En dag er det vår tur! Endelig ble det vår tur ❤️

Ja. Sendte legen min en melding i går og skrev at jeg fungerer ikke i jobb når jeg blir så trøtt, eller når jeg er så kvalm. Og tror eneste grunnen til at jeg klarer å holde kvalmen i sann noenlunde sjakk, er nettopp fordi jeg tilbringer dagene mine på sofaen. Bare det å rydde ut av oppvaskmaskinen gjør at kvalmen blir med fremtredende ❤️
Kjenner meg igjen i det. Hvile er jo en av de fremste tipsene for å håndtere kvalmen, så det gir jo mening ❤️ Du kan jo spørre om å få prøve afipran og/eller xonvea og se om du ikke blir like trøtt av dem eventuelt?
 
9+1 :Heartbigred :flower

Glemte helt å oppdatere i går!

Babyen

Lille er nå ca 2,5 cm. (Står forskjellig i alle appene)
IMG_3710.jpeg
Hahah! Hva er en kumquat? :laughing002

Formen

Formen er opp og ned! Kvalmen er mer eller mindre konstant!
Har fått afipran, i går hjalp det masse! Så håper at det fortsetter sann! :happy:
Men er ikke så glad i å ta medisiner, spesielt ikke som gravid. Men nå må jeg bare for å få tilbake litt livskvalitet.


Symptomer

Kvalme er jo der!
Stikker til i livmoren nå og da, og strekker seg ut i lyskene.
Litt forstoppet, men ikke noe ille. Har kjøpt dulcosoft som backup.
Puppene er store og noe ømme. Mest på brystvorten og «under armene» også ser de ut som ticket to ride ifht alle blodårene :laughing002
Fett hår.. Nesten det verste symptomet!
Begynner smått å få vondt i hode, har ikke hatt det før vi nådde uke 9!

Innkjøp

Ikke gjort noen innkjøp enda. Sitter å leser om vogner og bilseter. Vi er så heldige at farmor og farfar til lille betaler vogn.
Har også funnet noe jeg tror blir stellebord, for jeg er avhengig av å ha skap plass under. Og vurderer å kjøpe badekaret fra twistshake som nå er på salg. :happy:

Mage

Magen har blitt litt større, den har det. På kvelden står den ut som en ballong, og jeg kjenner faktisk at huden strekker seg! Det er såå ubehagelig. Men jeg kjenner det strekker godt i livmoren også.

Navn

Alle navnene jeg synes er fine sier mannen nei til. Så dette blir spennende :laughing002

Cravings

Føler ting jeg har lyst på endrer seg fra dag til dag. Akkurat nå er det vafler som står høyest opp på lista :laughing002


milepæler

1/1-24 - 12+0
Henvisningen til tul står som vurdert på helsenorge så vet ikke når den blir enda! Ventet i spennening.
 
Last edited:
11+0 :flower :Heartbigred Og god jul

Orket ikke oppdatere sist uke, alt føles som et tiltak. Still does.

Babyen

IMG_3866.jpeg
Babyen er nå like stor som en plomme! Appene sier litt forskjellig her. Men litt over 4 cm nå! Selv om nørs appen sier 5,5 cm! Stor forskjell! Er det kanskje slutten av uken??

Formen

Formen er opp og ned! Kvalmen er mer eller mindre konstant! Kanskje litt mer i bølger.
Har vært innom 4 forskjellige kvalmestillende nå. Ingenting som hjelper..


Symptomer

Kvalme er jo der!
Stikker til i livmoren nå og da, og strekker seg ut i lyskene.
Bekkenløsning? Har skikkelig vondt i korsrygg som stråler ned i lårene og hoftene. Mest om kvelden. Vet ikke om det er bekkenløsning jeg?

Innkjøp

Har kjøpt twistshake badekar:happy:
Formen er så dårlig at det frister liksom ikke å tenke så mye.
Men har nok bestemt meg for vogn og bilsete. Men må prøve det litt i butikk først. Men Britax smile 5z synes jeg er veldig fin!

Mage

Magen har blitt litt større, den har det. På kvelden står den ut som en ballong, og jeg kjenner faktisk at huden strekker seg! Det er såå ubehagelig. Men jeg kjenner det strekker godt i livmoren også.

