❤️ August 2018 ❤️

En tråd i 'Assistert befruktning' startet av Eiddwen, 20 Mar 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Lager en tråd for oss som skal ha innsett i august. :) :D

Skriv gjerne om du skal ha IVF, ICSI, FER (IVF/ICSI), hvilket forsøk det er, førstemann eller søskenforsøk (og eventuelt hvilket søsken), klinikk, hvilke medisiner du stimulerer med, hvor mange egg ut, antall egg inn, testdato ++

Venter på oppstart:
    Eiddwen
    - #3 IVF - søskenforsøk - planlagt Synarela og Menopur - Porsgrunn - endometriose - #1 IVF gutt 2016 - planlagt oppstart på mens i juni (holdt av plass uke 33)
    Tigerbaby - #2 IVF/#1 ICSI - første barnet - rekovelle og cetrotide - St. Olavs - endometriose, ødelagt eggleder og dårlig sædkvalitet - planlagt oppstart på mens i juli (holdt av plass uke 33)
    Prøverpåen - #2 (fire avbrutt) - Synarela og Menopur - planlagt uttak i uke 35
    Dårris - #8 IVF - søskenforsøk - Fertilitetssenteret - ett barn fra før
    Lil-17 - FER - søskenforsøk - to barn fra før
    Venessiela - #1 ICSI - søskenforsøk - Pergoveris og Cetrotide - St. Olavs - PCOS, anovulasjon, mangler en eggleder, sterkt nedsatt kvalitet og beveglighet på svømmerne - #2 ICSI barn fra før - holdt av plass uke 33
    Bringebærpudding - #2 ICSI - første barnet - menopur - Porsgrunn - planlagt uttak uke 36
    Sitrus. - #1 IVF - første barnet - Rekovelle og Cetrotide - St. Olavs - planlagt oppstart på mens i slutten av juli (holdt av plass uke 31)
    Nord84 - #2 IVF/ICSI - første barnet - UNN Tromsø
    S.Rose - #1 IVF - oppstart på mens i juni
    Alvea - #1 FER (#1 IVF) - søskenforsøk - St. Olavs - Menopur/Orgalutran - 17 egg ut 18. mai, totalfrys, 4 blasto på frys - planlagt innsett august
    LiZzy78 - #1 IVF - søskenforsøk - kort protokoll - St. Olavs - PCOS - to barn fra før
    Lucie - #5 IVF - første barnet - klinikk Hauksen - lav AMH - Synarela og Fostimon
    FruAlve - #3 IVF - kort protokoll - et barn som kom naturlig for 6 år siden
    Sommerbaby 2019❤️ - Menopur og Gonal F
    alille - FER - søskenforsøk - Hausken
    tantelilla - sprøytestart i slutten av juni
    fruflis - #2 ICSI - første barnet - Haukeland (håper på august, men foreløpig plass i september)
    Prikkeliten - #4 IVF - søskenforsøk - venter på plan - PCOS - #2 IVF barn fra før
    Border - FER - søskenforsøk - 1 embryo på frys - planlagt innsett i uke 34

Stimulerer:

Har hatt uttak/siste kontroll, venter på innsett:

Ruger:

Gravid:

Ikke gravid/SA (kjemisk):

Avbrutt/ikke innsett:

Ikke oppdatert:

Last edited: 14 Jun 2018 kl 22:13
  2. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Veldig tidlig ute, men i dag fikk jeg holdt av plass i uke 33. :) Så er det spennende å se om syklusene mine oppfører seg frem til det (med Letrozol.) Siden de fleste klinikkene er stengt i juli er det vel flere som etter hvert får plass først i august nå. Håper vi blir en fin gjeng! :D

Vår historie: Jeg har endometriose, eneste årsak kartlagt mtp infertilitet. Vi har en sønn født i 2016 etter #1 IVF på Ullevål i 2015. Så gikk vi i gang med planlegging av søskenforsøk, og fant ut at vi ikke fikk det ved OUS lenger, og at vi heller ikke kunne henvises til Porsgrunn siden vi hadde ett strå på frys ved OUS. :shifty: Da tok vi en forsamtale på Fertilitetssenteret som reserve-løsning i ventetiden. Så i mai/juni 2017 sluttet jeg med prevensjon og amming, og i august hadde vi fryseforsøk på Riksen (siden Ullevål ikke lenger har en IVF-klinikk, så det er slått sammen på Riksen). To egg inn, ingen graviditet. Da sendte vi henvisning til Porsgrunn. Vi gikk også da rett på nytt forsøk privat, lang protokoll ved FS. Ekstra lang nedregulering siden jeg har endometriose. Ett firedagers egg inn, og negativ test. Deretter fryseforsøk i januar, med scratching i desember. Nok ett perfekt firedagers egg inn og negativ test.

Vi hadde forsamtale i Porsgrunn i desember, så vi rakk det akkurat før de stengte for søskenforsøk. :shifty: Vi ønsket å vente med nytt forsøk til etter sommeren, så derfor skal jeg ha nedregulering i juli og forsøk i august.

Fra februar til august så bruker jeg Letrozol hver syklus for å få stabil syklus, og det skal visst være bra i forkant av forsøk (mer stabile hormoner, bedre eggutvikling og slimhinne, visstnok.) I tillegg prøver jeg å komme i litt bedre form og gå litt ned i vekt. :shy: Jeg bruker også Q10 nå og skal begynne med Melatonin i mai (max 3 måneder før forsøk), begge deler for å forbedre eggkvalitet. Brukes frem til uttak.

