Tok ut hormonspiral i mars - Veien mot den første - IVF

Ønsker dere masse lykke til, og sender en klem:Heartred Kjente det stakk i meg da jeg leste det du skrev om svigerforeldrene. Jeg kan kjenne igjen mye i den dårlige samvittigheten.
Den er der, og man kjenner på presset selv om jeg håper du innerst inne vet at det er ikke din feil eller at du er noe dårligere kvinne enn noen annen gravid eller ikke gravid kvinne:Heartred Det er mange fler som får hjelp og må ha hjelp, de snakker bare ikke høyt om det. Jeg syns du går foran som et kjempegodt eksempel ved å fortelle deres reise:Heartred Takk for at du deler det med oss også!:love2
 
PP13 - CD 13 - DPO 0
Endelig tilbake til eggløsning :D

Virker som om kroppen bare slipper egg fra høyre side de siste PP-ene. Og fy søren så vondt det gjør :inpain: Hvem har lyst til å legge inn aksjer når det er så vondt liksom? Men babydrømmen står så sterkt at jeg presser meg igjennom det.

Har sagt det før, og sier det igjen. Det er ikke noe glamorøse greier å jobbe for spira i magen. Alt blir så mekanisk. Når jeg har så vondt som nå. Så er det bare å kaste buksa og vipps er det gjort :hilarious: Romantikken forsvinner helt når man jobber mot et mål.

Nå har endelig henvisningen blitt mottatt av sykehuset. Så vi skal få time (sikkert forsamtale) en gang i x uke i august. Jeg gruer meg så sinnsykt til å sette igang med IVF. Jeg håper jo på å få det til på egenhånd før vi kommer så langt. Men jeg må forberede meg på at vi mest sannsynlig ikke er så heldige. Gruer meg til alle medisinene og kostnaden med det, selve inngrepet og innsett. Tenk om egga ikke blir befruktet eller at vi ikke får mange nok på frys. Eller at vi går igjennom alle forsøkene uten belønningen med en liten spire. Så mange stressmomenter som jeg ikke klarer å legge fra meg. Hva skal jeg si til jobben med økt fravær? Bør jeg droppe ferie for å heller bruke det til forsøkene? :banghead:

Skulle ønske jeg klarte å legge disse bekymringene og stresset vekk. Men hjernen min nullstiller seg jo hvert tiende sekund. Det er liksom «random tanke - 10 sek - BABY! - random tanke - 10 sek - BABY!» og sånn er det 24/7. Jeg blir snart gæren :inpain:
 
Last edited:
PP13 - CD 24 - DPO 11

Jeg har verdens beste mann :Heartred Jeg brøt helt sammen her om dagen da nok et vennepar annonserte graviditeten sin. Kjente på så mange følelser og fikk skikkelig dårlig samvittighet pga tankene jeg tenkte. Jeg var med andre ord helt utrøstelig. Så forteller fine mannen min at han hadde visst om graviditeten til dette venneparet en god stund, men hadde valgt å holde det skjult for meg, fordi han visste at jeg ville bli lei meg. Jeg følte meg så verdsatt at han hadde tenkt den tanken og tatt hensyn til meg med å ikke si noe. At han visste at jeg ville bli lei meg. Men jeg ble jo også trist av at han har sittet med dette alene en god stund bare for å ta hensyn til meg. Han innrømmet at han selv også syntes det var tungt. Så vi har avtalt nå at vi skal fortelle slike ting til hverandre sånn at vi ikke skal sitte med kjipe følelser alene ;) Det er jo viktig at vi føler at vi sitter i dette sammen :Heartred

Nå har vi fått time til forsamtale, og den er mye tidligere enn jeg hadde trodd. Jeg VET de vil kommentere snusen. Så nå jobber jeg med å bli nikotinfri innen den timen.

Har ikke så veldig fokus på symptomjakten lenger. Og testetrangen er helt borte. Nå som jeg vet sjansen for å få til spire helt selv er så liten så er det lett å legge fra seg;) Jeg svelger helsekost til den store gullmedaljen og føler det gir meg ett nytt håp.:smiley-angelic002 Målet er vel egentlig mer at eggkvaliteten skal være bra innen første forsøk. Det tar jo litt tid før man kommer til å se effekten.
 
