Mist
Blir kjent med forumet
Hei!
Lurer på hva DU regner som god (eller dårlig) service når du handler, f.eks barneutstyr, mat eller annet. Hva er det viktigste hun/han som ekspederer deg gjør? Hva irriterer deg?
Jeg synes at den ansatte bør smile, være imøtekommende og se meg som kunde I klesbutikker, barneutstyrsbutukker o.l.: Prøve å finne alternative produkter, gi meg litt info hvis jeg ønsker det. Ville hjelpe meg. I matbutikk: og si «Hei» og gjerne også «Hadet bra!» Irriterer meg generelt grønn over butikkmedarbeidere som «henger i kassa», (utenom i matbutikk selvsagt,. Da er det jo et + at det er noen der..) snakker seg imellom når jeg blir ekspedert i kassa og er korte og sure
Var på H&m og skulle kjøpe kjole til julebord. Det var bikkjekaldt så jeg så etter en form for strikkekjole. Spør en jente som står å henger opp klær, om hun kan hjelpe meg å finne en litt varmere kjole, evt strikk eller velour. Hun svarer med en sur mine «Nei. Det har vi ikke.» Jeg sier da «Neivel..Takk.» Går mot utgangen og ser div. hengende på vegg. Hun hadde tydeligvis viktigere ting å ta seg til enn å hjelpe en potensiell kunde. Dårlig service.
I den lokale matbutikken er det hips om haps med koselige og sure medarbeidere. En dag sto jeg i kø og da det var min tur ble jeg møtt av DEN solstrålen av en eldre dame. Hun var så hyggelig og høflig. Hadde en sånn «kvitrende» stemme og sa alle de rette tingene. Jeg ble så glad og sa det likesågodt til henne. Da smilte hun enda bredere og takket og bukket. Da jeg gikk, ekspederte hun neste kunde like hjertevarmt. Nå forventer ikke jeg at ALLE skal være sånn med kundene i en travel hverdag, men det var overraskende og et friskt pust!
Et siste eksempel da jeg skulle kjøpe diverse til første barnet:
Kommer inn i butikken. 2-3 ansatte på jobb, står å henger i kassa. Vi beveger oss mot vognavdelingen og ser på noen av vognene som står der. Etter ca 10 min, går jeg mot kassa og spør om vi kan få litt hjelp. En av dem blir med og viser en vogn og to. Hun er hyggelig nok, men får inntrykk av at hun kan lite og sier for det meste at «denne er fin» og mer overfladiske ting. Spør om adaptere, regntrekk, priser osv men det er lite hjelp å få eller vilje til å prøve. Kjenner jeg blir litt irritert. Takker for hjelpen og går. Det ligger en annen barneutstyrbutikk få 100 m fra der vi var, så vi prøver der. Her er det ganske travelt, men vi får relativt fort hjelp i vognavdelingen og det ender med at vi kjøper vogn. Etterpå får vi hjelp til bilstol og hun som hjelper oss er blid og serviceminded. Hun sier hun er ganske ny, men går å spør en kollega da hun er usikker på noe vi spør om. Det at hun viser oss andre ting som er på tilbud og selv blir med til kassa er et stort +. God handleopplevelse!
Vil gjerne høre deres positive og negative handleopplevelser!
Lurer på hva DU regner som god (eller dårlig) service når du handler, f.eks barneutstyr, mat eller annet. Hva er det viktigste hun/han som ekspederer deg gjør? Hva irriterer deg?
Jeg synes at den ansatte bør smile, være imøtekommende og se meg som kunde I klesbutikker, barneutstyrsbutukker o.l.: Prøve å finne alternative produkter, gi meg litt info hvis jeg ønsker det. Ville hjelpe meg. I matbutikk: og si «Hei» og gjerne også «Hadet bra!» Irriterer meg generelt grønn over butikkmedarbeidere som «henger i kassa», (utenom i matbutikk selvsagt,. Da er det jo et + at det er noen der..) snakker seg imellom når jeg blir ekspedert i kassa og er korte og sure
Var på H&m og skulle kjøpe kjole til julebord. Det var bikkjekaldt så jeg så etter en form for strikkekjole. Spør en jente som står å henger opp klær, om hun kan hjelpe meg å finne en litt varmere kjole, evt strikk eller velour. Hun svarer med en sur mine «Nei. Det har vi ikke.» Jeg sier da «Neivel..Takk.» Går mot utgangen og ser div. hengende på vegg. Hun hadde tydeligvis viktigere ting å ta seg til enn å hjelpe en potensiell kunde. Dårlig service.
I den lokale matbutikken er det hips om haps med koselige og sure medarbeidere. En dag sto jeg i kø og da det var min tur ble jeg møtt av DEN solstrålen av en eldre dame. Hun var så hyggelig og høflig. Hadde en sånn «kvitrende» stemme og sa alle de rette tingene. Jeg ble så glad og sa det likesågodt til henne. Da smilte hun enda bredere og takket og bukket. Da jeg gikk, ekspederte hun neste kunde like hjertevarmt. Nå forventer ikke jeg at ALLE skal være sånn med kundene i en travel hverdag, men det var overraskende og et friskt pust!
Et siste eksempel da jeg skulle kjøpe diverse til første barnet:
Kommer inn i butikken. 2-3 ansatte på jobb, står å henger i kassa. Vi beveger oss mot vognavdelingen og ser på noen av vognene som står der. Etter ca 10 min, går jeg mot kassa og spør om vi kan få litt hjelp. En av dem blir med og viser en vogn og to. Hun er hyggelig nok, men får inntrykk av at hun kan lite og sier for det meste at «denne er fin» og mer overfladiske ting. Spør om adaptere, regntrekk, priser osv men det er lite hjelp å få eller vilje til å prøve. Kjenner jeg blir litt irritert. Takker for hjelpen og går. Det ligger en annen barneutstyrbutikk få 100 m fra der vi var, så vi prøver der. Her er det ganske travelt, men vi får relativt fort hjelp i vognavdelingen og det ender med at vi kjøper vogn. Etterpå får vi hjelp til bilstol og hun som hjelper oss er blid og serviceminded. Hun sier hun er ganske ny, men går å spør en kollega da hun er usikker på noe vi spør om. Det at hun viser oss andre ting som er på tilbud og selv blir med til kassa er et stort +. God handleopplevelse!
Vil gjerne høre deres positive og negative handleopplevelser!
Last edited: