Hva regner du som god service når du handler?

I klesbutikk liker jeg å gå i fred å se selv, verste jeg vet er ivrige overhyggelige selgere, som fotfølger deg å presser på.

Men liker at folk er hyggelig og behjelpelig om jeg trenger hjelp til str etc
 
Akkurat det der er veldig vanskelig. For noen forventer at man skal tilby de hjelp og være rundt de i butikken, mens andre vil helst ikke bli snakket til i det hele tatt. Jeg driver selv butikk, og vi prøver å si hei til alle som kommer inn, spør om de trenger hjelp når de har kikket litt og å si hade når de går. Men i vårt tilfelle er disken et stykke fra døra, så det kan fort bli litt rart å rope hade etter noen :p Men vi vil jo gjerne at alle skal vite at de er sett og at det bare er å spørre om det skulle være noe. Folk er så forskjellige, så man kan vel aldri please alle ;)

Ja, det er veldig individuelt hva folk foretrekker når de handler. Jeg jobber i butikk også og prøver å yte best mulig service til alle som er innom. Vi sier alltid «Hei» når kunden kommer inn og er tilgjengelig på gulvet og i kassa. Hvis kunden hilser og deretter ser bort, lar jeg de gå rundt alene så får de heller spørre hvis de lurer på noe. Har også fått skikkelig sure svar hvis jeg spør i en hyggelig tone. «Jeg bare SER. Jeg SPØR hvis jeg trenger din hjelp». Ok, back off.
Ser kunden litt i villrede ut, er jeg rask på pletten å spør om jeg kan være til hjelp. Men når jeg selv handler så synes jeg uansett at det er bedre å bli spurt om de kan hjelpe eller tar kontakt på annet vis, enn å ikke gjøre det i det hele tatt. Og det tror jeg de fleste kunder synes er fint. Det gjelder å ikke være for pågående, gi de litt tid og prøve å «lese» dem på et vis.. :hello Virker som vi har nokså lik tilnærming til hvordan gjøre jobben vår og det er bra (tror jeg). Alltid interessant å vite hvordan folk ønsker å bli tatt imot i vår bransje, få tips ogtil hva vi kan gjøre bedre, derfor denne tråden :happy:
 
Denne er priceless:
Var på møbelbutikk for ca en uke siden. Skulle kjøpe amme-lenestol til meg & baby. Kom inn i en av landets største møbelbutikker, kasse/kontor rett innenfor inngangen. Satt 4-5 ansatte der, ingen av dem hilste selv om de så at vi kom inn. Vi gikk rundt å så på alt, fra ende til annen. Prøvesatt stoler og pratet oss imellom. Fant tilogemed en stol vi likte, men kjente at jeg GADD ikke gå 80 meter for å hente en ansatt for å spørre om pris og levering. Ikke en kjeft å se, av verken andre kunder eller noen av de ansatte. 15 minutter seinere gikk vi mot utgangen og til bilen. Dritdårlig service. Her var de ikke interessert i å tjene penger. Mulig vi ikke var pene nok i tøyet. Hadde vi stilt i penere tøy og mannen i dress, hadde de nok «svermet» rundt oss. Synd å si det, men sånn det føltes.
 
Oii, hun burde i det minste ha gått ut på lageret eller noe! Man kan ikke stå ute i butikken og ha private samtaler..

Hun var alene på jobb, så kunne nok ikke gå ut, men burde avsluttet samtalen da jeg sto en stund og prøvde få kontakt :arghh:
 
I butikker hvor jeg skal handle ting som feks nye sko til trening, utstyr til diverse (verktøy, turutstyr osv), barneutstyr forventer jeg at den som er på jobb ser meg som kunde, tilbyr meg hjelp og finner alternativer om de ikke har akkurat det jeg vil ha. Jeg forventer også at de finner ut av ting de ikke selv kan, eller er ærlige og sier at de ikke vet om de ikke kan finne ut av det.
Det verste jeg vet er uinteresserte butikkmedarbeidere som ikke engasjerer seg i kunden og som bare står å henger, og som ikke kan noen ting og tydelig gir uttrykk for det.
 