PP13 - CD 24 - DPO 11
Jeg har verdens beste mann :Heartred Jeg brøt helt sammen her om dagen da nok et vennepar annonserte graviditeten sin. Kjente på så mange følelser og fikk skikkelig dårlig samvittighet pga tankene jeg tenkte. Jeg var med andre ord helt utrøstelig. Så forteller fine mannen min at han hadde visst om graviditeten til dette venneparet en god stund, men hadde valgt å holde det skjult for meg, fordi han visste at jeg ville bli lei meg. Jeg følte meg så verdsatt at han hadde tenkt den tanken og tatt hensyn til meg med å ikke si noe. At han visste at jeg ville bli lei meg. Men jeg ble jo også trist av at han har sittet med dette alene en god stund bare for å ta hensyn til meg. Han innrømmet at han selv også syntes det var tungt. Så vi har avtalt nå at vi skal fortelle slike ting til hverandre sånn at vi ikke skal sitte med kjipe følelser alene ;) Det er jo viktig at vi føler at vi sitter i dette sammen :Heartred

Nå har vi fått time til forsamtale, og den er mye tidligere enn jeg hadde trodd. Jeg VET de vil kommentere snusen. Så nå jobber jeg med å bli nikotinfri innen den timen.

Har ikke så veldig fokus på symptomjakten lenger. Og testetrangen er helt borte. Nå som jeg vet sjansen for å få til spire helt selv er så liten så er det lett å legge fra seg;) Jeg svelger helsekost til den store gullmedaljen og føler det gir meg ett nytt håp.:smiley-angelic002 Målet er vel egentlig mer at eggkvaliteten skal være bra innen første forsøk. Det tar jo litt tid før man kommer til å se effekten.

Er i akkurat samme sko som deg :Heartred fått tid til forsamtale i juni. Men som du sier, håper så klart å få det til på egenhånd! Vet ikke hvordan jeg skal få til fravær i forbindelse med sykehusbesøk og hormoner. Men få prøve å ikke ta sorgene på forskudd. Satser på at begge sitter med positiv test snart:Heartpink:hello2
 
Er i akkurat samme sko som deg :Heartred fått tid til forsamtale i juni. Men som du sier, håper så klart å få det til på egenhånd! Vet ikke hvordan jeg skal få til fravær i forbindelse med sykehusbesøk og hormoner. Men få prøve å ikke ta sorgene på forskudd. Satser på at begge sitter med positiv test snart:Heartpink:hello2

Er utrolig vanskelig situasjon å bli satt inn i. Jeg leter meg ihjel på dette forumet for å finne info om ting som ikke står på infosider til sykehusene. Ting som er kjekt å vite som man ikke tenkte over på forhånd.;) Har egentlig funnet meg til ro med at det mest sannsynlig blir sykemelding eller ulønnet permisjon i forbindelse med uttak. Så fort jeg vet mer om selve oppstarten (om vi får godkjent behandlingen), så skal jeg sette opp et møte med sjefen og avdelingslederen min. Hvis arbeidsplassen gjør seg vanskelig med å planlegge at jeg må ha fri, så er de hjerteløse mennesker i min mening.:wtf: Dette er ikke noe jeg er villig til å sette på vent til det passer for arbeidsplassen. Er jo tidssensitivt når eggkvaliteten min er dårlig.

Håper jo som deg at vi sitter med hver vår positive test snart, at vi slipper behandling :Heartred

Hvor lenge har du prøvd før du fikk henvisning?
 
Er utrolig vanskelig situasjon å bli satt inn i. Jeg leter meg ihjel på dette forumet for å finne info om ting som ikke står på infosider til sykehusene. Ting som er kjekt å vite som man ikke tenkte over på forhånd.;) Har egentlig funnet meg til ro med at det mest sannsynlig blir sykemelding eller ulønnet permisjon i forbindelse med uttak. Så fort jeg vet mer om selve oppstarten (om vi får godkjent behandlingen), så skal jeg sette opp et møte med sjefen og avdelingslederen min. Hvis arbeidsplassen gjør seg vanskelig med å planlegge at jeg må ha fri, så er de hjerteløse mennesker i min mening.:wtf: Dette er ikke noe jeg er villig til å sette på vent til det passer for arbeidsplassen. Er jo tidssensitivt når eggkvaliteten min er dårlig.

Håper jo som deg at vi sitter med hver vår positive test snart, at vi slipper behandling :Heartred

Hvor lenge har du prøvd før du fikk henvisning?

