Hvordan går det med jobben?

Har kontorjobb så går stort sett greit og håper det fortsetter sånn. Av og til litt vanskelig å holde fokus og være like engasjert som ellers, men kan ikke klage :)
 
Sykemeldt snart på 3. uka. Merker man blir litt slapp og rar av å gå hjemme uten noe..
 
Jeg er 40% sykemeldt pga høyt blodtrykk og hodepine. Håper på å kunne fortsette sånn. Vil gjerne jobbe men kjenner det tar på med graviditeten og en liten på 19 mnd som krever sitt:wacky:
 
Jeg skal til lege for å utvide sykemeldingen min til iallefall 40%. Og så har jeg snakket med sjefen om tilrettelegging noen dager før det, så da får jeg noen dager på kontoret isteden for på avdeling sammen med barna. Håper det hjelper litt. Jeg sliter ikke på jobb, jeg sliter på ettermiddag og kveld. Stivner helt på sofaen etter jeg har lagd middag eller gjort noe husarbeid.
 
Jobber fortsatt 100 %, Må bare holde ut til midten av juni før jeg i det heletatt kan tenke på å trappe ned pga mangel på folk..
 
Godt å høre folk sine erfaringer og hvordan dere har det. Jeg ble 30% sykemeldt i tre uker etter at jeg forfalte om graviditeten til sjefen. Turde jo ikke før det, for de graver sånn:shifty: Selv om jeg absolutt burde vært det tidligere! Det hjalp ihvertfall veldig og jeg var blitt mye bedre da den gikk ut. Var jo kommer meg inn i 2. trimester da, det gjorde jo sitt.

Nå siste 1,5 uken har bekkenet mitt eskalert i plager/smerter:wtf: Håper det ikke fortsetter, for bare om jeg lager middag etter jobb får jeg ganske vondt. Er på en måte utslitt bare etter jobb, selv om jeg sitter mye. Tur er jo nesten glemmesak:sorry:

Men; hvordan blir det med feriepenger neste år ift sykemelding? Er jo bare 12 (?) uker av permisjonen vi får feriepenger for, så da blir det allerede 2-3 mnd mindre oppspart til neste år:( Påvirker sykemelding det også?
 
Godt å høre folk sine erfaringer og hvordan dere har det. Jeg ble 30% sykemeldt i tre uker etter at jeg forfalte om graviditeten til sjefen. Turde jo ikke før det, for de graver sånn:shifty: Selv om jeg absolutt burde vært det tidligere! Det hjalp ihvertfall veldig og jeg var blitt mye bedre da den gikk ut. Var jo kommer meg inn i 2. trimester da, det gjorde jo sitt.

Nå siste 1,5 uken har bekkenet mitt eskalert i plager/smerter:wtf: Håper det ikke fortsetter, for bare om jeg lager middag etter jobb får jeg ganske vondt. Er på en måte utslitt bare etter jobb, selv om jeg sitter mye. Tur er jo nesten glemmesak:sorry:

Men; hvordan blir det med feriepenger neste år ift sykemelding? Er jo bare 12 (?) uker av permisjonen vi får feriepenger for, så da blir det allerede 2-3 mnd mindre oppspart til neste år:( Påvirker sykemelding det også?
:anyone
 
Men; hvordan blir det med feriepenger neste år ift sykemelding? Er jo bare 12 (?) uker av permisjonen vi får feriepenger for, så da blir det allerede 2-3 mnd mindre oppspart til neste år:( Påvirker sykemelding det også?

Hvis du får penger under sykemeldingen fra NAV så påvirker det feriepengene ja.

Hos oss så søker jobben refusjon, så jeg får lønn som normalt, og dermed sparer jeg også opp feriepenger. Under permisjonen derimot så får jeg penger direkte fra NAV, og har dermed minimalt med feriepenger de neste par årene, verst i 2019 siden jeg ikke skal tilbake i jobb før september 2018.
 
Godt å høre folk sine erfaringer og hvordan dere har det. Jeg ble 30% sykemeldt i tre uker etter at jeg forfalte om graviditeten til sjefen. Turde jo ikke før det, for de graver sånn:shifty: Selv om jeg absolutt burde vært det tidligere! Det hjalp ihvertfall veldig og jeg var blitt mye bedre da den gikk ut. Var jo kommer meg inn i 2. trimester da, det gjorde jo sitt.

