Vogn

Tror vi skal ha Bugaboo Buffalo, den som "alle" har rundt her. [emoji849]En av grunnene er at jeg har lyst på runner-understell i tillegg (eneste joggevogn som kan ha barnet mot seg). I tillegg er den vendbar og har store, svingbare hjul.

Blir å kjøpe brukt, vet jeg kommer til å bære mye, så jeg synes ikke jeg kan bruke så mye penger på vogn.
Jeg har en joggevogn man kan ha barnet mot seg ! http://www.jollyroom.no/barnevogner..._content=144&gclid=COCzy4a5wtECFcjKsgodYN4EUg
 
Er Bogaboo buffalo bagen også så liten? Har lest flere steder at den er romslig? Jeg har dødslyst på den:)

Emmaljugna er jo "klassiske" vogner, de går vell for å være de "gode gamle" på en måte, litt modernisert selvfølgelig. For min del forstår jeg ikke at noen vil ha de da de er fryktelig tunge syntes jeg! Ned noen få trinn så sliter man jo så veldig med de siden de er så tunge.. og ikke minst ut/inn av bil. Tenkte bare det er greit å vite:) men på en annen side tror jeg man blir vant til det, men mange veninner har emmaljugna i en eller annen form, også de med svingbare hjul, og de har endt opp med å låne vår vogn mye etter at vi er ferdig med vognperioden, fordi de er lei hvor tunge og uhåndterlige emmaljugnaen er..

Men den du har funnet var jo i fin farge syntes jeg:)

Bare håper ikke buffaloen er såååå liten[emoji85] Jeg har såååå lyst på den:)

Edit: var ikke meningen å si noe stygt om vogna du har funnet altså! Følte meg plutselig litt slem:( Ville bare si det så du vet det:) Det er jo fine klassiske vogner :)
Jeg er så enig i at Emmaljunga virker mye mer stress enn Bugaboo. Men jeg må ha en større bag og mer plass til kid og pose ;) Og jeg blir IKKE fornærma for at du skriver det du gjør. Er egentlig veldig enig og var defor jeg drømte om Bugaboo. Men innser det blir litt for smått.
Dypvogna kan du ikke bære i hanken (som er en stor fordel) etter at babyen er 6kg. I følge ekspeditør på babyshop.
(Den er ikke garantert for å holde i stoffet da) Og hvis jeg skulle få en plugg eller pluggine ☉ så er det ikke langt til 6kg.
Også likte jeg at det var så mye plass til utstyr på Emmaljunga. Fine lommer og rom overalt. Og myggnetting og soltrekk sydd inn. Veldig kjekt å slippe å glemme det ;) også liker jeg at man kan brette opp bak og se i 'vinduet' om lille sover, uten å forstyrre og vekke :)
 
Vi ser også på denne, synes den er kjempefin og praktisk. Tror også denne nyere modellen er lettere enn de tidligere. Førstemann ble fort lang og stor, og er derfor avhengig av en stor bag. Emmaljunga går for å være store?
Ja. Det er den vogna med mest plass i for store unger og poser. I følge hva jeg syns var en meget dyktig dame, på babyshop:)
 
Det er ikke store forskjellen:
Emmaljunga classic/Edge/mondial er 79x33 cm. Bugaboo Buffalo er utifra hva jeg kan finne av info 78x32 (noen steder står det at folk har målt de til 80).
Oj! Da er den jo lengre enn City Carrycot Supreme (Emmaljunga), som er 75cm. Er dette den største modellen til Bogaboo?
 
Oj! Da er den jo lengre. Er dette den største modellen til Bogaboo?

Største modellen ja. Jeg finner ikke "offisiell" størrelse fra Bugaboo, men den er minst 78x32, men flere måler den til 80 cm ser jeg. Jeg tror at ungen vil opp og se før den blir for kort i lengden, men jeg skjønner argumentet ang vinteren.
 
Største modellen ja. Jeg finner ikke "offisiell" størrelse fra Bugaboo, men den er minst 78x32, men flere måler den til 80 cm ser jeg. Jeg tror at ungen vil opp og se før den blir for kort i lengden, men jeg skjønner argumentet ang vinteren.
Takk for info! Dette må sjekkes ut ved neste vognbutikkbesøk!:) Men i Emmaljunga har de sånn smart ryggstøtte du kan brette opp i dypvogna ;) hehe :) Jeg må liksom forsvare den vogna jeg egentlig ikke ville ha nå..! Haha [emoji14]
Neida. Den blir nok veldig bra!
 

Det er vel strengt tatt ikke en joggevogn?

Jeg vil ha dette understellet i tillegg, setet til Buffalo kan brukes på understellet.
m_medium_normal.jpg
 
Takk for info! Dette må sjekkes ut ved neste vognbutikkbesøk!:) Men i Emmaljunga har de sånn smart ryggstøtte du kan brette opp i dypvogna ;) hehe :) Jeg må liksom forsvare den vogna jeg egentlig ikke ville ha nå..! Haha [emoji14]
Neida. Den blir nok veldig bra!