Prøvd i nesten to år, noen pp’er inni der ble det ikke aktiv prøving pga jobb og sykdom. Og har hatt en SA i løpet av denne tiden. Mine verdier på blodprøve er gode, så alt ligger tilrette for at det skal klaffe. :meh: Men det tar tid dette her. Heldigvis jobber jeg 15 min kjøretur fra sykehuset, men jeg ser for meg at jeg slipper den ivf-prosessen. Liker å være optimist til det siste :wtf:
 
Prøvd i nesten to år, noen pp’er inni der ble det ikke aktiv prøving pga jobb og sykdom. Og har hatt en SA i løpet av denne tiden. Mine verdier på blodprøve er gode, så alt ligger tilrette for at det skal klaffe. :meh: Men det tar tid dette her. Heldigvis jobber jeg 15 min kjøretur fra sykehuset, men jeg ser for meg at jeg slipper den ivf-prosessen. Liker å være optimist til det siste :wtf:

Da håper jeg virkelig at det klaffer for deg snart :Heartred Når de ikke har funnet noe å sette fingeren på, så skjer det nok når dere minst venter det! Krysser fingre, tær, armer og bein for dere :Heartred
 
PP16- CD 17 - DPO 6

Blir en liten stund siden jeg var her inne sist. Jeg har vel egentlig bare vært innom for å oppdatere «statistikken» min.

Da har vi bikket 1 år og 2 måneder som prøvere. Fortsatt aldri vært gravid i hele mitt liv. Klarer faktisk ikke å si det høyt uten at tårene presser frem. Det siste året har inneholdt et hav av følelser. Jeg har vært sint, frustrert, stresset, angstfylt og trist.

TR som skal ankomme en gang ila siste uka i juni skal ringes inn til riksen. Dette er nervepirrende og jeg engster meg noe helt sykt. Hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp her. Men det gjør vel egentlig ingen? Jeg er så redd for at vi kommer ut i andre enden etter 3 forsøk uten barn. Jeg får ikke til å legge fra meg den bekymringen. Hvis stress kan ødelegge forsøkene, så er nok slaget allerede tapt. Huff, tenk å være så negativ :inpain:

Samboer og jeg er så forskjellig på denne fronten. Han er ikke bare rolig, han er også optimistisk. Også har du meg som er like rolig som en måke når bonden freser jordene sine og like pessimistisk som ja ehh noe :laughing002

Jeg tenker jeg skal dele litt rundt prosessen som første gang ivf-er når den tid kommer. Men nå skal jeg for første gang nyte en fredfull PP hvor jeg ikke har noen forventninger til å bli gravid ;)
 
PP16- CD 17 - DPO 6

Blir en liten stund siden jeg var her inne sist. Jeg har vel egentlig bare vært innom for å oppdatere «statistikken» min.

Da har vi bikket 1 år og 2 måneder som prøvere. Fortsatt aldri vært gravid i hele mitt liv. Klarer faktisk ikke å si det høyt uten at tårene presser frem. Det siste året har inneholdt et hav av følelser. Jeg har vært sint, frustrert, stresset, angstfylt og trist.

TR som skal ankomme en gang ila siste uka i juni skal ringes inn til riksen. Dette er nervepirrende og jeg engster meg noe helt sykt. Hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp her. Men det gjør vel egentlig ingen? Jeg er så redd for at vi kommer ut i andre enden etter 3 forsøk uten barn. Jeg får ikke til å legge fra meg den bekymringen. Hvis stress kan ødelegge forsøkene, så er nok slaget allerede tapt. Huff, tenk å være så negativ :inpain:

Samboer og jeg er så forskjellig på denne fronten. Han er ikke bare rolig, han er også optimistisk. Også har du meg som er like rolig som en måke når bonden freser jordene sine og like pessimistisk som ja ehh noe :laughing002

Jeg tenker jeg skal dele litt rundt prosessen som første gang ivf-er når den tid kommer. Men nå skal jeg for første gang nyte en fredfull PP hvor jeg ikke har noen forventninger til å bli gravid ;)
Masse lykke til med først IVF-forsøk! :love2 Veldig fint om du deler litt fra prosessen, det er godt mulig jeg kommer rett bak deg (skal søke IVF om ikke tre runder med letrozol fører til graviditet). Håper du har en fin, prøvefri juni så lenge! :) :Heartred
 
PP16- CD 17 - DPO 6

Blir en liten stund siden jeg var her inne sist. Jeg har vel egentlig bare vært innom for å oppdatere «statistikken» min.

