Hadde dere latt mannen dra på helgetur 5 uker etter fødsel?

Ja :)
Mannen er jo uansett vekke på jobb før den tid, vil eg tru?
Klart ei helg er lenger tid, men eg ser ikkje problemet.
Berre ikkje forvent å ha nyvaska hus til han kjem heim [emoji6]

Eg hadde en "krevende" baby, men klarte meg fint når mannen jobba heile døgnet..

Blir det krise kan kanskje ei venninne komme eit par timar? Så får du en dusj og evt hjelp til matlaging?
 
Hadde sagt ja...!

Samboer var borte nå i fire dager (lille mann er 4 uker nå)
hvor jeg var hjemme med alle barna. Litt slitsomt der og da men jeg får jo tilbake når jeg vil på jentetur. Viktig å la hverandre dra :)
 
Hadde ikke hatt noe problem med det, men som flere nevner, med forbehold om at det ikke oppstår noe spesielt. Mannen her skulle også på hyttetur når mellomste var relativt nyfødt, men storesøsteren fikk omgangssyken dagen før han skulle dra, så da ble han hjemme.
 
Ja, med forbehold. Vår første hadde kolikk og jeg fødselsdepresjon, så jeg var avhengig av han i lang tid etter fødsel. (Type ringe han på jobb i desperate tider så han måtte komme hjem umiddelbart).
 
Jeg sendte min avgårde før det også! Det var faktisk egentlig ganske deilig å være alene med baby :) jeg har heller ikke familie i nærheten, men hadde ordnet meg med venninner og svigerfamilie som backup dersom jeg fikk en våkennatt :) gikk så fint! Og etter 5-7 uker er du i «rutiner» og litt mer vant :)
 
Etter nr 1 hadde det ikke vært problem. Var i toppform.
Etter nr 2 hadde det vært ett problem da jeg sleit med gallesteinanfall og hadde problemer der nede i 3 mnd etter fødsel med å i det hele tatt bevege meg. Men det er jo sånt som er vanskelig å vite på forhånd.

Så hadde sagt ja, med forbehold.
 
Hadde lett sendt bort mannen[emoji5] er så mye baby, pupper og hormoner i sving at han garantert trenger en pause[emoji23][emoji85]
 
Jeg hadde nok sagt ja til turen, men med et forbehold om at hvis der blir keisersnitt og jeg hadde trengt hjelp måtte han eller en annen fra familien hjulpet til [emoji4]
 
Mannen var nyoperert og hadde gips på benet da minsten var 5 uker og nr 1 og 2 var 5 år og 3 år. Så greide meg fint alene på tross av minien hadde kolikk også. Alt går på et vis[emoji8]
 
Jeg var alene med kolikk baby en uke fordi samboer reiste til Storbritannia og besøkte familie og venner. Det er tøft, men alt går. Baby var vel ca 4-5 uker første gangen. Og ca en uke i mnd etter det.
 
Jeg hadde sagt ja! [emoji4] Det er viktig å være raus.
Men jeg takler fint å være alene med barn og har ikke opplevd kolikk, så skjønner at det kan føles annerledes for noen.
 
Mannen var alene to netter da jr var like gammel siden jeg lå på sykehuset. Han var helt utslitt etterpå [emoji85] Men nei, jeg hadde ikke orket. Men alle barn er forskjellig så du må nesten bare se ann hva slags unge du får.
 
Med første barn: ikke noe problem!
Mannen her dro på firmatur 6 uker etter fødsel. Brukte helga på å ta i mot barselbesøk fra mine venninner.

Nå som nummer to har kommet og vi har kjent litt på livet med to barn, blir jeg uvel av tanken på at mannen skal på jobbreise i august når yngste er 12 uker [emoji28]
 
Jeg er delt.

På den ene siden så er det jo alenemødre som klarer seg hele tiden alene, så hvorfor skulle ikke du klare ei helg?
Kanskje det hadde vært godt også?

På den andre siden så aner man ikke hvordan en fødsel går, så det er mulig at man trenger hjelp også selv etter 5 uker. Jeg klarte meg ikke alene etter 5 uker hverken etter første fødsel eller andre (som var KS). Men igjen, så finnes det alenemødre som bare må klare seg til tross for KS eller tøffe vaginale fødsler.

Jeg tenker at man ikke bør si blankt nei, men snakke sammen om mulige løsninger
 
Nei, jeg hadde såvidt kommet meg på beina og samboeren måtte fremdeles komme hjem fra jobb minst en gang for dagen for å hjelpe til. Så helgetur hadde ikke vært et tema engang.
 
Back
Topp