⭐️ Den store utstyrstråden ⭐️

Noen som vet om bilstolbasen også må skiftes etter hvert 5 år? Vi har kjøpt bilstol + base av søsken som er brukt ca. 4 år, men jeg tenker jeg vil ha ny bilstol, bruke basen vi har kjøpt og bruke bilstolen som reservestol til bilen som ikke har isofix.
 
Noen som vet om bilstolbasen også må skiftes etter hvert 5 år? Vi har kjøpt bilstol + base av søsken som er brukt ca. 4 år, men jeg tenker jeg vil ha ny bilstol, bruke basen vi har kjøpt og bruke bilstolen som reservestol til bilen som ikke har isofix.
Hmm, godt spørsmål. Jeg trodde at det kun var bilstolen, kan ikke huske å ha lest noe om at basen har begrenset levetid.
 
Jeg mener at basen ikke omfattes av samme levetid. Den er laget av andre materialer og er heller ikke utsatt for slag og støt på lik linje med stolen. Det er monteringen som er alfa omega.
 
Har heller ikke i eik, kun hvitt og brunsort.
Kjenner lukten godt når jeg ligger i sengen også [emoji33] tror ikke jeg har de nyvaska babyklærne oppi enda, får lufte noen uker til først [emoji849]

Har du prøvd å sette et fat eller en liten skål med eddik oppi? Tar unna mye rare lukter...
 
Dere som har de kommodene fra IKEA, synes dere de lukter «nytt tre» ?

Jeg har vaska min 6 ganger å får ikke bort lukta [emoji849] vinduet på soverommet står åpent hele døgnet for å få lufta den. Blir så irritert når jeg legger nedi nyvaska klær, så skal jeg ta det opp for bruk å klærne lukter det samme som kommoden [emoji849]
Den nye kommoden jeg kjøpte (hvit, montert søndag) lukter ikke!
 
Last edited:
Æsj, lammeskinnene jeg har kjøpt til tvillingene er langhåret :(

Har lest mye dårlig om det. Tenkte ikke over det da jeg kjøpte dem, rett og slett.
Er det bare bortkasta å ha dem da?
 
Æsj, lammeskinnene jeg har kjøpt til tvillingene er langhåret :(

Har lest mye dårlig om det. Tenkte ikke over det da jeg kjøpte dem, rett og slett.
Er det bare bortkasta å ha dem da?

Slett ikke! Du vil uansett ha en tøybleie eller et putetrekk i hodeenden for å unngå gulp. Hvis du ikke blir fornøyd, kan du tidsnok kjøpe nye senere.
 
Slett ikke! Du vil uansett ha en tøybleie eller et putetrekk i hodeenden for å unngå gulp. Hvis du ikke blir fornøyd, kan du tidsnok kjøpe nye senere.
Ja, har lest at sjansen for krybbedød er større med langhåret skinn.
Men jeg kan jo alltids ha dem under vinterposene i vinter da.
 
Ja, har lest at sjansen for krybbedød er større med langhåret skinn.
Men jeg kan jo alltids ha dem under vinterposene i vinter da.

Du kan bruke de i stoler, på lekematte, under pose i vogn osv. Jeg hadde nok ikke villet ha dem permanent i sengen, men i vognen funker det fint. Jeg brukte forøvrig alltid en større gulpeklut/muselinklut i hodeenden av skinnet, det er det jo lettere å gjøre trygg i vognen også, fremfor i seng.
 
Har gått gjennom det jeg har tatt vare på av klær i størrelse 50/56 etter storebror.

Hva burde jeg supplementere med?

Str. 50

2 pysjer
4 bukser
4 bodyer
2 bodyer i ull

Str.56

8 pysjer str 50/56
1 pysj i ull
7 bukser
1 bukse i ull
5 bodyer
2 kort ermet bodyer
1 genser/jakke
1 heldress i ull
5 luer
 
Har gått gjennom det jeg har tatt vare på av klær i størrelse 50/56 etter storebror.

Hva burde jeg supplementere med?

Str. 50

2 pysjer
4 bukser
4 bodyer
2 bodyer i ull

Str.56

8 pysjer str 50/56
1 pysj i ull
7 bukser
1 bukse i ull
5 bodyer
2 kort ermet bodyer
1 genser/jakke
1 heldress i ull
5 luer

Jeg ville hatt flere bodyer, men så får jeg barn som lekker i begge ender. :p
 
Jeg ville hatt flere bodyer, men så får jeg barn som lekker i begge ender. :p

Var det jeg tenkte selv også, noen flere bodyer, en lue i ull, også muligens bytte ut noen av pysjene. Noen av de var litt godt vasket.

Ellers kan jeg vente å se behovene etter fødsel.

Må kjøpe ull i størrelse 62 også, håper jeg finner noen gode tilbud mens vi er på ferie.
 
Jeg trenger flere bodyer, luer og pysjer i 56. Jeg har generelt veldig lite 50/56 tøy, mens jeg har MYE 62 og 68. Mye. Å hei!
 
Jeg trenger flere bodyer, luer og pysjer i 56. Jeg har generelt veldig lite 50/56 tøy, mens jeg har MYE 62 og 68. Mye. Å hei!
Jeg føler også jeg trenger mer i 50/56, men prøver å holde meg til etter fødsel så jeg ser hva jeg trenger :angelic: Ikke lett :D
 
Jeg trenger flere bodyer, luer og pysjer i 56. Jeg har generelt veldig lite 50/56 tøy, mens jeg har MYE 62 og 68. Mye. Å hei!

Jeg har også mye i de neste størrelsene, men. Storebror kom før sommeren og det var en varm høst, så har lite ull i de minste størrelsene.

Litt dumt å kjøpe for mye før fødsel også, vet jo ikke når han kommer eller hvor stor han blir. Om været blir varmt eller kaldt, eller om man får en gulper eller sprutbæsjer :p
 
Du kan bruke de i stoler, på lekematte, under pose i vogn osv. Jeg hadde nok ikke villet ha dem permanent i sengen, men i vognen funker det fint. Jeg brukte forøvrig alltid en større gulpeklut/muselinklut i hodeenden av skinnet, det er det jo lettere å gjøre trygg i vognen også, fremfor i seng.
Takk for tips:)
 
Vurderer om jeg skal bestille baby brezza nå eller vente.
Hva mener dere?
Klarte ikke fullamme dattera mi mer enn 3 mnd, så sjansen for at jeg klarer å fullamme begge tvillingene er jo minimal :(
 
Har du prøvd å sette et fat eller en liten skål med eddik oppi? Tar unna mye rare lukter...

Så ikke denne før nå, skal prøve. Lukter fortsatt :/ så alle sengeklær som jeg hadde vasket må vaskes på nytt.. orker ikke den lykten av babysengeklær [emoji22]
 
Back
Topp