En dag er det vår tur! Endelig ble det vår tur ❤️

Gratulerer så mye med liten gutt i magen :love7
 
14+0 (14+3 i følge mål) :Heartbigred :flower
2. trimester? I følge nhi?
Babyen
Lille gutt er nå like stor som en appelsin :laughing002
Han ble målt til litt større enn ivf termin, men jordmor sa at de ofte kan se at ivf babyen er litt større enn de som er laget på «egenhånd»
Formen
Formen begynner å hjelpe! Jeg har nå bare litt bølger av kvalme hvis jeg gjør for mye. Ellers er den blitt såå mye bedre.
Fortsatt nye trøtt, og bekken som krangler litt. Men begynner å føle meg mer som meg selv!

Symptomer
Stikker til i livmoren nå og da, og strekker seg ut i lyskene.
Bekkenløsning? Har skikkelig vondt i korsrygg som stråler ned i lårene og hoftene. Mest om kvelden. Vet ikke om det er bekkenløsning jeg?
Tett nese! Har jeg hatt hele tiden. Men den er svært irriterende.
Mye blodårer på puppene,

Innkjøp
Har kjøpt twistshake badekar:happy:
Tynn dyne til vogn
Kjøpt litt kles pakker på nett :Heartblue
Men synes det er vanskelig med juli/august baby. Været kan jo være alt fra 10 - 30 grader. Kjøper litt av hvert så går det vel :laughing002

Mage
Magen har blitt litt større, den har det. På kvelden står den ut som en ballong, og jeg kjenner faktisk at huden strekker seg! Det er såå ubehagelig. Men jeg kjenner det strekker godt i livmoren også.
På morgenen har jeg fått en liten hard kul nederst på magen. Så koselig ❤️ den er liksom synlig Ila dagen med stramme klær!

Navn
Vi har faktisk en favoritt enn så lenge, som liksom har festet seg litt. Er det navnet på lille gutt? :Heartblue

Kjønn
Gutt :Heartblue

Cravings
Føler ting jeg har lyst på endrer seg fra dag til dag og time til time.


Milepæler
10/1-24 - otul❤️
24/1-24 - jordmor time
2. trimester
OUL
Kjenne liv
 
Last edited:
Ja. Veldig rart. Nå blir det jo helt krise hvis det plutselig er en jente :laughing002

Men det kan skje :p Jeg skulle jo ha gutt ift oul på nr2 :p :p

Men oftest stemmer det :)

Also, 14 uker er 2. Trimester, ja. De fleste regner det med. :)
Og om man deler det inn i TRE like deler, med 14 uker på hver... Uke 14.. uke 28.. og så de resterende ukene frem til uke 42... :) Så stemmer det jo. ;)
 
Men det kan skje :p Jeg skulle jo ha gutt ift oul på nr2 :p :p

Men oftest stemmer det :)

Also, 14 uker er 2. Trimester, ja. De fleste regner det med. :)
Og om man deler det inn i TRE like deler, med 14 uker på hver... Uke 14.. uke 28.. og så de resterende ukene frem til uke 42... :) Så stemmer det jo. ;)
Haha. Ja! Tenk det. Da er det en mann som hadde fått sjokk hvertfall :laughing002

Åh! Takk. Regnet med at nhi hadde rett, men alle appene sier jo forskjellig. Men det er sikkert fordi de opprinnelig er amerikanske eller noe :happy:
 
Haha. Ja! Tenk det. Da er det en mann som hadde fått sjokk hvertfall :laughing002

Åh! Takk. Regnet med at nhi hadde rett, men alle appene sier jo forskjellig. Men det er sikkert fordi de opprinnelig er amerikanske eller noe :happy:

Ja altså, det er stor uenighet rundt om.. Men jeg føler at flesteparten går mer inn mot en relativt lik tredeling :)
 
Uke 16 (16+1) mest sannsynlig 16+4 :Heartbigred :flower
2. trimester
Har nå skjønt hvorfor det muligens er to forskjellige datoer. Jordmor fikk samme lengde som baby målte til, og fortalte at det er to forskjellige måter og regne på. Så nå er jeg litt usikker. Kanskje sende en melding til Porsgrunn for å høre hvem termindato de har satt på meg?

Baby
IMG_3936.jpeg
Lille gutt er nå like stor som en pære. Han er nå ca 16 cm lang. :Heartblue Og nå kjenner jeg han inni der. Ganske så ofte. Små leamus inni magen. Samme sted, så det er ganske tydelig. Det er altså en så herlig følelse!

Formen
Fortsatt trøtt, og bekken som krangler ganske mye. Men ellers føler jeg meg fin!

Symptomer
Ligamentsmerter som tar skikkelig tak når jeg nyser :laughing002 det er sann verbalt Au!
Bekkenløsning?
Mye blodårer på puppene, og både mage og pupper kløøøøør!

Innkjøp
Har kjøpt twistshake badekar:happy:
Tynn dyne til vogn
Kjøpt litt kles pakker på nett :Heartblue

Mage
Magen har blitt litt større. Elsker å vise den frem!

Navn
Vi har fortsatt et navn. Kaller lille gutt i magen det alt, mulig vi ikke blir å bytte nå?

Kjønn
Gutt :Heartblue


Milepæler
10/1-24 - otul❤️
24/1-24 - jordmor time
2. trimester
Kjenne liv

21/2-24 - OUL
21/3-24 - jordmor time.
 
Back
Topp