⭐️ Den store utstyrstråden ⭐️

Vi har ingenting så dette blir dyrt [emoji44][emoji12] Satt oss opp en liten( les lang) liste, som må i hus[emoji12]
 
Sist jeg var gravid så lagde jeg en Pinterest liste over ting jeg trengte og har lyst til å kjøpe:)
Vi har en emmaljunga som vi kjøpte til første, men tenker og selge den da vi ikke har så stor plass i bilen eller i gangen..
Må også ha nytt barnesete å ny seng siden den gamle sprinkelsenga ble ødelagt under forflytning..:p
 
Har dere lagd/funnet noen spesiell handleliste dere skal gå etter? Eller har dere kanskje planlagt flere kjøp allerede? :)
Her er alt planlagt på detaljnivå etter hva som ble brukt de andre gangene. :D Det eneste jeg ikke får bestemt meg på er hvilken vogn vi skal ha. Var veldig fornøyd med Babyjogger City Elite sist, men den er ikke veldig bra på slapseføre som det er en del av her på vinteren.
Samtidig er det en fordel at den er forholdsvis liten sammenslått. Selv om vi har god plass i bilen skal vi jo ha med to hunder i tillegg til bagasje..
Jeg begynner nok å småhandle etter ultralyd i januar - når det meste skal kjøpes brukt trenger man god tid. :)
 
Last edited:
Gravid med første barnet og tenker å vente litt til med innkjøp. Har handlet litt klær i nøytrale farger eneste Når pleier folk egentlig å handle inn de store tingene som vogn og seng osv ?
 

*vogn
* Regntrekk
* Myggnetting
* Solskjerming?
* Baby dyne
* Teppe
* (Pose)
* Stelleveske
*bilsete
* speil til bilen
* Solskjerming?
* seng
* Madrass
* Sengetøy x3
* Baby dyne
* Tisse underlag
* Vugge nede?
* Baby nest
*stellebord
* stellematte
* Bleier
* Kremer
* Kluter
* Bade balje
*ammepute
* bryst pumpe
* Flaske x1
* Ammebh
* Brystkrem
* 7 bodyer str 50
* 7 bodyer str 56
* 2 Kortermet body str 50
* 7 tynne bukser str 50
* 7 bukser str 56
* 2 strømpebukser str 50
* 2 strømpebukser str 56
* Sokker
* Tynn bomulls lue
* gulpekluter
* Smokker
* Feste til smokk
* Vogn rangle
* Baby gym
* Termometer
* Solkrem?

Dette har vi kommet frem til[emoji4] Det vi eventuelt mangler etter dette kjøper vi etter behov [emoji4]Fint om dere ser noe som mangler, kanskje jeg har glemt noe viktig?! [emoji12]
 
*vogn
* Regntrekk
* Myggnetting
* Solskjerming?
* Baby dyne
* Teppe
* (Pose)
* Stelleveske
*bilsete
* speil til bilen
* Solskjerming?
* seng
* Madrass
* Sengetøy x3
* Baby dyne
* Tisse underlag
* Vugge nede?
* Baby nest
*stellebord
* stellematte
* Bleier
* Kremer
* Kluter
* Bade balje
*ammepute
* bryst pumpe
* Flaske x1
* Ammebh
* Brystkrem
* 7 bodyer str 50
* 7 bodyer str 56
* 2 Kortermet body str 50
* 7 tynne bukser str 50
* 7 bukser str 56
* 2 strømpebukser str 50
* 2 strømpebukser str 56
* Sokker
* Tynn bomulls lue
* gulpekluter
* Smokker
* Feste til smokk
* Vogn rangle
* Baby gym
* Termometer
* Solkrem?

Dette har vi kommet frem til[emoji4] Det vi eventuelt mangler etter dette kjøper vi etter behov [emoji4]Fint om dere ser noe som mangler, kanskje jeg har glemt noe viktig?! [emoji12]

Babyer skal ikke ha solkrem ;)
 
Noen som har tips til barnevogn som er fin når man ikke har verdens største bagasjerom?
Vi har ikke så mye som en sokk enda
 
Ergonomisk er når sittedelen på en måte er fastmontert slik at barnet sitter ergonomisk uansett hvordan du justerer den (du kan med andre ord ikke justere på samme måte som vanlig). I vanlig sittedel er sittedelen typisk veldig rett i vinklene, men du kan justere rygg og beinstøtte som du vil.

Hadde jeg hatt stor plass ville jeg nok mulig gått for Emmaljunga nitro city eller edge. Og personlig styrt unna bugaboo, liker virkelig ikke den ergonomiske sittedelen.
Jaija! Bugaboo er en av de mest populære tvillingvognene, så kan faktisk være jeg ender opp med den :p vi har egentlig falt for Emmaljunga viking double, blå med brunt skinn ❤❤❤ men er få av den typen på finn.no foreløbig, men vi skal følge med framover :) ellers var bugaboo donkey grei. Nett og med gode løsninger, og den kan gjøres om til enmannsvogn. Blir veldig liten sammenlagt.
 
Bumper denne litt opp :)
 
Jeg var først sikker på at jeg skulle ha en «joggevogn» med tre hjul. Nå er jeg litt usikker når jeg ser hvor lange de vognene er. Lite praktisk alle andre tilfeller enn ved jogging.

Vurderer nå en vanlig vogn (uppababy), og en jogge vogn i tillegg som jeg tenker å kjøpe brukt.
 
Jeg var først sikker på at jeg skulle ha en «joggevogn» med tre hjul. Nå er jeg litt usikker når jeg ser hvor lange de vognene er. Lite praktisk alle andre tilfeller enn ved jogging.

Vurderer nå en vanlig vogn (uppababy), og en jogge vogn i tillegg som jeg tenker å kjøpe brukt.

Om du tar mye buss eller lignende er de upraktiske ja.. Hvilken joggevogn vurderer du?
 
*vogn
* Regntrekk
* Myggnetting
* Solskjerming?
* Baby dyne
* Teppe
* (Pose)
* Stelleveske
*bilsete
* speil til bilen
* Solskjerming?
* seng
* Madrass
* Sengetøy x3
* Baby dyne
* Tisse underlag
* Vugge nede?
* Baby nest
*stellebord
* stellematte
* Bleier
* Kremer
* Kluter
* Bade balje
*ammepute
* bryst pumpe
* Flaske x1
* Ammebh
* Brystkrem
* 7 bodyer str 50
* 7 bodyer str 56
* 2 Kortermet body str 50
* 7 tynne bukser str 50
* 7 bukser str 56
* 2 strømpebukser str 50
* 2 strømpebukser str 56
* Sokker
* Tynn bomulls lue
* gulpekluter
* Smokker
* Feste til smokk
* Vogn rangle
* Baby gym
* Termometer
* Solkrem?

Dette har vi kommet frem til[emoji4] Det vi eventuelt mangler etter dette kjøper vi etter behov [emoji4]Fint om dere ser noe som mangler, kanskje jeg har glemt noe viktig?! [emoji12]


Hadde kjøpt en uro som kan brukes til seng/vugge og vippestol...det er et must!
 
25% på det meste på barnas hus nå. Kjøpte ekstra babyenhet til babycallen, spedsbarnsenhet til bæreselen og refill til bleiebøtta :)
 
Om du tar mye buss eller lignende er de upraktiske ja.. Hvilken joggevogn vurderer du?

TFK. Ser det er mange bedre hoggevigner på markedet, feks thule , men de tror jeg er uten baby-liggedelen og kan først brukes når barnet er et par / tre år.
 
Back
Topp