Overtidskontroll

Noen har som er fra Oslo??skal føde på Ullevål kanskje?:)
 
Jeg hadde termin 3.juli, og hadde kontroll hos jordmor da. Ble strippet for 3.gang, og til tross for 2-3cm åpning og flat livmortapp, så har det ikke skjedd noe enda. Hatt en del modningsrier, men de tar seg aldri opp og blir aldri regelmessig. Kynnere har jeg i hytt og gevær..
Skulle egentlig ha overtidskontroll tirsdag 10., men fikk time mandag 9.isteden. Vet at det kan gå opp til 10-11 dager etter termin, før man eventuelt blir satt igang, men er det noen som har erfaring med at de har satt igang på overtidskontroll? Hvilke grunnlag gjorde de det på isåfall? Jordmora trudde jo ikke jeg fikk behov for overtidskontrollen engang, i med at jeg har vært moden så lenge, men her sitter jeg altså.. jeg har så lyst å bli satt igang på overtidskontrollen, da modningsriene begynner å tære på kroppen, og jeg generelt er sliten:(

Sniker [emoji28]
Jeg slet med modningsrier med min sønn. Leste tips om å stimulere brystvortene. (Rulle brystvorta mellom to fingre) og det kick starta fødselen ;-)
 
Gratulerer så mye! :)
Jeg kommer til å takke ja, jeg også, om de vil strippe. Blitt strippet tre ganger nå, de to første fikk jeg god effekt av. Da begynte modningsriene.. men tredje gangen stoppet alt bare opp. Er såå lei. Du kom deg aldri hjem fra overtidskontrollen du da? Er dette din første? :)

Nei jeg ble på sykehuset. Var allerede innlagt, men det var planlagt at jeg skulle hjem etter kontrollen. Skulle legge meg på sengen rett etter strippingen med litt kryssord og vente på «lette menssmerter» og en time til ultralyd en time senere. La meg ned og da kom første rie :hilarious: Dette er min første ja ❤️
 
Tjaaaaa, aldri har hørt om det med gutter, men siden jeg venter allerede 1uke over termin, er det vanskelig å ikke bli enig ;)
Delen av slimproppen gikk i dag og kom mensmurringer rett etter så jeg håpet at det er noe på gang, men nå kjenner jeg ingenting:/ vi får se hva de sier i mrg på overtidskontroll..
Om en time er jeg og over termin[emoji23] håper ikke han lar vente på seg så lenge.. Fått falske forhåpninger om at det skal skje noe hele uka[emoji30] Lykke til på overtidskontroll i morgen!
 
Overtidskontrollen gikk fint. Alt vel hos minsten og med meg. Hu sa først at de skulle sette opp time til igangsetting på lørdag, men da skjønte hu at verdenen min falt sammen. Så etter sjekk fikk jeg time torsdag 0830 for igangsetting.. ble strippet for fjerde gang, men er ikke så mye som en blodflekk.. så nå er jeg innstilt på torsdag :dead:
 
Er også ferdig med overtidskontroll...i natt hadde jeg så vond at jeg var sikker på at baby kommer i dag...men nei dessverre alt roet seg...ble strippet også, men forventer ikke noe etter det...hvis han ikke kommer selv ut, da vlir jeg satt i gang på fredag 13. Kl 13 hehe:)
 
Overtidskontrollen gikk fint. Alt vel hos minsten og med meg. Hu sa først at de skulle sette opp time til igangsetting på lørdag, men da skjønte hu at verdenen min falt sammen. Så etter sjekk fikk jeg time torsdag 0830 for igangsetting.. ble strippet for fjerde gang, men er ikke så mye som en blodflekk.. så nå er jeg innstilt på torsdag :dead:

Håpe ting kommer i gang nå snart av seg selv da:) Har de sjekket om du er moden og har begynt å få noe åpning eventuelt?
 
Er også ferdig med overtidskontroll...i natt hadde jeg så vond at jeg var sikker på at baby kommer i dag...men nei dessverre alt roet seg...ble strippet også, men forventer ikke noe etter det...hvis han ikke kommer selv ut, da vlir jeg satt i gang på fredag 13. Kl 13 hehe:)

Spennende se om det skjer noe av seg selv før den tid da. :) Har de sjekket hvor moden du er? Blir bare mer og mer innstilt på at det ikke kommer til å skje noe her heller før maks overtid :nailbiting:
 
Spennende se om det skjer noe av seg selv før den tid da. :) Har de sjekket hvor moden du er? Blir bare mer og mer innstilt på at det ikke kommer til å skje noe her heller før maks overtid :nailbiting:
Ja..sjekket åpning men der er bare 1-2cm...er det din første?
 
Håpe ting kommer i gang nå snart av seg selv da:) Har de sjekket om du er moden og har begynt å få noe åpning eventuelt?
Han festet hode i uke 36, og når de sjekket idag hadde jeg 2cm åpning, mormunn sentrert og tappen var nesten avflatet og veldig myk. Meeen, sånn har det vært i 14 dager nå. Så jeg har vel mistet alt håp om at det skal skje naturlig. Mamma måtte settes i gang med både meg og broren min, da hun ikke får rier selv, så hu måtte sparkes i gang.. samme med mormor, så spørs om jeg ikke slekter på noe der :( veldig glad jeg fikk time så tidlig på torsdag, iallefall.. selv om jeg begynner å bli litt nervøs :nailbiting:
 
Er også ferdig med overtidskontroll...i natt hadde jeg så vond at jeg var sikker på at baby kommer i dag...men nei dessverre alt roet seg...ble strippet også, men forventer ikke noe etter det...hvis han ikke kommer selv ut, da vlir jeg satt i gang på fredag 13. Kl 13 hehe:)
Spennende! Nå har vi iallefall en dag og klokkeslett til det skal skje noe, det er jo deilig. Selv om jeg helst skulle hatt han her igår, hehe :happy:
 
Det med at gutter er tregere har jeg aldri hørt, funfact om det stemmer da :hilarious:
Sniker fra juni :)

Gikk 2 og 4 dager over termin med nr 1, og 2 som var jenter. Nr 3 var gutt, og jeg ble satt i gang på dag 15 så her stemte det DEN gang.

Har fått 3 nye med ny mann, og nå er det gutten som har våre raskest til å ville komme ut :D
Han startet nemlig prosessen på termin dato i mens dem andre var over termin med 7-8 dager :p
 
Han festet hode i uke 36, og når de sjekket idag hadde jeg 2cm åpning, mormunn sentrert og tappen var nesten avflatet og veldig myk. Meeen, sånn har det vært i 14 dager nå. Så jeg har vel mistet alt håp om at det skal skje naturlig. Mamma måtte settes i gang med både meg og broren min, da hun ikke får rier selv, så hu måtte sparkes i gang.. samme med mormor, så spørs om jeg ikke slekter på noe der :( veldig glad jeg fikk time så tidlig på torsdag, iallefall.. selv om jeg begynner å bli litt nervøs :nailbiting:

Jeg har aldri fått sjekket noe modning så må spørre om det på torsdag hvis de ikke allerede sjekker. Aner ikke hvordan det ligger ann som kanskje er like greit :p Mamma ble også satt i gang noen dager før termin, men det var med tvillinger som "alltid" kommet før tiden. Det er jo uansett ikke lenge til vi endelig har de her, men skulle så gjerne ønske kroppen kom i gang på egenhånd :nailbiting:
 
Back
Topp