I butikker hvor jeg skal handle ting som feks nye sko til trening, utstyr til diverse (verktøy, turutstyr osv), barneutstyr forventer jeg at den som er på jobb ser meg som kunde, tilbyr meg hjelp og finner alternativer om de ikke har akkurat det jeg vil ha. Jeg forventer også at de finner ut av ting de ikke selv kan, eller er ærlige og sier at de ikke vet om de ikke kan finne ut av det.
Det verste jeg vet er uinteresserte butikkmedarbeidere som ikke engasjerer seg i kunden og som bare står å henger, og som ikke kan noen ting og tydelig gir uttrykk for det.

Enig.. Det koster så lite å bare prøve å hjelpe kunden. Klisje, men; Det ER faktisk derfor de er der :cat:.
 
Jeg liker best at de ansatte lar meg være i fred. Hater å gå inn i en butikk og bli nærmest overfalt med spørsmål og sånn. Si hei og smil, og la meg titte alene en stund.
Jeg spør hvis jeg trenger hjelp, og hvis jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha, går jeg rett til kassen og spør om de har det.

I matbutikken er jeg fornøyd så lenge den som sitter i kassa plinger på ny kasse hvis de ser at køen er lang eller at noen skal handle mye.
Er egentlig ikke så kravstor der altså [emoji23]

Og når jeg skal bruke MYE penger forventer jeg at de som jobber i butikken er litt løsningsorienterte og kan hjelpe meg med å finne det jeg har sett for meg at jeg vil ha, type når vi kjøper ny bil, dyre møbler, sikkerhetsutstyr til barna osv.

Og i spesialforretninger er det greit at de skjønner hva jeg mener når jeg ikke vet hva det jeg skal ha heter. Type byggematerialer og sånn.
 
Ja, det er veldig individuelt hva folk foretrekker når de handler. Jeg jobber i butikk også og prøver å yte best mulig service til alle som er innom. Vi sier alltid «Hei» når kunden kommer inn og er tilgjengelig på gulvet og i kassa. Hvis kunden hilser og deretter ser bort, lar jeg de gå rundt alene så får de heller spørre hvis de lurer på noe. Har også fått skikkelig sure svar hvis jeg spør i en hyggelig tone. «Jeg bare SER. Jeg SPØR hvis jeg trenger din hjelp». Ok, back off.
Ser kunden litt i villrede ut, er jeg rask på pletten å spør om jeg kan være til hjelp. Men når jeg selv handler så synes jeg uansett at det er bedre å bli spurt om de kan hjelpe eller tar kontakt på annet vis, enn å ikke gjøre det i det hele tatt. Og det tror jeg de fleste kunder synes er fint. Det gjelder å ikke være for pågående, gi de litt tid og prøve å «lese» dem på et vis.. :hello Virker som vi har nokså lik tilnærming til hvordan gjøre jobben vår og det er bra (tror jeg). Alltid interessant å vite hvordan folk ønsker å bli tatt imot i vår bransje, få tips ogtil hva vi kan gjøre bedre, derfor denne tråden :happy:

Det ser ut til at vi jobber på samme måte og tenker likt :) Vi har jo kunder som omtrent brøler «Jeg skal bare se, HVIS DET ER LOV?!!» fordi vi sier hei og smiler. Skal ikke være lett :yuck:;)
 
Denne er priceless:
Var på møbelbutikk for ca en uke siden. Skulle kjøpe amme-lenestol til meg & baby. Kom inn i en av landets største møbelbutikker, kasse/kontor rett innenfor inngangen. Satt 4-5 ansatte der, ingen av dem hilste selv om de så at vi kom inn. Vi gikk rundt å så på alt, fra ende til annen. Prøvesatt stoler og pratet oss imellom. Fant tilogemed en stol vi likte, men kjente at jeg GADD ikke gå 80 meter for å hente en ansatt for å spørre om pris og levering. Ikke en kjeft å se, av verken andre kunder eller noen av de ansatte. 15 minutter seinere gikk vi mot utgangen og til bilen. Dritdårlig service. Her var de ikke interessert i å tjene penger. Mulig vi ikke var pene nok i tøyet. Hadde vi stilt i penere tøy og mannen i dress, hadde de nok «svermet» rundt oss. Synd å si det, men sånn det føltes.

