⭐️ Den store utstyrstråden ⭐️

Noen som har god peiling på barnevogner? Vi er ikke særlig høye (168+175). For meg er det viktig med gode hjul med god fjøring, romslig sittende med lang nok rygg, god skygge, vendbar sittedel, helst enkel å legge sammen (i en del). Noen forslag? :)

4 eller 3 hjul? Hvor stor plass har dere? Ergonomisk eller vanlig sittedel? Andre preferanser?
 
4 eller 3 hjul? Hvor stor plass har dere? Ergonomisk eller vanlig sittedel? Andre preferanser?
Tror jeg holder meg til 4 hjul, føler det er mest stabilt. har passe stor plass, og stort bagasjerom. Ergonomisk eller vanlig sittedel?? Det var nytt for meg :p
 
Noen som har god peiling på barnevogner? Vi er ikke særlig høye (168+175). For meg er det viktig med gode hjul med god fjøring, romslig sittende med lang nok rygg, god skygge, vendbar sittedel, helst enkel å legge sammen (i en del). Noen forslag? :)

Jeg tabbet meg ut første gangen ved å kjøpe en vogn som liknet litt på denne. Både sittedelen og liggedelen er bra hver for seg, men sittedelen er bare så som så for soving, og liggedelen veldig dårlig for sitting, og ungen vil ofte gjøre begge deler i løpet av samme tur. Vil derfor anbefale en kombi i stedet for en duo. En hvor ryggen kan legges helt ned.
 

Vedlegg

  • 43AD1CD1-6471-4207-8901-A6FC3F1454C0.jpeg
    43AD1CD1-6471-4207-8901-A6FC3F1454C0.jpeg
    83,3 KB · Visninger: 68
Jeg tabbet meg ut første gangen ved å kjøpe en vogn som liknet litt på denne. Både sittedelen og liggedelen er bra hver for seg, men sittedelen er bare så som så for soving, og liggedelen veldig dårlig for sitting, og ungen vil ofte gjøre begge deler i løpet av samme tur. Vil derfor anbefale en kombi i stedet for en duo. En hvor ryggen kan legges helt ned.
Takk for tips :) tenker at det viktigste vil være at den er god å bruke når barnet begynner å sitte. 6 mnd i bag går veldig fort!
 
Tror jeg holder meg til 4 hjul, føler det er mest stabilt. har passe stor plass, og stort bagasjerom. Ergonomisk eller vanlig sittedel?? Det var nytt for meg :p

Ergonomisk er når sittedelen på en måte er fastmontert slik at barnet sitter ergonomisk uansett hvordan du justerer den (du kan med andre ord ikke justere på samme måte som vanlig). I vanlig sittedel er sittedelen typisk veldig rett i vinklene, men du kan justere rygg og beinstøtte som du vil.

Hadde jeg hatt stor plass ville jeg nok mulig gått for Emmaljunga nitro city eller edge. Og personlig styrt unna bugaboo, liker virkelig ikke den ergonomiske sittedelen.
 
Ergonomisk er når sittedelen på en måte er fastmontert slik at barnet sitter ergonomisk uansett hvordan du justerer den (du kan med andre ord ikke justere på samme måte som vanlig). I vanlig sittedel er sittedelen typisk veldig rett i vinklene, men du kan justere rygg og beinstøtte som du vil.

Hadde jeg hatt stor plass ville jeg nok mulig gått for Emmaljunga nitro city eller edge. Og personlig styrt unna bugaboo, liker virkelig ikke den ergonomiske sittedelen.
Emmaljunga edge har jeg faktisk hatt før, men synes den nye modellen ser veldig bra ut! Absolutt noe jeg skal vurdere :D cityen synes jeg hadde litt for puslete hjul. Bytta faktisk ganske kjapt til Emmaljunga scooter med sistemann. Ok vogn det også :)
Om jeg får tvillinger så må jeg jo tenke i helt nye baner :p forslag til gode tvillingvogner??
 
Emmaljunga edge har jeg faktisk hatt før, men synes den nye modellen ser veldig bra ut! Absolutt noe jeg skal vurdere :D cityen synes jeg hadde litt for puslete hjul. Bytta faktisk ganske kjapt til Emmaljunga scooter med sistemann. Ok vogn det også :)
Om jeg får tvillinger så må jeg jo tenke i helt nye baner :p forslag til gode tvillingvogner??

Nitro city lyver egentlig en del på bilder, de nye hjulene er rimelig gode :) Men det er jo alt etter hva man foretrekker.

Få tvillingvogner som kan snues begge veier dessverre.. Hadde vi fått tvillinger (og kunne betalt en del for vogn) tror jeg det hadde blitt tvillingvognen til Emmaljunga faktisk.
 
Ellers slår jeg slag for vogner som den jeg har kjøpt - hvor sittedelen enkelt gjøres om til liggedel, men hvor man kan kjøpe bagdel utenom. Det betyr at barnet kan sove veldig godt og sitte oppreist ordentlig på samme tur :) Litt mindre sammenlagt så hadde den vært en veldig god vogn. Av den grunnen kjøper vi nok en babyjogger city elite når lille kan/skal snues.

Hjulene er jeg også spent på da det er et australsk merke, men tror det blir bra. Alle vogner er håpløse når verste Norge vinteren er i gang med full snø eller slaps.

44A8944F-997C-429D-A77A-4676DDF4B689.jpeg
 
Takk for tips :) tenker at det viktigste vil være at den er god å bruke når barnet begynner å sitte. 6 mnd i bag går veldig fort!

De første 6 mnd med den ene min gikk veldig fort, med den andre en tålmodighetsprøve :)
 
Dere som får to tette, skal dere ha søsken/tvillingvogn? Blir 1,5år mellom mine, og ser for meg at det vil bli behov for søskenvogn. Hadde stokke trailz (ikke fornøyd) i starten til datteren min. Gikk etterhvert over til simo og moweo som vogn til reise.
 
Hadde flere vogner med førstemann, men hadde Emmaljunga Edge som hovedvogn. Veldig fornøyd med Emmaljunga. Denne gangen, om dette går rett veien, så blir det Emmaljunga NXT90F :)
 
Her er mini heldig og kan Arve det meste etter storebror. Så har det meste klart faktisk. Må bare skaffe ny madrass i vugga og i ny grindseng. Vogna og bilstol står klart.
 
Lurt å gå for en bilstol som ikke må stå fast i en bil uten mulighet å ta den ut. Vi bruke besafe izi go på storebror i begynnelsen
 
noen som vet om alle vognene i emmaljunga nxt90F-serien kommer med lufthjul? kunne tenkt meg hjul lignende city eliten sine :p sleit så fælt med punkteringer på edge duoen med første frøkna :p
 
Tips:
Husk at noen bilstoler f eks:
Britax passer flere Emmaljunga vogner. Dvs at man kjøper en enkel adapter og kan ta bilsete ut av bil og feste på understellet. Praktisk når baby sovner bilsete og man må f.eks må handle plutselig og ikke vil gå å bære på bilsete.

Samme gjelder andre merker. Sjekk hvilket bilsete som passer til adapter.

Tips er og å tenke høyde.
Jeg er 180 og har hatt Emmaljunga som er veldig praktisk i de fleste modeller og stødig på glatten, snø osv.
Sist men ikke minst å må den lengste soveposen kunne passe i vognen
Jobber på småbarnsavd og det er mange upraktiske vogner som barna sover sover i i og som ikke tåler et vindkast. Spes disse lette vognene som ikke tåler et vindkast når barnet sover ute i barnehagen.
 
Back
Topp