Endelig i mål! ❤

7 UKER OG 2 DAGER

Hektiske dager med baby i hus, så det blir litt lite tid til forum for tiden :/ Men tusen takk for kommentarer, søte dere [emoji173] Melkedonor hadde kanskje vært en idé hvis jeg ikke får orden på overproduksjonen. Det fyller seg i alle fall fort opp i fryseren her når jeg pumper overskuddet [emoji14]

På tirsdag fikk han tungebåndet (fremre del) klippet på sykehuset her i byen. Legen syntes ikke det så noe særlig kort ut, men siden jeg hadde så problemer med ammingen, syntes hun det var verdt et forsøk. Men fy søren, det var vanvittig vondt for mammaen da det ble gjort! Aldri følt en så stor trang til å rive han vekk fra noe og trøste. Stakar lille vennen min [emoji173] Men han roet seg kjapt da han kom til meg, og foruten litt sutring den dagen, har det gått veldig fint smertemessig. Jeg har dessverre foreløpig ikke merket noen forskjell på ammingene da, men jeg synes uansett det var veldig greit å få det gjort for å evt utelukke at det er det som er grunnen.

Jeg begynte med intervallamming for tredje gang i går fordi han har diet ok (i alle fall ikke hatt full vegring slik at jeg har måttet gi flaske) de siste dagene. Sist gang måtte jeg avbryte det pga tette melkeganger, men nå skal jeg prøve å være litt mer obs på det og massere mens jeg ammer. Foreløpig virker det å gå fint, og det verste trykket har allerede roet seg. Så får vi bare se om det varer, for så fort han har dager hvor han nesten ikke dier, får jeg som regel fort spreng igjen og må pumpe og gi på flaske. Og da skal det ikke mye til før produksjonen øker. Men so far, so good. (Bank i bordet..) Hvis det ikke roer seg med problemene nå, må vi høre med ammepoliklinikken (hvis jeg fortsatt kan gå dit så lenge etter fødsel?) for råd. Nå er jeg enormt sliten av å gruble på hva som kan være årsaken.

Ellers vokser han som bare det nå. En strømpebukse jeg prøvde på 17. mai som var altfor lang for han, passer supert nå, og han vokser ut av flere av pleddene sine (plutselig kunne jeg ikke svøpe han som jeg har pleid fordi beina stikker ut [emoji12]). Han er sterk i nakken og holder hodet godt, og han smiler og ler og er veldig oppmerksom. Han kan også ligge noen minutter her og der i babygymmen. Utrolig gøy å følge utviklingen hans, og jeg storkoser meg som mamma [emoji173] Dette er SÅ verdt hele den vonde prøvertiden :D
Så koselig med oppdateringer fra dere[emoji173] Håper ammingen går seg skikkelig til nå[emoji8] [emoji7]
 
9 UKER OG 2 DAGER

Tiden flyr! Allerede to måneder gammel [emoji33] Hvor ble tiden av? Bare å henge med i svingene gitt!

Ammingen går litt bedre nå. Vi har flere gode dager enn dårlige i alle fall. Det er nok overproduksjon som er roten til problemene, for som regel går alt mye bedre når jeg intervallammer. Går på Lecitin nå for å forebygge tette melkeganger, så håper jeg vi snart får gjennomført en intervallamming helt til mål. Vil gjerne komme meg ned på så lite produksjon at han tømmer begge brystene hver amming slik at det ikke trenger å "stå" melk i melkegangene lenger enn nødvendig. Det er det hs og lege har anbefalt meg også.

På 8-ukerskontrollen veide han rett i overkant av 5 kg, så han vokser som han skal i alle fall. :) Jeg ser på kurvene deres at den er litt i lavere sjiktet og at den flater litt ut, men hs mener den ser helt fin ut, så jeg stoler på det :) Merker han strekker seg veldig nå, for plutselig måtte vi åpne 62-klesskuffen. Det er så morsomt å se hvordan han vokser og utvikler seg altså. Nå kan han endelig sitte litt i vippestol også. Det er sjelden lenger enn 10-15 min av gangen, men det er nok til at jeg får gjort bittelitt med frie armer [emoji14] Han er veldig glad i å sove i fanget mitt - da kan han sove i to og tre timer i strekk. Hvis jeg legger han i vugga, er det som regel maks en halvtime. Så det blir mye sofa på meg.. [emoji14] Men jeg får bare nyte babykosen mens jeg kan [emoji173]

Åh, jeg må bare poste et par bilder av blidfisen vår. Kommer nok til å fjerne dem senere, men har lyst til å dele han med dere "følgerne" mine :D
(fjernet)
 
Last edited:
9 UKER OG 2 DAGER

Tiden flyr! Allerede to måneder gammel [emoji33] Hvor ble tiden av? Bare å henge med i svingene gitt!

