det klaffer på første forsøk ;)
Krysser fingrene :)
 
Så spennende!! Masse lykke til!!:D
 
Lykke til ! Gonal f er veldig greit å sette. :)
 
Velkommen hit og lykke til med babymaking :)
Jeg tror de færreste her inne slipper unna hormonbehandling desverre. Men jeg har ett snev av sprøyteskrekk, og det gikk faktisk kjempefint! :) Det er ikke vondt, så det er mest hjernen som sliter med de sprøytene. Det kommer til å gå kjempebra! :)
 
Velkommen hit og lykke til med babymaking :)
Jeg tror de færreste her inne slipper unna hormonbehandling desverre. Men jeg har ett snev av sprøyteskrekk, og det gikk faktisk kjempefint! :) Det er ikke vondt, så det er mest hjernen som sliter med de sprøytene. Det kommer til å gå kjempebra! :)
Jeg har litt sprøyteskrekk også, kommer sikkert til å lukke øynene og stikke sprøyta i fingrene eller noe i steden for magefettet ;) ...synes det er greit at jeg får hormoner og oppfølging, da har jeg mye større sjanse på å lykkes på første forsøk :) satser på at det skal gå fint :)
 
Jeg har litt sprøyteskrekk også, kommer sikkert til å lukke øynene og stikke sprøyta i fingrene eller noe i steden for magefettet ;) ...synes det er greit at jeg får hormoner og oppfølging, da har jeg mye større sjanse på å lykkes på første forsøk :) satser på at det skal gå fint :)

Jeg gjorde sprøyten klar, tok tak i magefettet og siktet med sprøyten ca 1 cm unna. Da så jeg bort og traff magen uten problem ;)
 
Lykke til! Jeg har amh på 5, men har fått ut 7-8 egg på begge uttak og god befruktning! Har en gutt på 4 mnd nå, så masse håp selv med lav amh:)
 
Så spennende! Jeg er selv gravid med et storkebarn. Damene på Stork klinikken er helt fantastiske, og man føler seg så veldig godt tatt vare på.

Masse lykke til!
 
Så spennende! Jeg er selv gravid med et storkebarn. Damene på Stork klinikken er helt fantastiske, og man føler seg så veldig godt tatt vare på.

Masse lykke til!
Ja de er utrolig hyggelige. Jeg har vært der to ganger nå, først på samtale ang. hormonbehandlingen og så nå i forrige uke på skylling av eggledere og de har vært helt fantastiske. Føler at vi har tatt et riktig valg der :)
Tok det mange forsøk før du ble gravid?
 
Ja de er utrolig hyggelige. Jeg har vært der to ganger nå, først på samtale ang. hormonbehandlingen og så nå i forrige uke på skylling av eggledere og de har vært helt fantastiske. Føler at vi har tatt et riktig valg der :)
Tok det mange forsøk før du ble gravid?
Jeg hadde to inseminasjoner, før vi ble enige om å prøve IVF. Jeg bor fryktelig kronglete til, og var veldig vanskelig å rekke ned i tide til inseminasjon. Var bare flaks at jeg to ganger fikk EL samtidig som jeg var på Østlandet og dermed kunne komme meg ned i tide :) Klaffet på første IVF forsøk, så var utrolig heldig :)
 
Åh synes tiden går så sent når jeg venter på mensen...fortsatt 10-12 dager igjen til den kommer...huff
 
Høres nok kjent ut for de fleste her ja :) Sjelden man blir så glad for mensen også :D
 
Back
Topp