Så nå håper vi på baby våren 2019. :Heartred

Last edited: 21 Mar 2018
  3. Moderator Eve Elsker forumet Moderator Babyverden Stab VIP

Dytter denne et hakk opp for dere :)

4. Tigerbaby Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Hurra! Jeg har allerede holdt av plass for en mnd siden i uke 33 :cat: endelig noen andre enn meg som planlegger så langt frem i tid!

Så hvis mens kommer før 22.juli blir det ikke noe av, men kommer det etter så får vi forsøk :Heartred
    Skal be om senere innsett enn sist, det var de positive til siden det var så utrolig dårlig resultat.

Tigerbaby - #2 IVF/1icsi - første barnet - rekovelle og cetrotide - St.olavs - endometriose, ødelagt eggleder og dårlig sædkvalitet - planlagt oppstart på mens i juli

• Liker Liker x 1
  5. lmn86 Forumet er livet Oktoberfruene 2018 Assistert-jentene

Så bra du har planen klar️ og så håper jeg de bruker ICSI denne gangen! Bra de skal ta litt senere innsett! Får du uttak torsdag får du innsett av blasto på tirsdagen etter uttak fredag gir innsett av 3-dagers på mandag! Lykke til

• Hjertelig Hjertelig x 1
  6. Tigerbaby Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Planen har vært der hele tiden, jeg har vært utrolig redd for å stole på den :p vi vet jo ikke 100% at det blir forsøk, men ser frem til et trolig "kanskje"

7. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Jeg har hatt plan med Porsgrunn om forsøk i august helt siden forsamtale i desember, men fikk ikke "holde av plass" før nå. :D Så absolutt tidlig ute med planlegging ja. :knegg: Godt vi er flere med langtidsplaner her nå! Satser på mai 2019. :Heartred

Håper syklusen din spiller på lag, så det blir noe av. :Heartred

• Hjertelig Hjertelig x 1
  8. Tigerbaby Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Er det flere enn oss som planlegger august enda? :Heartred

• Liker Liker x 1
  9. Prøverpåen Bli kjent med forumet Assistert-jentene

Jeg har planlagt uttak i uke 35xsmile9

• Liker Liker x 2
  10. Sitrus. Glad i forumet

Jeg venter fortsatt på å få spikra videre plan, håper til det siste på juni, men blir nok mest sannsynlig i august:) så koselig at det er laget gruppe allerede! Blir isåfall første IVF-forsøk hos oss, prøvd i snart to år nå på første barn. Så det blir jammen spennende:Heartred

• Optimistisk Optimistisk x 1
  11. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Så spennende! Da satser vi på at sol og sommer gjør kroppen i perfekt modus for forsøk og graviditet. :D

12. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Krysser fingrene for juni for deg, og hvis ikke så er du hjertelig velkommen i august-gjengen! :D

Måtte lage august-gruppe med en gang jeg fikk holdt av plass. :p

13. Sitrus. Glad i forumet

Takk! Viktig å kunne planlegge og se framover! Prøver å innstille meg på at begge deler blir bra:) Ikke sååå lenge til august (hvertfall ikke sammenlignet med de to årene som har gått), og uansett mulig å håpe på 2019-barn :smiley-angelic001

14. Prøverpåen Bli kjent med forumet Assistert-jentene

xsmile9
    :happy:Ja vi får håpe på det. Jeg skal gå på Letrozol hver syklus , så selv om jeg ikke har helt trua , så håper jeg det sitter før :D Noen flere som skal gjøre noe i ventetiden?

• Liker Liker x 1
  15. Tigerbaby Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Skal ha en samtale med sykehuset tror jeg, prøve med på prednisolon i mellomtiden kanskje, be om en samtale med gyn. Prøve å få et lite håp tilbake ihvertfall!

• Liker Liker x 1
  16. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Håper du kan stikke av med en ventespire da! :D

Jeg bruker Letrozol for legen på klinikken mente det var en fordel for kroppen at hormonene hadde vært stabile i tiden før forsøk også. Så vi bruker det selv om vi ikke prøver, så det blir ingen ventespire her. :) (Bruker kondom før EL, og temper og tester for å kartlegge EL og syklus.)

Jeg bruker ventetiden på å forsøke å gå ned noen kilo, og komme i bedre form.

17. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Like greit å forberede seg på "verste" alternativet, og så heller ta tidligere forsøk som en positiv overraskelse. :D 2019-baby burde være lov å håpe på. :Heartred

• Enig Enig x 2
  18. Prøverpåen Bli kjent med forumet Assistert-jentene

Jeg prøver også å gå ned noen kilo.:arghh: Dette blir min andre syklus på Letrozol og nå skal jeg på ul dag 9
    Jeg også prøver å gå ned noen kilo. Nå blir dette vårt 6 forsøk, så får håpe det går i august.
    Går på Letrozol nå og skal på ul dag 9, så hadde det jo vært fantastisk om det funket. Gleder meg virkelig ikke til å ta nesesprayen:eek:

• Liker Liker x 1
  19. Førstings Flørter med forumet

Er ikke helt sikker på når det blir, skal stå over iallfall to sykluser (lange), pluss venter på noen prøvesvar. Har 6 eskimoer som venter. Kanskje det blir i august

• Liker Liker x 1
    • Optimistisk Optimistisk x 1
  20. Eiddwen Gift med forumet Assistert-jentene

Hvordan gikk det med UL og eggløsning på Letrozol? :)

Jeg har gått ned 5 kg fra februar til nå, så jeg er fornøyd med egen innsats hittil. :) Må bare stå i helt til august nå. :p

Del denne siden