Ja, det er veldig individuelt hva folk foretrekker når de handler. Jeg jobber i butikk også og prøver å yte best mulig service til alle som er innom. Vi sier alltid «Hei» når kunden kommer inn og er tilgjengelig på gulvet og i kassa. Hvis kunden hilser og deretter ser bort, lar jeg de gå rundt alene så får de heller spørre hvis de lurer på noe. Har også fått skikkelig sure svar hvis jeg spør i en hyggelig tone. «Jeg bare SER. Jeg SPØR hvis jeg trenger din hjelp». Ok, back off.
Ser kunden litt i villrede ut, er jeg rask på pletten å spør om jeg kan være til hjelp. Men når jeg selv handler så synes jeg uansett at det er bedre å bli spurt om de kan hjelpe eller tar kontakt på annet vis, enn å ikke gjøre det i det hele tatt. Og det tror jeg de fleste kunder synes er fint. Det gjelder å ikke være for pågående, gi de litt tid og prøve å «lese» dem på et vis..
Virker som vi har nokså lik tilnærming til hvordan gjøre jobben vår og det er bra (tror jeg). Alltid interessant å vite hvordan folk ønsker å bli tatt imot i vår bransje, få tips ogtil hva vi kan gjøre bedre, derfor denne tråden