Hehehe! Emmaljunga er jo solide vogner. Jeg bare liker ikke utseende på de...som strengt tatt ikke burde ha noe å si, men [emoji13]
 
Denne er PEN!
49e8d4fd004376c8b192eba45858ef3a.jpg


cb1949efacda39b0f39feeb56cb0fd63.jpg


Jeg må sove på avgjørelsen i noen måneder tror jeg [emoji23][emoji23]

Vi har emmaljunga edge duo til førstemann. Den var stor og romslig. Fikk hatt babynest oppi begynnelsen, stor vognpose på vinteren i bagdelen.
Nå har vi den stående i barnehagen som sovevogn og sportsdelen er god.

Jeg synes den var tung i begynnelsen og stor men det vendte jeg meg til. Følte jeg fikk igjen mye for den:)
 
Emmaljunga egde duo fra førstemann :) veldig fornøyd med den:) men er litt usikker på om vi trenger søskenvogn når lillemor er bare 2 år når babyen kommer?:)
 
Det er ikke store forskjellen:
Emmaljunga classic/Edge/mondial er 79x33 cm. Bugaboo Buffalo er utifra hva jeg kan finne av info 78x32 (noen steder står det at folk har målt de til 80).

Så bra! Da er valget enkelt for meg:) Takk skal du ha:) Har du buffalo?

Syntes det var litt rart, har lest flere steder at den er romslig:)
 
Jeg veit! Bugaboo er mye penere [emoji471][emoji7]
Skulle vært lov å prøvekjøre og ha med hjem for å teste :)

Ser du har blitt litt usikker igjen:) hehe:) Er ikke lett dette valget. Hva med å sjekke en annen vognbutikk? Så får du hjelp av mer enn bare en person hvis du skjønner?:)

Dødsfin den bogabooen du la ut bilde av:) denne her sikler jeg på:):) De er såååå fine[emoji173]

ImageUploadedByBV Forum1484478257.280271.jpg
 
Så bra! Da er valget enkelt for meg:) Takk skal du ha:) Har du buffalo?

Syntes det var litt rart, har lest flere steder at den er romslig:)

Nei, har ikke, men tror det blir Buffalo til mageboeren. Er den vogna jeg foreløpig føler passer oss best, selv om den har etpartre ting jeg er skeptisk til også. Tror ikke den perfekte vogna finnes dog.
 
Er Bogaboo buffalo bagen også så liten? Har lest flere steder at den er romslig? Jeg har dødslyst på den:)

Emmaljugna er jo "klassiske" vogner, de går vell for å være de "gode gamle" på en måte, litt modernisert selvfølgelig. For min del forstår jeg ikke at noen vil ha de da de er fryktelig tunge syntes jeg! Ned noen få trinn så sliter man jo så veldig med de siden de er så tunge.. og ikke minst ut/inn av bil. Tenkte bare det er greit å vite:) men på en annen side tror jeg man blir vant til det, men mange veninner har emmaljugna i en eller annen form, også de med svingbare hjul, og de har endt opp med å låne vår vogn mye etter at vi er ferdig med vognperioden, fordi de er lei hvor tunge og uhåndterlige emmaljugnaen er..

Men den du har funnet var jo i fin farge syntes jeg:)

Bare håper ikke buffaloen er såååå liten[emoji85] Jeg har såååå lyst på den:)

Edit: var ikke meningen å si noe stygt om vogna du har funnet altså! Følte meg plutselig litt slem:( Ville bare si det så du vet det:) Det er jo fine klassiske vogner :)
Vi har Donkey, og jeg synes den er romslig. Har hatt barna oppi til de var 8 -9 mnd, med Voksi Urban pose.
 
Nei, har ikke, men tror det blir Buffalo til mageboeren. Er den vogna jeg foreløpig føler passer oss best, selv om den har etpartre ting jeg er skeptisk til også. Tror ikke den perfekte vogna finnes dog.

Hva er du skeptisk til?:) Kjekt med innspill:)

Enig i at den perfekte vogna nok sikkert ikke finnes!
 
Vi har Donkey, og jeg synes den er romslig. Har hatt barna oppi til de var 8 -9 mnd, med Voksi Urban pose.

Hvis den er romslig er hvertfall buffaloen det! For Donkeyen er smalere som jeg har forstått:)

Du har tvillinger sant? Vurderte donkey og, for håper på to tette nå, men så tenkte jeg den ble bred å ha som singelvogn. Er den veldig bred som tvillingvogn?
 
Hva er du skeptisk til?:) Kjekt med innspill:)

Enig i at den perfekte vogna nok sikkert ikke finnes!

Ikke mye, men:
- lite demping/gyng i understellet
- manglende stormtrekk (løses enkelt med å sy tenker jeg)
- er ikke 100% overbevist av ergonomisk sittedel, men mulig jeg bare er gammeldags ;)

Også skulle jeg ønske det var lufthjul, (som på Donkey), men de påstår at hjulene gir bra nok kjørekomfort.

Men jeg digger utseende, at den er vendbar, at det er god plass under kalesjen, at den er enkel å kjøre/snu (her lener jeg meg på andres erfaring, har bare prøvd den i butikken), har store hjul, er testet til 23 kg + 6 på styret, relativt stor kurv mm. Jeg tror den vil fungere fint til vår bruk, vi bor på Østlandet med relativt korte vintere, triller mest på asfalt og grus, med en og annen tur på relativt flate skogsveier (alt annet har man bæretøy til).
 
Back
Topp