Ammingen går litt bedre nå. Vi har flere gode dager enn dårlige i alle fall. Det er nok overproduksjon som er roten til problemene, for som regel går alt mye bedre når jeg intervallammer. Går på Lecitin nå for å forebygge tette melkeganger, så håper jeg vi snart får gjennomført en intervallamming helt til mål. Vil gjerne komme meg ned på så lite produksjon at han tømmer begge brystene hver amming slik at det ikke trenger å "stå" melk i melkegangene lenger enn nødvendig. Det er det hs og lege har anbefalt meg også.

På 8-ukerskontrollen veide han rett i overkant av 5 kg, så han vokser som han skal i alle fall. :) Jeg ser på kurvene deres at den er litt i lavere sjiktet og at den flater litt ut, men hs mener den ser helt fin ut, så jeg stoler på det :) Merker han strekker seg veldig nå, for plutselig måtte vi åpne 62-klesskuffen. Det er så morsomt å se hvordan han vokser og utvikler seg altså. Nå kan han endelig sitte litt i vippestol også. Det er sjelden lenger enn 10-15 min av gangen, men det er nok til at jeg får gjort bittelitt med frie armer [emoji14] Han er veldig glad i å sove i fanget mitt - da kan han sove i to og tre timer i strekk. Hvis jeg legger han i vugga, er det som regel maks en halvtime. Så det blir mye sofa på meg.. [emoji14] Men jeg får bare nyte babykosen mens jeg kan [emoji173]

Åh, jeg må bare poste et par bilder av blidfisen vår. Kommer nok til å fjerne dem senere, men har lyst til å dele han med dere "følgerne" mine :D

Herregud så skjønn ❤️❤️
 
Last edited:
9 UKER OG 2 DAGER

Tiden flyr! Allerede to måneder gammel [emoji33] Hvor ble tiden av? Bare å henge med i svingene gitt!

Ammingen går litt bedre nå. Vi har flere gode dager enn dårlige i alle fall. Det er nok overproduksjon som er roten til problemene, for som regel går alt mye bedre når jeg intervallammer. Går på Lecitin nå for å forebygge tette melkeganger, så håper jeg vi snart får gjennomført en intervallamming helt til mål. Vil gjerne komme meg ned på så lite produksjon at han tømmer begge brystene hver amming slik at det ikke trenger å "stå" melk i melkegangene lenger enn nødvendig. Det er det hs og lege har anbefalt meg også.

På 8-ukerskontrollen veide han rett i overkant av 5 kg, så han vokser som han skal i alle fall. :) Jeg ser på kurvene deres at den er litt i lavere sjiktet og at den flater litt ut, men hs mener den ser helt fin ut, så jeg stoler på det :) Merker han strekker seg veldig nå, for plutselig måtte vi åpne 62-klesskuffen. Det er så morsomt å se hvordan han vokser og utvikler seg altså. Nå kan han endelig sitte litt i vippestol også. Det er sjelden lenger enn 10-15 min av gangen, men det er nok til at jeg får gjort bittelitt med frie armer [emoji14] Han er veldig glad i å sove i fanget mitt - da kan han sove i to og tre timer i strekk. Hvis jeg legger han i vugga, er det som regel maks en halvtime. Så det blir mye sofa på meg.. [emoji14] Men jeg får bare nyte babykosen mens jeg kan [emoji173]

Åh, jeg må bare poste et par bilder av blidfisen vår.
Omg for en nydelig liten sjarmør [emoji7][emoji7][emoji7][emoji9][emoji173] For et herlig smil da[emoji177] Så godt å høre at ammingen går bedre[emoji106][emoji9][emoji9]
 
Last edited:
Nyyyydelig [emoji7] Ikke tenk på vektkurvene, så lenge han følger sin egen så har det så lite å si. Og når de er så små så vil jo noe så lite som et par reale bleier gi utslag på streken der [emoji4]
 
Og min første ville også helst sove på meg. Vi hvilte middag sammen hver eneste dag til han var over ett år. Akkurat da var det litt stress i perioder men i ettertid så er jeg så glad for det! Han liker enda og kose på fanget og det er jo så herlig [emoji173]️
 
