Hva regner du som god service når du handler?

Jeg irriterer meg over mer salg maset over ALT!
Til og med på Dolly, og Burger King får du mas om mere når du sier det var ALT.
Da presterer de og spørre om du skal ha ekstra ost på skorpen, om du skal ha bacon på burgeren ol. Nei for svingende jeg sa jo for pokker hva jeg ville ha. og at jeg IKKE skulle ha noe ekstra netop for å slippe det ekstra unødvendige maset.

Når nille har mersalg så prøver de og prakke på deg ting, for å vinne mersalg konkurranser. Du står i kassen har kortet klart, og har det travelt. Og dem begynner å spør om du ikke vil ha fingervanter dem er så gode, og koster bare.... Det irriterer meg grønn. Det er sånn over alt nå, og det blir så utrolig slitsomt i lengden. Det blir for mye..


Så enig!

Mersalg er jo gull verdt ;) men mersalg er en kunst, det må gjøres riktig. Man må hele tiden lese hver enkelt og prøve å finne ut hvor grensene går dør gjesten sier ifra. Jeg vil at gjesten ser på mine forsøk på mersalg som ekstra service, ikke noe jeg gjør for å dra ut tiden og tømme lommeboka til vedkommende. Når gjesten takker for at man har solgt mer har man gjort mersalg riktig ;)
 
Syns forresten det er veldig interessant å lese hva mange mener her inne da.

På min jobb skal vi egentlig gå bort til enhver kunde etter de har hvert inne i ca 30 sek opp mot 3 min og si hei samt spørre om de vil ha hjelp, om de sier nei går vi jo selvsagt men undersøkelser viser at dette gir kunden en følelse av god service samt reduserer svinn, noe vi har utrolig mye av når vi som jobber er så opptatte at vi ikke får gått nok I lokalet og snakket med kunder.
 
Back
Topp