Da har vi bikket 1 år og 2 måneder som prøvere. Fortsatt aldri vært gravid i hele mitt liv. Klarer faktisk ikke å si det høyt uten at tårene presser frem. Det siste året har inneholdt et hav av følelser. Jeg har vært sint, frustrert, stresset, angstfylt og trist.

TR som skal ankomme en gang ila siste uka i juni skal ringes inn til riksen. Dette er nervepirrende og jeg engster meg noe helt sykt. Hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp her. Men det gjør vel egentlig ingen? Jeg er så redd for at vi kommer ut i andre enden etter 3 forsøk uten barn. Jeg får ikke til å legge fra meg den bekymringen. Hvis stress kan ødelegge forsøkene, så er nok slaget allerede tapt. Huff, tenk å være så negativ :inpain:

Samboer og jeg er så forskjellig på denne fronten. Han er ikke bare rolig, han er også optimistisk. Også har du meg som er like rolig som en måke når bonden freser jordene sine og like pessimistisk som ja ehh noe :laughing002

Jeg tenker jeg skal dele litt rundt prosessen som første gang ivf-er når den tid kommer. Men nå skal jeg for første gang nyte en fredfull PP hvor jeg ikke har noen forventninger til å bli gravid ;)
Skjønner så godt at dette er vanskelig ❤️ Det må være godt å få hjelp, samtidig som det høres tungt ut akkurat nå. Men nå er det deres tur, basta bom! ❤️❤️❤️❤️
 
PP19: IVF Første forsøk (Nedregulering dag 3):
Lang protokoll

Da var jeg endelig i gang :D

Dette er tredje dagen med Synarela nesespray. Og jeg har time til kontroll i midten av september. Hvis alt ser ut som det skal blir det mest sannsynlig sprøytestart om litt under 2 uker.

Jeg trodde helt ærlig at nesesprayen skulle være det enkleste i hele behandlingen. I går satt jeg for meg selv og lurte på om jeg allerede på dag to begynte å få bivirkninger eller om jeg brygget på en influensa. Vondt i alle ledd, huden var øm, kjempetrøtt og jeg hadde hodepine. Synes det er litt tidlig å få bivirkninger. Dessuten er ikke dette listet som bivirkninger (utenom hodepine) i pakkevedlegget. Men jeg ser jo her inne i forumet at det er flere som nevner influensafølelse og tretthet som bivirkninger. Så vi får se. ;) Har advart gubben om at han må forberede seg på humørsvingninger og at jeg ikke mener vondt hvis jeg er urimelig eller litt slem til tider. Jeg pleier å ha skikkelig PMS, så han er dessverre vant til det. Men dette blir vel som å frigjøre "kraken" med alle hormonene jeg skal ta :laughing002

Nesesprayen var også mer jobb enn jeg så for meg. Jeg trodde at det ville fungere som vanlig nesespray. Men det er en hel prosedyre for hvordan man skal spraye. Skylle tippen - Bøy hodet fremover spray mens du holder for motsatt nesebor - Bøy bakover og spray mens du holdet for det andre neseboret - len hode tilbake i 15 sekunder eller hva det var. Ikke like enkelt å gjøre på jobb i det stille :oops: Jeg skal spraye 3x daglig i hvert nesebor frem til kontrollen.

Men jeg må si at jeg er litt frustrert på sykehuset. Jeg skulle få infoskriv i posten. Jeg så for meg at jeg fikk brosjyrer og en fullstendig behandlingsplan med ca. datoer. Jeg fikk bare et ark med to datoer - en for oppstart nesespray og ett for kontroll. Innkallingen kaller timen kun for utredning uten noe mer informasjon. En annen ting er at jeg fikk kun resept for 2 nesesprayer mens i skrivet står det merket med penn at jeg skal ha 3. I teorien varer sprayen til kontrolltimen, men det er bestillingsvare hos apoteket, så sånn sett rekker ikke mengden jeg skal ha.

Blir spennende å se om sprayen påvirker tidspunktet for når mensen skal komme. Den skal i teorien komme tidlig neste uke.

Det er mye å sette seg inn i, men jeg skal forsøke å beskrive prosessen så godt jeg kan. Vet jeg savnet slik info når jeg satt på ventelisten. Det var faktisk vanskelig å finne svar på de spørsmålene man hadde på det store internettet.