Fatter ikke at butikker som driver på sånn går rundt :eek:
 
Denne er priceless:
Var på møbelbutikk for ca en uke siden. Skulle kjøpe amme-lenestol til meg & baby. Kom inn i en av landets største møbelbutikker, kasse/kontor rett innenfor inngangen. Satt 4-5 ansatte der, ingen av dem hilste selv om de så at vi kom inn. Vi gikk rundt å så på alt, fra ende til annen. Prøvesatt stoler og pratet oss imellom. Fant tilogemed en stol vi likte, men kjente at jeg GADD ikke gå 80 meter for å hente en ansatt for å spørre om pris og levering. Ikke en kjeft å se, av verken andre kunder eller noen av de ansatte. 15 minutter seinere gikk vi mot utgangen og til bilen. Dritdårlig service. Her var de ikke interessert i å tjene penger. Mulig vi ikke var pene nok i tøyet. Hadde vi stilt i penere tøy og mannen i dress, hadde de nok «svermet» rundt oss. Synd å si det, men sånn det føltes.

Oi oi! Dette var virkelig ikke bra! [emoji15][emoji17][emoji20]
 
Matbutikk: hei/hade, smil og gjerne noe lett samtale om det passer seg slik. Andre butikker: hjelp om jeg vil ha og fred om jeg bare sier jeg vil se
 
Denne er priceless:
Var på møbelbutikk for ca en uke siden. Skulle kjøpe amme-lenestol til meg & baby. Kom inn i en av landets største møbelbutikker, kasse/kontor rett innenfor inngangen. Satt 4-5 ansatte der, ingen av dem hilste selv om de så at vi kom inn. Vi gikk rundt å så på alt, fra ende til annen. Prøvesatt stoler og pratet oss imellom. Fant tilogemed en stol vi likte, men kjente at jeg GADD ikke gå 80 meter for å hente en ansatt for å spørre om pris og levering. Ikke en kjeft å se, av verken andre kunder eller noen av de ansatte. 15 minutter seinere gikk vi mot utgangen og til bilen. Dritdårlig service. Her var de ikke interessert i å tjene penger. Mulig vi ikke var pene nok i tøyet. Hadde vi stilt i penere tøy og mannen i dress, hadde de nok «svermet» rundt oss. Synd å si det, men sånn det føltes.

Skeidar eller? Dette opplever jeg hver gang jeg går inn i en hvilken som helst Skeidar-butikk. Alltid utrolig dårlig service.
 
Jeg irriterer meg over mer salg maset over ALT!
Til og med på Dolly, og Burger King får du mas om mere når du sier det var ALT.
Da presterer de og spørre om du skal ha ekstra ost på skorpen, om du skal ha bacon på burgeren ol. Nei for svingende jeg sa jo for pokker hva jeg ville ha. og at jeg IKKE skulle ha noe ekstra netop for å slippe det ekstra unødvendige maset.

Når nille har mersalg så prøver de og prakke på deg ting, for å vinne mersalg konkurranser. Du står i kassen har kortet klart, og har det travelt. Og dem begynner å spør om du ikke vil ha fingervanter dem er så gode, og koster bare.... Det irriterer meg grønn. Det er sånn over alt nå, og det blir så utrolig slitsomt i lengden. Det blir for mye..

Jeg synes det er deilig når de ansatte lar meg være i fred. Kan godt si hei, men ikke fotfølg meg i butikken, jeg ber om hjelp hvis jeg trenger det.
Så enig!
 
Enig om at mersalgs konkurranser er utrolig irriterende. Om jeg vet om at en kjede har slik «kampanje» så prøver jeg mitt beste for å unngå å handle der i den perioden
 
Forventer hei/smil og om jeg ønsker hjelp. Og hadet når jeg går :)
Jobber selv i et serviceyrke. Og får ofte høre at jeg er imøtekommende og blid mot kundene. Syntes det er viktig. Og trekker meg tilbake om de vil se litt. Maser ikke på de :)
 
Back
Topp