Navn

Alle navnene jeg synes er fine sier mannen nei til. Så dette blir spennende :laughing002

Cravings

Føler ting jeg har lyst på endrer seg fra dag til dag og time til time. Men matlysten er ikke veldig tilstede. Men det eneste jeg vil ha er rødbetsalat :laughing002 og salami som jeg egentlig ikke liker, fordi jeg ikke kan spise det!


milepæler

1/1-24 - 12+0
10/1-24 - otul
 
Du kan spise Grilstad sin Fersk Salami :angelic: Tror jeg har spist minst 20 pakker hittil av den:smiley-ashamed004
Synd at du er så dårlig, håper det stabiliserer seg litt når du kommer inn i 2 trimester:Heartpink Kos dere i julen:Heartpink:rendeer
 
Du kan spise Grilstad sin Fersk Salami :angelic: Tror jeg har spist minst 20 pakker hittil av den:smiley-ashamed004
Synd at du er så dårlig, håper det stabiliserer seg litt når du kommer inn i 2 trimester:Heartpink Kos dere i julen:Heartpink:rendeer

Enig! Den er god og hjelper på verste salami suget :hilarious:
 
Du kan spise Grilstad sin Fersk Salami :angelic: Tror jeg har spist minst 20 pakker hittil av den:smiley-ashamed004
Synd at du er så dårlig, håper det stabiliserer seg litt når du kommer inn i 2 trimester:Heartpink Kos dere i julen:Heartpink:rendeer
Enig! Den er god og hjelper på verste salami suget :hilarious:
Haha! Jeg nå nok prøve det! Det rare er at jeg egentlig ikke liker salami så godt :laughing002
 
Så synd at ingen kvalmestillende har effekt. Håper sånn for deg at kvalmen snart pakker kofferten :smiley-angelic001

Hihi, navn kan være en utfordring i blant. Godt det enda er god tid til å finne navneforslag :love017
 
Hurra, straks forbi de første 12!
Stemmer også for fersk salami, den duger greit.!

Ang bekkenet, så anbefaler jeg behandling om du allerede sliter. Osteopat eller kiropraktor f.eks.

Og, personlig foretrekker jeg å bestemme navn når jeg ser ungen; for da kan jeg føle litt på det. Greit å lage en liten liste da, for jeg liker ikke kalle ungen for "navnløs" så lenge, så bør få navn innen en uke :p helst noen timer bare. Men å nevne navn nå i graviditeten som du liker er lurt. Så kan mannen smake på dem, sånn at han liker dem bedre når du foreslår dem på.nytt senere. :p
 
Hurra, straks forbi de første 12!
Stemmer også for fersk salami, den duger greit.!

Ang bekkenet, så anbefaler jeg behandling om du allerede sliter. Osteopat eller kiropraktor f.eks.

Og, personlig foretrekker jeg å bestemme navn når jeg ser ungen; for da kan jeg føle litt på det. Greit å lage en liten liste da, for jeg liker ikke kalle ungen for "navnløs" så lenge, så bør få navn innen en uke :p helst noen timer bare. Men å nevne navn nå i graviditeten som du liker er lurt. Så kan mannen smake på dem, sånn at han liker dem bedre når du foreslår dem på.nytt senere. :p
Ja. Tenk det! Bare ultralyd igjen nå. Før jeg kanskje forstår at jeg er gravid :happy:

Ja. Tror nok jeg må gjøre noe. Bare vet ikke om det er bekkenløsning eller noe annet. Så tenker å vente til jeg begynner å jobbe tror jeg.

Haha! Ja! Det er mulig vi må gjøre noe sann. Veldig vanskelig. Kan hende det blir litt enklere når vi vet kjønn og :happy:
 
Ja. Tenk det! Bare ultralyd igjen nå. Før jeg kanskje forstår at jeg er gravid :happy:

Ja. Tror nok jeg må gjøre noe. Bare vet ikke om det er bekkenløsning eller noe annet. Så tenker å vente til jeg begynner å jobbe tror jeg.

Haha! Ja! Det er mulig vi må gjøre noe sann. Veldig vanskelig. Kan hende det blir litt enklere når vi vet kjønn og :happy:
Uansett om det er bekkenløsning, låsning eller hva enn, så tjener du ikke på å ha vondt ❤️ Så anbefaler sterkt en behandler. Av egen erfaring, ville jeg gått til en behandler som driver med fysisk manipulasjon av muskler etc. F.eks kiropraktor, osteopat, manuellterapeut osv.. har selv vært hos fysioterapeut og fått egentlig null hjelp. Føler fysio er best på rehabilitering og preventiv effekt; ikke for å fikse mer akutte problemer (som man vil ha mer akutte løsninger på)..

Kan hende! Med nr2 hadde vi navnet klart på forhånd. Hadde koseklut med navn på osv.. Men så fikk jeg ei jente, etter å ha blitt fortalt at jeg ventet gutt - så måtte bestemme navn på føden. Og det synes jeg egentlig var like greit :p
 
Uansett om det er bekkenløsning, låsning eller hva enn, så tjener du ikke på å ha vondt ❤️ Så anbefaler sterkt en behandler. Av egen erfaring, ville jeg gått til en behandler som driver med fysisk manipulasjon av muskler etc. F.eks kiropraktor, osteopat, manuellterapeut osv.. har selv vært hos fysioterapeut og fått egentlig null hjelp. Føler fysio er best på rehabilitering og preventiv effekt; ikke for å fikse mer akutte problemer (som man vil ha mer akutte løsninger på)..