:Heartbigred
 
Last edited:
PP 19: IVF Første forsøk (Nedregulering Dag 15)

Litt usikker på hvordan jeg skal beskrive syklusdagene på IVF? Men fikk mensen som planlagt etter oppstart med Synarela nesespray. Så sånn sett er jeg vel i ny syklus?

Da er jeg på dag 15 med nesesprayen, det som kalles nedregulering hvis jeg har forstått det rett. På ultralydkontrollen i dag kunne de bekrefte at jeg var i «Kjemisk overgangsalder» og jeg fikk derfor grønt lys til å starte stimulering med sprøyter i morgen :nailbiting: Sykt spennende!

Jeg skal på Gonal F som er ferdigfylte sprøyter med doseringsskrue. Eneste jeg trenger å tenke på er å bytte sprøytespiss ved hvert bruk. Denne skal settes annenhver side på magen hver kveld frem til neste kontroll. Skal også fortsette med nesespray med 2 mindre doser frem til egguttak.

Mannen var også med på kontrollen siden jeg var så hinsides nervøs. Jeg tenkte jo også at han måtte være med for å synes synd på meg under sprøyteopplæringen. Skuffelsen var derfor enorm da jeg innså at vi ikke skulle «øve» med sprøyter i magen på kontrollen :laughing002 Opplæringen bestod av sykepleier som forklarte hvordan doseringen på sprøyten fungerte og vise meg med en skumkloss på magen hvor sprøyten skulle settes. Ingen øving direkte på kjøtt og blod nei:laughing002 Så nå er planen å stelle seg foran TV-en hver gang jeg skal sette sprøytene bare for å få litt sympati. Neida, jeg gjør nok ikke sistnevnte. Men føler jo at jeg må gjøre noe for at gubben skal føle seg mer involvert i prosessen:p

Dette blir en veldig spennende uke. Det å sette sprøytene på meg selv føler jeg skal gå veldig fint. Sprøyten er jo kjempeliten! Men må si at det jeg gruer meg til er selve uttaket. Sykepleieren beroliget meg med at jeg vil få både smertestillende og lokalbedøvelse, pluss intravenøst ved behov. Men det hjalp dessverre ikke så mye på nervøsiteten :nailbiting:
 
Last edited:
PP19: IVF Første forsøk (DPO 4)

Jeg var på kontroll etter ca. 1 uke på sprøyter, da ble det konstatert at jeg hadde "ukjent" væskedannelse i livmor og det ble usikkert om jeg ville få innsett. Jeg følte hun som foretok UL fikk litt rart blikk, så jeg gjorde som enhver annen - jeg googlet o_O Det skulle jeg aldri hatt gjort, for selvfølgelig fant jeg bare skrekkeksempler på hva væskedannelse i livmor kunne være. Jeg startet å grue meg enda mer til uttak og ble til slutt bekvem med at det ikke ville bli ferskt innsett denne gangen. Men på siste kontrollen før Ovitrelle (eggløsningssprøyten) skulle settes hadde all væsken forsvunnet på mirakuløst vis. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få ut maks 4-5 modne egg.

Dagen for uttak gruet jeg meg så enormt til fordi jeg hadde selvfølgelig googlet dette også. Det store internett har en tendens til å kun ha skrekkeksempler. Jeg holdt på å kaste opp flere ganger pga. nerver.:yuck: Vi møtte opp på sykehuset og jeg tok en liten cocktail med piller, bla. beroligende ca. 30 min før uttaket. Jeg følte ikke at den beroligende funket, men fikk bekreftet fra gubben at jeg virka litt rar. Så noe effekt hadde den.

Vi ble tatt inn i et mørkt rom hvor det var 4 mennesker. 2 stk som satt med mikroskop, disse snudde seg aldri. Og en sykepleier og en lege. Jeg fortalte hvor nervøs jeg var og de snakket heldigvis nervene mine godt ned. Da var tiden inne for at de skulle sette lokalbedøvelsen. Jeg måtte stoppe dem flere ganger fordi jeg var så redd. Følte meg litt som en dramaqueen. Etter mye pusteøvelser satte de første sprøyten. Min første reaksjon var "Var dette alt? Nei nå føler jeg meg dum som grua meg såååå mye!". Jeg kjente absolutt ingenting til de to første sprøytene.

