❤️ August 2018 ❤️

Tusen takk og gratulerer så mye med vellykket innsett[emoji173]️ Nå skal det gå veien for oss alle[emoji1316]

Helt enig! :D (Og tusen takk!)
 
Lurer litt på om det er flere som kjenner «el.smerter» ved bruk av gonal-f og cetrotide.. er så redd for at jeg skal ha gjort noe feil og klusser til alt..

Jeg har ikke brukt de medisinene, men jeg får alltid både eggløsningssmerter og eggløsningsslim før uttak, og det har gått bra alle tre gangene. :)
 
Gratulerer med innsett, håper de graver seg godt fast og blir til termin [emoji173]️ [emoji1319]

Fortalte legen noe om hvor stor sjangsen er for at det blir to? Vi har diskutert litt frem og tilbake om vi tørr å sette inn to eller ett. Dvs hvis vi får tilbudet.. Skal i utg.p bare ha ett barn til.

Tusen takk! Det holder fint om ett embryo vil være med til termin. :) :Heartred

Det er jo litt ulike tall for sjanse for graviditet etter innsett av to-dagers embryo, men rundt 40-60 % sjanse for graviditet. Dersom man er gravid etter innsett av to to-dagers så er det 20-25 % risiko for at det er tvillinger. Så totalrisikoen er vel rundt 10 % etter innsett.

Og så varierer det i studier hvordan innsett av to embryo påvirker total sjanse for graviditet. Alt fra redusert sjanse for graviditet til i underkant av ca 10 % økt sjanse.

Vi har ved hvert forsøk hatt stort frafall av embryo, samt kjemiske graviditeter tidligere, så jeg tror min embryo-kvalitet er redusert. Det var også derfor klinikken satte inn to. Siden det ikke var blastocytter.

Om man vet at man absolutt ikke vil ha tvillinger uansett så burde man alltid sette inn kun ett embryo og heller ha flere fryseforsøk. :)
 
De ringte fra klinikken nå. Ingen av embryoene som ble forsøkt dyrket til blastocytt har overlevd.
 
Change in plans her i gården. Riksen ringte i dag og sa de ønsket å utsette innsett til søndag morgen for å optimalisere synk mellom slimhinnen og embryoene. Rutiner hos de har hele tiden vært innsett tre dager etter første positive test på todagers så litt overrasket over at de prøver noe nytt. Men jeg har veldig trua på dette! Noen som har erfaringer for eller i mot å utsette innsett en dag?
 
Da hopper jeg over i september.
Ingen tegn til el, så venter på mens.
 
Da hopper jeg over i september.
Ingen tegn til el, så venter på mens.

Pleier du å ha sykluser helt uten EL? Jeg har fått EL etter CD 30, så at den ikke har kommet enda er ikke alene et bevis på at den ikke kommer.

Du kan ikke få Letrozol eller noe til å stimulere EL?
 
Change in plans her i gården. Riksen ringte i dag og sa de ønsket å utsette innsett til søndag morgen for å optimalisere synk mellom slimhinnen og embryoene. Rutiner hos de har hele tiden vært innsett tre dager etter første positive test på todagers så litt overrasket over at de prøver noe nytt. Men jeg har veldig trua på dette! Noen som har erfaringer for eller i mot å utsette innsett en dag?

Ingen erfaring, men lykke til! :)
 
Pleier du å ha sykluser helt uten EL? Jeg har fått EL etter CD 30, så at den ikke har kommet enda er ikke alene et bevis på at den ikke kommer.

Du kan ikke få Letrozol eller noe til å stimulere EL?
Nei, aldri hatt det før. Aldri hatt sykluser på mer enn 35 dgr heller.
Kjenner ikke til Letrozol (annet en å ha sett det her inne). Spl vil prøve naturlig syklus i sept óg, siden det førte til barn sist. Viss det er på samme viset i sept óg, så blir det styrt syklus i okt.
 
Nei, aldri hatt det før. Aldri hatt sykluser på mer enn 35 dgr heller.
Kjenner ikke til Letrozol (annet en å ha sett det her inne). Spl vil prøve naturlig syklus i sept óg, siden det førte til barn sist. Viss det er på samme viset i sept óg, så blir det styrt syklus i okt.

Letrozol teller som naturlig syklus, det bare booster EL litt. :)

Håper det ordner seg for deg så du får innsett snarest mulig! :Heartred
 
Letrozol teller som naturlig syklus, det bare booster EL litt. :)

Håper det ordner seg for deg så du får innsett snarest mulig! :Heartred
Skal iallfall nevne Letrozol når jeg ringer inn mens, så får jeg se hva de sier til det. Takk for tips! :)
 
Skal iallfall nevne Letrozol når jeg ringer inn mens, så får jeg se hva de sier til det. Takk for tips! :)

Skader ikke å spørre, men ganske stor forskjell i praksis på bruk av Letrozol fra klinikk til klinikk gitt. :bag:
 
Back
Topp