Kan hende! Med nr2 hadde vi navnet klart på forhånd. Hadde koseklut med navn på osv.. Men så fikk jeg ei jente, etter å ha blitt fortalt at jeg ventet gutt - så måtte bestemme navn på føden. Og det synes jeg egentlig var like greit :p
Ja. Jeg tror nok jeg må det. Har tatt med jula i dag, og nå er det vanvittig vondt. Bare vet ikke om man må finne en kiropraktor som er spesialist på det? Eller om man bare kan dra til en «vanlig» kiropraktor klinikk!

Haha. Å nei! :laughing002 Det må ha vært en veldig overraskelse. Kanskje vi finner et navn som vi både elsker. Men er vanskelig med navn. For man har liksom mennesker rundt seg som heter det.
 
12+2! :Heartbigred:flower Og godt nytt år! :laughing002

Altså! Jeg henger ikke lenger med i dagboka jeg altså. Føler dagene liksom bare går, uten at jeg gjør noe.


Babyen

IMG_3879.jpeg
Babyen er nå like stor som en fersken! Nå begynner lille og bli litt størrelse på! Ca 5,5-6cm. (Jeg skal velge riktig app etter tul :laughing002)

Formen

Formen begynner å hjelpe! Jeg har nå bare litt bølger av kvalme hvis jeg gjør for mye. Ellers er den blitt såå mye bedre. Trøttheten som har kommet er ganske overveldende da. Og bekkenet er veldig vondt hvis jeg holder på litt.
Men nå når jeg endelig begynner å bli bedre så får jeg en visdomstann som gjør sabla vondt, eller bak eller ved. Vet ikke. Har operert ut begge på ene siden, men ikke på 15 år har noe problemer med denne siden. Men nå? Nå skulle det komme. Normalt at noe sann skjer under en graviditet eller?

Symptomer

Stikker til i livmoren nå og da, og strekker seg ut i lyskene.
Bekkenløsning? Har skikkelig vondt i korsrygg som stråler ned i lårene og hoftene. Mest om kvelden. Vet ikke om det er bekkenløsning jeg?
Tett nese! Har jeg hatt hele tiden. Men den er svært irriterende.
Hår?!?! Altså, hårveksten på kroppen! Den har blitt helt gal! Håret på beina vokser så fort at jeg ikke rekker å tenke engang. Og på magen? Aaaaltså
Innkjøp

Har kjøpt twistshake badekar:happy:
Men har nok bestemt meg for vogn og bilsete. Men må prøve det litt i butikk først. Men Britax smile 5z synes jeg er veldig fin!
Har også bestemt meg for å kjøpe litt baby kles pakker på Finn og sann. Er så mye folk selger til en billig penge som nesten ikke er brukt! Men vanskelig når man ikke vet om det blir gutt eller jente :smiley-bounce012

Mage

Magen har blitt litt større, den har det. På kvelden står den ut som en ballong, og jeg kjenner faktisk at huden strekker seg! Det er såå ubehagelig. Men jeg kjenner det strekker godt i livmoren også.
På morgenen har jeg fått en liten hard kul nederst på magen. Koselig :love7

Navn

Alle navnene jeg synes er fine sier mannen nei til. Så dette blir spennende :laughing002

Cravings

Føler ting jeg har lyst på endrer seg fra dag til dag og time til time. Har lyst på mye forskjellig middag hele tiden. Men ikke sann vanlige ting :laughing002


milepæler

1/1-24 - 12+0❤️
10/1-24 - otul❤️ (ikke lenge nå)
 
Ååh du skal på otul samme dag som jeg har vekstkontroll :Heartpink
Skal se dere blir enige om navn etterhvert:Heartpink
Koselig å lese så fin oppdatering! Og det er så nye fint å få kjøpt brukt!
 
Så godt at formen er litt bedre, men synd med smerter. Kan høres ut som bekkenløsning syns jeg. Jeg og får mest vondt i hofter og lår, henger vell sammen med at alt der nede henger dårligere sammen.

Ikke lenge igjen til tul :love017 :Heartred
 
Tenk å komme hit da! Skikkelig milepæl ❤️ og så gøy med otul om få dager :D
 
Ååh du skal på otul samme dag som jeg har vekstkontroll :Heartpink
Skal se dere blir enige om navn etterhvert:Heartpink
Koselig å lese så fin oppdatering! Og det er så nye fint å få kjøpt brukt!
Åh. Så gøy ❤️ blir selvsagt mye nytt. Men har blitt influencet på at det finnes masse fine baby klær som nesten ikke er/ikke er brukt for en billig penge. Så hvorfor ikke :love7
 
Back
Topp