Så kom tiden for selve uttaket. Jeg fikk selvfølgelig øye på den store lange nåla og ble plutselig litt småhysterisk igjen. Etter en ny runde med at de beroliget meg med at det ville gå bra, var vi i gang. Igjen følte jeg meg dum som gruet meg så mye. Absolutt ingen av sprøytene gjorde vondt. Det eneste ubehaget jeg hadde var ultalydsonden som ble kjørt så langt inn som den kom og presset mot de ømme eggstokkene mine. Men ingenting vondt.

Etter uttaket ble vi tatt inn i et hvilerom. Jeg fikk jeg saft og mulighet til å slappe av mens de ordnet alle papirene. Jeg fikk egentlig vite allerede under uttaket hvor mange egg det ble - men jeg fikk ikke med meg noen verdens ting etter de sa vi var ferdige. Det var godt å få påminnelsen etterpå. Vi fikk ut 5 modne egg!:excited001

Dagen etter skulle vi få telefon om hvor mange som var befruktet. Denne kom rett etter jeg hadde stått opp for å jobbe. ALLE FEM BLE BEFRUKTET!!!!!:happy093 2 dager senere ble dagen for innsett. Jeg endte opp med 4 embryo på frys. Hvis det blir flere innsett, så vil de sette inn 2 og 2 embryo fordi de har litt dårligere kvalitet etter å ha vært fryst.

Innsettet var fort gjort og helt smertefritt, og jeg er nå offisielt ruger. :HeartredJeg har tenkt til å nyte de neste 2 ukene som "gravid". Det er tross alt første gang jeg vet at jeg har en håpefull der inne i ovnen. Jeg er forsiktig optimist.

Så da håper jeg at jeg har gjort prosessen litt mindre skummel for dere andre som skal igjennom dette en gang i fremtiden:Heartred
 
PP19: IVF Første forsøk (DPO 4)

Jeg var på kontroll etter ca. 1 uke på sprøyter, da ble det konstatert at jeg hadde "ukjent" væskedannelse i livmor og det ble usikkert om jeg ville få innsett. Jeg følte hun som foretok UL fikk litt rart blikk, så jeg gjorde som enhver annen - jeg googlet o_O Det skulle jeg aldri hatt gjort, for selvfølgelig fant jeg bare skrekkeksempler på hva væskedannelse i livmor kunne være. Jeg startet å grue meg enda mer til uttak og ble til slutt bekvem med at det ikke ville bli ferskt innsett denne gangen. Men på siste kontrollen før Ovitrelle (eggløsningssprøyten) skulle settes hadde all væsken forsvunnet på mirakuløst vis. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få ut maks 4-5 modne egg.

Dagen for uttak gruet jeg meg så enormt til fordi jeg hadde selvfølgelig googlet dette også. Det store internett har en tendens til å kun ha skrekkeksempler. Jeg holdt på å kaste opp flere ganger pga. nerver.:yuck: Vi møtte opp på sykehuset og jeg tok en liten cocktail med piller, bla. beroligende ca. 30 min før uttaket. Jeg følte ikke at den beroligende funket, men fikk bekreftet fra gubben at jeg virka litt rar. Så noe effekt hadde den.

Vi ble tatt inn i et mørkt rom hvor det var 4 mennesker. 2 stk som satt med mikroskop, disse snudde seg aldri. Og en sykepleier og en lege. Jeg fortalte hvor nervøs jeg var og de snakket heldigvis nervene mine godt ned. Da var tiden inne for at de skulle sette lokalbedøvelsen. Jeg måtte stoppe dem flere ganger fordi jeg var så redd. Følte meg litt som en dramaqueen. Etter mye pusteøvelser satte de første sprøyten. Min første reaksjon var "Var dette alt? Nei nå føler jeg meg dum som grua meg såååå mye!". Jeg kjente absolutt ingenting til de to første sprøytene.

Så kom tiden for selve uttaket. Jeg fikk selvfølgelig øye på den store lange nåla og ble plutselig litt småhysterisk igjen. Etter en ny runde med at de beroliget meg med at det ville gå bra, var vi i gang. Igjen følte jeg meg dum som gruet meg så mye. Absolutt ingen av sprøytene gjorde vondt. Det eneste ubehaget jeg hadde var ultalydsonden som ble kjørt så langt inn som den kom og presset mot de ømme eggstokkene mine. Men ingenting vondt.