Omg for en nydelig liten sjarmør [emoji7][emoji7][emoji7][emoji9][emoji173] For et herlig smil da[emoji177] Så godt å høre at ammingen går bedre[emoji106][emoji9][emoji9]
Tusen takk :D Ja, han lyser opp en hver kjip dag med de fantastiske smilene sine [emoji7]
 
Nyyyydelig [emoji7] Ikke tenk på vektkurvene, så lenge han følger sin egen så har det så lite å si. Og når de er så små så vil jo noe så lite som et par reale bleier gi utslag på streken der [emoji4]
Takk for det [emoji173] Nei, jeg bekymrer meg ikke noe for vektkurven hans :) Han er uansett en lang og slank gutt, ingen "Michelin-mann", så jeg er ikke overrasket :D
 
Og min første ville også helst sove på meg. Vi hvilte middag sammen hver eneste dag til han var over ett år. Akkurat da var det litt stress i perioder men i ettertid så er jeg så glad for det! Han liker enda og kose på fanget og det er jo så herlig [emoji173]️
Ja, det er jo egentlig bare veldig koselig [emoji173] Selv om jeg savner å få gjort unna litt mer husarbeid hver dag... [emoji14] Det får bare være litt unntakstilstand. Jeg velger i alle fall veldig ofte å heller bli sittende og la han sove, i steden for å legge han i vugga. Ellers våkner han så fort igjen, og ofte er han misfornøyd slik at det må mye byssing til (og det er ganske sjelden jeg får han til å sovne igjen). Så nei.. Prioriterer litt babykos nå :)
 
For en nydelig skjønn og blid liten gutt :Heartblue Nyt tiden med den lille :)
 
Ååå for et lite gull <3 Og så bra at det går bedre med ammingen. God sommer til deg & familien :flower
 
Herregud, så vakker han er [emoji7] Det er lov å la ting falle i andre linje med en liten i hus [emoji4] Husarbeid vil du alltid kunne gjøre, men den første tiden får man aldri tilbake så nyt den så godt du kan med god samvittighet [emoji170]
 
Så nydelig!!! [emoji173][emoji7] Bare å nyte, tiden går så utrolig fort.
 
Så nydelig godgutt du har!! [emoji847][emoji8] Bare kos dere og la andre ting være for nå. Husarbeid kan vente [emoji6]
 
Så nydelig[emoji173]. Nyt tiden og kos deg masse[emoji173]. Tusen går så fort, i morgen er min første dag på jobb igjen[emoji33]
 
For en nydelig skjønn og blid liten gutt [emoji813]blue Nyt tiden med den lille :)

Tusen takk! [emoji173]

Ååå for et lite gull <3 Og så bra at det går bedre med ammingen. God sommer til deg & familien :flower

Ja, det er såå godt nå som ammingen er i ferd med å rette seg [emoji122] Riktig god sommer til deg og familien også [emoji176] Det nærmer seg med stormskritt for deg også :D Er formen fin?

Herregud, så vakker han er [emoji7] Det er lov å la ting falle i andre linje med en liten i hus [emoji4] Husarbeid vil du alltid kunne gjøre, men den første tiden får man aldri tilbake så nyt den så godt du kan med god samvittighet [emoji170]
Takk for det! [emoji173] Ja, det er vel bare om å gjøre å gripe dagen så godt man kan for tida. Kommer garantert til å savne denne tiden når jeg ser tilbake på det, så prøve å nyte så mye jeg kan [emoji7]

Så nydelig!!! [emoji173][emoji7] Bare å nyte, tiden går så utrolig fort.
Tusen takk [emoji173] Jeg nyter så mye jeg klarer :D [emoji7]

Så nydelig godgutt du har!! [emoji847][emoji8] Bare kos dere og la andre ting være for nå. Husarbeid kan vente [emoji6]
Takk for det [emoji173] Ganske forelska [emoji56] Vi koser oss masse :D

Så nydelig[emoji173]. Nyt tiden og kos deg masse[emoji173]. Tusen går så fort, i morgen er min første dag på jobb igjen[emoji33]
Takk [emoji173][emoji173] Hjelpes, du er ferdig med permisjonen allerede! Tiden går virkelig fort, ja [emoji33] [emoji33] 11 mnd igjen her, men det går sikkert fort. Bare å nyte mens man kan [emoji7]
 
For en nydelig, liten sjarmør❤️ Godt å høre at ammingen går bedre! Håper den blir optimal ganske snart :)
 
Back
Topp