2 mammaer håper på et storkebarn

Vi klarte å finne hjertelyden for første gang i går :) var helt fantastisk å høre ;) vi prøvde forrige uke, men da fant vi det ikke. Hadde ikke store forventninger i går heller, men plutselig kunne vi høre det lille hjertet ;) 10+3 i går :)
 
Vi klarte å finne hjertelyden for første gang i går :) var helt fantastisk å høre ;) vi prøvde forrige uke, men da fant vi det ikke. Hadde ikke store forventninger i går heller, men plutselig kunne vi høre det lille hjertet ;) 10+3 i går :)
Så fantastisk :D Gratulerer! :)
 
Da fikk jeg endelig bestilt time hos jordmor i dag. Har tenkt på det lenge, men glemte alltid å ringe. Har i hvertfall fått time i uke 17 :)
Skal på første svangerskapskontroll nå på mandag og da er jeg 12 uker :) hørte hjertelyden igjen i dag, utrolig koselig :) bruker ikke doppleren mye, men det er koselig av og til ;) har vel brukt den 4 ganger nå og har funnet hjertelyden to ganger. Stresser ikke hvis ikke jeg finner den fordi jeg vet at det er veldig tidlig :)
Gleder meg ellers enormt mye til ultralyd 15.september ;)
 
Blør litt i dag. Var lyserosa blod både i do og på papiret på morgenen i dag :( blir litt bekymret selv om jeg vet at mange har ufarlige blødninger i svangerskapet. Hadde begynt å føle meg ganske trygg nå, fant hjertelyden på fredag med doppleren og så er jeg 12 uker i morgen. Har heldigvis første svangerskapskontroll i morgen
 
Blør litt i dag. Var lyserosa blod både i do og på papiret på morgenen i dag :( blir litt bekymret selv om jeg vet at mange har ufarlige blødninger i svangerskapet. Hadde begynt å føle meg ganske trygg nå, fant hjertelyden på fredag med doppleren og så er jeg 12 uker i morgen. Har heldigvis første svangerskapskontroll i morgen

Skjønner du blir bekymret, men det trenger ikke være noe galt :) klem
 
Blør litt i dag. Var lyserosa blod både i do og på papiret på morgenen i dag :( blir litt bekymret selv om jeg vet at mange har ufarlige blødninger i svangerskapet. Hadde begynt å føle meg ganske trygg nå, fant hjertelyden på fredag med doppleren og så er jeg 12 uker i morgen. Har heldigvis første svangerskapskontroll i morgen
Mest sannsynlig helt normalt :) hvordan gikk kontrollen?
 
Mest sannsynlig helt normalt :) hvordan gikk kontrollen?

Gikk greit på svangerskapskontroll, var ikke min fastlege av en eller annen grunn. Tok 5 minutter og så var jeg ute igjen. Hun mente at jeg ikke trengte å bekymre meg for blødningen, det var helt normalt å blø innimellom
 
Gikk greit på svangerskapskontroll, var ikke min fastlege av en eller annen grunn. Tok 5 minutter og så var jeg ute igjen. Hun mente at jeg ikke trengte å bekymre meg for blødningen, det var helt normalt å blø innimellom
Jeg var også inne i 5 minutter :p Trodde de tok seg litt bedre tid når det var svangerskapskontroll.... Virker som veldig mange opplever å blø litt ila svangerskapet uten at det betyr noe :)
 
Første svangerskapskontroll gikk fort, 5 minutter for å sjekke blodtrykk og spørre hvordan jeg hadde det og så var jeg ute igjen. Heldigvis så alt bra ut og jeg hadde ingenting å bekymre meg for med den blødningen på søndag. Hun sa jeg kunne ringe gynekologen min hvis jeg var bekymret å trengte ultralyd. Først tenkte jeg at det ikke var nødvendig siden jeg skal på privat ul i neste uke, men så ønsket jeg å få ro i sjelen likevel.
Var hos gynekologen i dag og han sjekket først om han kunne se noe blødning eller noe som var galt og så tok vi ul etterpå. Fikk først innvendig og så tok han utvendig også for å få en annen vinkel. Alt så bra ut, armer og bein var som de skulle og ungen sparket masse ;) hjernen så bra ut, ansiktet hadde øyner, nese, munn og ører. Vi så en "tutt" mellom bena så gynekologen var ganske sikker på at vi får en gutt :) blir spennende å se om det stemmer :)
Henvisning til Oul ble sendt i går og jeg fikk brev fra sykehuset i dag....så det gikk sinnsykt fort :) har time 26.10 og da er jeg 19+0 ;)
 