Etter uttaket ble vi tatt inn i et hvilerom. Jeg fikk jeg saft og mulighet til å slappe av mens de ordnet alle papirene. Jeg fikk egentlig vite allerede under uttaket hvor mange egg det ble - men jeg fikk ikke med meg noen verdens ting etter de sa vi var ferdige. Det var godt å få påminnelsen etterpå. Vi fikk ut 5 modne egg!:excited001

Dagen etter skulle vi få telefon om hvor mange som var befruktet. Denne kom rett etter jeg hadde stått opp for å jobbe. ALLE FEM BLE BEFRUKTET!!!!!:happy093 2 dager senere ble dagen for innsett. Jeg endte opp med 4 embryo på frys. Hvis det blir flere innsett, så vil de sette inn 2 og 2 embryo fordi de har litt dårligere kvalitet etter å ha vært fryst.

Innsettet var fort gjort og helt smertefritt, og jeg er nå offisielt ruger. :HeartredJeg har tenkt til å nyte de neste 2 ukene som "gravid". Det er tross alt første gang jeg vet at jeg har en håpefull der inne i ovnen. Jeg er forsiktig optimist.

Så da håper jeg at jeg har gjort prosessen litt mindre skummel for dere andre som skal igjennom dette en gang i fremtiden:Heartred
Tusen takk for at du deler! Skal innom her og lese dette på nytt om/når det blir min tur. Så utrolig bra at væsken forsvant og at alle fem ble befruktet! Og gratulerer så mye som ruger! :love017 Håper spiren finner seg godt til rette og blir værende helt frem til sommeren :Heartpink
 
Tusen takk for at du deler! Skal innom her og lese dette på nytt om/når det blir min tur. Så utrolig bra at væsken forsvant og at alle fem ble befruktet! Og gratulerer så mye som ruger! :love017 Håper spiren finner seg godt til rette og blir værende helt frem til sommeren :Heartpink
Tusen takk :Heartred Krysser alt jeg har.

Det er i hvertfall ingenting å grue seg til. Det blir veldig spennende å følge med på reisen din også. Sender masse lykkeønskninger :Heartred
 
PP19: IVF Første forsøk (DPO 11)

Nei nå røk jeg på en smell. Jeg fyrte av min første test på sikkert 6 måneder. IKKE GRAVID smalt tilbake fra monitoren og jeg ble kjempelei meg :( jeg hadde vært oppe flere ganger ila natta for å gå på do. Så jeg trøster meg med at det var for utvanna urin og at det fortsatt er tidlig.

Tempen er egentlig ganske lav, så jeg er forberedt på at den kommer til å fortsette å synke og at det ikke gikk denne gangen heller :( Da blir ikke jeg ikke så skuffet når jeg skal ta blodprøver om noen få dager og den også kommer tilbake negativ.
 
PP19: IVF Første forsøk (DPO 14)

Blodprøven kom tilbake negativ. Noe jeg egentlig skjønte for noen få dager siden, siden tempen og hvilepulsen bare fortsatte å synke :(

Det er den kjipeste telefonen jeg har fått, selv om jeg visste jeg ikke var gravid. En ting er å se en blank g-test. Men dette føltes bare ut som at de skulle gni det ekstra inn :dead:

Da er det bare å vente på mensen. Neste mensen der igjen skal jeg få innsett av to av de fryste embryoene.

Jeg smalt jo også på snus igjen. Planen nå er å jobbe seg frem til å bli snusfri før innsett. Men først skal jeg snuse meg ihjel ut uka som trøst før jeg starter den prosessen ;)
 
PP19: IVF Første forsøk (DPO 14)

Blodprøven kom tilbake negativ. Noe jeg egentlig skjønte for noen få dager siden, siden tempen og hvilepulsen bare fortsatte å synke :(

Det er den kjipeste telefonen jeg har fått, selv om jeg visste jeg ikke var gravid. En ting er å se en blank g-test. Men dette føltes bare ut som at de skulle gni det ekstra inn :dead:

Da er det bare å vente på mensen. Neste mensen der igjen skal jeg få innsett av to av de fryste embryoene.

Jeg smalt jo også på snus igjen. Planen nå er å jobbe seg frem til å bli snusfri før innsett. Men først skal jeg snuse meg ihjel ut uka som trøst før jeg starter den prosessen ;)
Så utrolig kjipt, hadde håpet for deg.. Men veldig spennende at du skal få innsett av to neste gang :love017:love017
 
Så leit å lese at det første forsøket ikke gikk veien. Håper virkelig det klaffer neste gang! Skal følge med og heie ❤️
 
Back
Topp