Nå siste 1,5 uken har bekkenet mitt eskalert i plager/smerter:wtf: Håper det ikke fortsetter, for bare om jeg lager middag etter jobb får jeg ganske vondt. Er på en måte utslitt bare etter jobb, selv om jeg sitter mye. Tur er jo nesten glemmesak:sorry:

Men; hvordan blir det med feriepenger neste år ift sykemelding? Er jo bare 12 (?) uker av permisjonen vi får feriepenger for, så da blir det allerede 2-3 mnd mindre oppspart til neste år:( Påvirker sykemelding det også?

Her betaler jobben lønn som vanlig under sm, og da blir feriepengene betalt ut fra det.. Altså, fra jobben. Men hos andre tror jeg det fort kan bli tull der :O
tror det bare er noen dager som blir feriepengegr.lag??
mtp permisjon.. Så er det synd at man skal bli nødt til å ta mindre ferie pga det..
 
"Har du mottatt sykepenger fra folketrygden som arbeidstaker, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Du får bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret. Hvis arbeidsgiver har forskuttert sykepengene, vil NAV utbetale feriepengene til arbeidsgiver"

..
Kjempeteit.
 
"Har du mottatt sykepenger fra folketrygden som arbeidstaker, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Du får bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret. Hvis arbeidsgiver har forskuttert sykepengene, vil NAV utbetale feriepengene til arbeidsgiver"

..
Kjempeteit.
Kjempeteit ja! Og er enig i at det er synd (og ganske irriterende) at man mister i praksis alt av feriepenger i permisjonen. For oss med augustbaby blir det "bare" noen mnd mindre opptjent fp, men for neste år tjener vi jo ikke opp noe nesten (særlig med utvidet permisjon:wideyed:) slik at fp utbetalt i 2019 blir minimalt! Sikkert langt mindre enn lønn, så da må jo det spares til bare for å gå i nullo_O Idiotisk!

Men, det jeg da lurer på er: blir sykemelding i svangerskapet utbetalt av NAV (f.eks. gradert) beregnet feriepenger av for seg selv (hvor lenge?), og fp av permisjonen regnet for seg selv (11 ish uker)? Altså; er det så og så mye sm/perm totalt det beregnes fp av, eller har de hver sin "grense"? :rolleyes:
 
Kjempeteit ja! Og er enig i at det er synd (og ganske irriterende) at man mister i praksis alt av feriepenger i permisjonen. For oss med augustbaby blir det "bare" noen mnd mindre opptjent fp, men for neste år tjener vi jo ikke opp noe nesten (særlig med utvidet permisjon:wideyed:) slik at fp utbetalt i 2019 blir minimalt! Sikkert langt mindre enn lønn, så da må jo det spares til bare for å gå i nullo_O Idiotisk!

Men, det jeg da lurer på er: blir sykemelding i svangerskapet utbetalt av NAV (f.eks. gradert) beregnet feriepenger av for seg selv (hvor lenge?), og fp av permisjonen regnet for seg selv (11 ish uker)? Altså; er det så og så mye sm/perm totalt det beregnes fp av, eller har de hver sin "grense"? :rolleyes:
Sykepenger og foreldrepenger er to ulike ting, og regnes for seg selv.
 
Hvis du får penger under sykemeldingen fra NAV så påvirker det feriepengene ja.

Hos oss så søker jobben refusjon, så jeg får lønn som normalt, og dermed sparer jeg også opp feriepenger. Under permisjonen derimot så får jeg penger direkte fra NAV, og har dermed minimalt med feriepenger de neste par årene, verst i 2019 siden jeg ikke skal tilbake i jobb før september 2018.
Blir det samme for meg ift feriepenger 2019 da jeg også skal ha forlenget permisjon. Er helt idiotisk at det da ikke blir noen penger å få i juli 2019:wtf: Skal det virkelig være sånn?? Da må man jo spare penger bare for å ha til lån og melk og brød den mnd året etter permisjon da:arghh:

Og det er vel 10,2% fp som beregnes? Tar man da den 5. ferieuken nå neste år blir vel de 4 ekstra dagene trukket fra et allerede lavere beløp, så da er jo ikke det lurto_O
 
De som får lønn som vanlig i permisjonstiden (og Nav betaler tilbake arbeidsgiver) blir vel ikke berørt av dette? Da vil vel feriepengene bli som vanlig i 2019?[emoji4]
 
Back
Topp