Første svangerskapskontroll gikk fort, 5 minutter for å sjekke blodtrykk og spørre hvordan jeg hadde det og så var jeg ute igjen. Heldigvis så alt bra ut og jeg hadde ingenting å bekymre meg for med den blødningen på søndag. Hun sa jeg kunne ringe gynekologen min hvis jeg var bekymret å trengte ultralyd. Først tenkte jeg at det ikke var nødvendig siden jeg skal på privat ul i neste uke, men så ønsket jeg å få ro i sjelen likevel.
Var hos gynekologen i dag og han sjekket først om han kunne se noe blødning eller noe som var galt og så tok vi ul etterpå. Fikk først innvendig og så tok han utvendig også for å få en annen vinkel. Alt så bra ut, armer og bein var som de skulle og ungen sparket masse ;) hjernen så bra ut, ansiktet hadde øyner, nese, munn og ører. Vi så en "tutt" mellom bena så gynekologen var ganske sikker på at vi får en gutt :) blir spennende å se om det stemmer :)
Henvisning til Oul ble sendt i går og jeg fikk brev fra sykehuset i dag....så det gikk sinnsykt fort :) har time 26.10 og da er jeg 19+0 ;)
Så flott at alt er bra med den lille :D Og så gøy med gutt da :) Jeg er selv mamma til en gutt, full fres hele dagen! Bare å begynne å glede seg ;)
 
Så flott at alt er bra med den lille :D Og så gøy med gutt da :) Jeg er selv mamma til en gutt, full fres hele dagen! Bare å begynne å glede seg ;)

Ja det blir veldig gøy med gutt, har 9 nevøer og synes det er helt greit med full fres hele dagen ;) gleder meg :)
 
Første svangerskapskontroll gikk fort, 5 minutter for å sjekke blodtrykk og spørre hvordan jeg hadde det og så var jeg ute igjen. Heldigvis så alt bra ut og jeg hadde ingenting å bekymre meg for med den blødningen på søndag. Hun sa jeg kunne ringe gynekologen min hvis jeg var bekymret å trengte ultralyd. Først tenkte jeg at det ikke var nødvendig siden jeg skal på privat ul i neste uke, men så ønsket jeg å få ro i sjelen likevel.
Var hos gynekologen i dag og han sjekket først om han kunne se noe blødning eller noe som var galt og så tok vi ul etterpå. Fikk først innvendig og så tok han utvendig også for å få en annen vinkel. Alt så bra ut, armer og bein var som de skulle og ungen sparket masse ;) hjernen så bra ut, ansiktet hadde øyner, nese, munn og ører. Vi så en "tutt" mellom bena så gynekologen var ganske sikker på at vi får en gutt :) blir spennende å se om det stemmer :)
Henvisning til Oul ble sendt i går og jeg fikk brev fra sykehuset i dag....så det gikk sinnsykt fort :) har time 26.10 og da er jeg 19+0 ;)
Så bra at du fikk ul :D herlig å lese at alt var bra :) hvor langt er du på vei nå da? Jeg var på ul 11+2 og da var det også en liten tutt der, men gyn sa at det var helt likt for jenter og gutter på den tiden.
 
Så bra at du fikk ul :D herlig å lese at alt var bra :) hvor langt er du på vei nå da? Jeg var på ul 11+2 og da var det også en liten tutt der, men gyn sa at det var helt likt for jenter og gutter på den tiden.

Jeg er 12+1 i dag :) Gynekologen sa han ikke kunne si det 100% sikkert, men han mente at det var stor sannsynlighet for at det ble gutt :)
 
I dag har vi vært på privat ul :) Alt så bra ut, hun sjekket ryggrad, lårbein og bein i armene. Hun telte 10 fingre og hjernen så bra ut. Hjertet slo godt :) Så barnet så meget friskt og perfekt ut ;) Hun syntes det så ut som jente, men så det ikke så godt. Hun sa heldigvis at vi kan komme innom igjen om 2 uker og da skal hun ta en gratis 5 minutters ultralyd bare for å se kjønnet. Det gleder vi oss til.

Jeg er fortsatt kvalm og meget sliten og trøtt. Kvalmen er litt bedre nå, men jeg brekker meg hver gang jeg må plukke opp hundebæsjen. Bare tanken på at jeg må ut i morgen tidlig og plukke opp etter bikkja gjør at jeg nesten kaster opp :( Jeg er så trøtt og sliten for tiden at jeg legger meg stortsett kl.21 hver kveld. Jegvåkner en gang om natta for å gå på do og noen ganger får jeg ikke sovet igjen fordi jeg er kvalm, det er slitsomt :(

Gleder meg til jeg får energien tilbake og kvalmen avtar...
 
14 uker i dag. Er ikke så voldsomt kvalm lenger, bare på morgenen eller når jeg ikke har spist på en stund. Er forferdelig trøtt derimot og skulle gjerne ha sovet hele tiden. Sliter også en del med hodepine for tiden :(
 
14 uker i dag. Er ikke så voldsomt kvalm lenger, bare på morgenen eller når jeg ikke har spist på en stund. Er forferdelig trøtt derimot og skulle gjerne ha sovet hele tiden. Sliter også en del med hodepine for tiden :(
Samme her. Hodepine er noe herk..
 
Så trasig med hodepinen, håper den gir seg snart ❤️

Hvordan går det ellers? :)
 
Oh jeg er så sinnsykt forkjølet for tiden og det er så slitsomt :(
Har hatt litt smerter i magen de siste 3 dagene, er nok bare livmoren som strekker seg :)
Jeg er kvalm på morgenen fortsatt, men det går bedre utover dagen. Gleder meg til å ha en morgen uten brekninger.
I neste uke skal jeg få vite kjønnet til den lille og det gleder jeg meg veldig til :) siden ikke hun kunne se det ordentlig når vi var der for en uke siden, så får vi lov å komme inn gratis bare for å sjekke kjønn ;)
 
Back
Topp