Vogn

Har emmaljunga mondial deluxe paris 2015 vogn etter 2 åringen så blir nok å bruke den! Har lenge hatt lyst til å bruke babybaggen igjen! :D
Ellers tenker jeg å kjøpe en søskenvogn kan være kjekt å ha når vi skal trille tur til og fra bhg men ikke funnet en søskenvogn jeg liker enda :p har mountain buggy nano 2016 vogna fra før så tenkte å kjøpe en extra babybag til den som vi kan bruke på shoppingturer så slipper vi dra med den store vogna :p
ImageUploadedByBV Forum1482778711.238599.jpg
 
Jeg har en emmaljunga mondial etter toåringen, den skal vi bruke igjen :) gleder meg til å bruke bagen igjen! :)
 
Ser bogaboo har kommet med en eksklusiv utgave til donkey:) Bogaboo donkey weekender, den var jo bare såååå fin[emoji7] Den er kun for salg en kortere periode som jeg forstår.. Håper likevell det er en stund enda, for jeg har ikke tenkt å kjøpe vogn enda:)
 
Tror det blir Stokke trailz [emoji173]️ Mannen er 1.95 så greit å ha høy vogn[emoji4] pluss stor bag pga høstbaby.
 
Tror det blir Stokke trailz [emoji173]️ Mannen er 1.95 så greit å ha høy vogn[emoji4] pluss stor bag pga høstbaby.
Har dere prøvd den? Har lest at mange lange mennesker sparker borti understellet når de går. vi vurderer også denne nemlig, men har ikke prøvd den enda :happy:
 
Vi har Stokke og kommer til å bruke den nå også. Elsker det å kunne klikke på bilstolen og at ungen sitter så høyt oppe. Liker ikke søskentillegget så ender vel med å kjøpe en annen søskenvogn i tillegg, men det får bli en annen tråd ;)
Den fordelen med Stokke vognen hadde jeg ikke tenkt på....
 
Har en Emmaljunga etter forrige og veldig fornøyd med den,så her skal den brukes [emoji5] gleder meg til å ta frem bagen igjen [emoji4][emoji5]
 
Her blir det nok enten Bugaboo Buffalo eller Babyjogger City Elite. Synes det er dumt at sittedelen ikke er vendbar på eliten, men pluss for håndbrems, lunere sittedel og lavere pris. Synes bugabooen er liten, lett og praktisk men dyr... :)

Noen med erfaring? Tar gjerne imot tips.
 
Her blir det nok enten Bugaboo Buffalo eller Babyjogger City Elite. Synes det er dumt at sittedelen ikke er vendbar på eliten, men pluss for håndbrems, lunere sittedel og lavere pris. Synes bugabooen er liten, lett og praktisk men dyr... :)

Noen med erfaring? Tar gjerne imot tips.

For meg betyr det at vogna er vendbar mest, barn bruker foreldrene som "veivisere", å se hvordan du reagerer på lyder/bevegelser er hvordan de lærer å tolke verden. I tillegg så viser forskning at barnet lærer språk bedre, ikke så rart siden man naturlig nok snakker mer med barnet når det er vendt mot en. Og for min egen del: det er mye koseligere å se barnet og kunne snakke med h*n.

Mange av trehjulingene har mange fine finesser, bare synd de ikke er vendbare. (Og med barn som vokser fort er ikke feks Multi-X-bagen til TFK et godt nok alternativ, den varer ikke lenge nok).
 
For meg betyr det at vogna er vendbar mest, barn bruker foreldrene som "veivisere", å se hvordan du reagerer på lyder/bevegelser er hvordan de lærer å tolke verden. I tillegg så viser forskning at barnet lærer språk bedre, ikke så rart siden man naturlig nok snakker mer med barnet når det er vendt mot en. Og for min egen del: det er mye koseligere å se barnet og kunne snakke med h*n.

Mange av trehjulingene har mange fine finesser, bare synd de ikke er vendbare. (Og med barn som vokser fort er ikke feks Multi-X-bagen til TFK et godt nok alternativ, den varer ikke lenge nok).

Tusen takk for utfyllende svar! Har et litt bedre øye på bugabooen ja, pga. den vendbare sittedelen. Men alltid kjekt å høre hva andre mener :joyful:
 
Her blir det nok enten Bugaboo Buffalo eller Babyjogger City Elite. Synes det er dumt at sittedelen ikke er vendbar på eliten, men pluss for håndbrems, lunere sittedel og lavere pris. Synes bugabooen er liten, lett og praktisk men dyr... :)

Noen med erfaring? Tar gjerne imot tips.

Har selv babyjogger city select, den har små hjul så den er ikke god på snøføre, men ellers veldig praktisk med vendbar sittedel og veldig god å trille! Vi hadde vogn som ikke var vendbar til førstemann, når vi bytta til sittedelen ville han ikke sitte det siden han ikke så oss, så derfor kjøpte vi babyjogger city select, nettopp for å kunne ha han mot oss:)

Vi kommer til å beholde denne som "trille" til nestemann siden den blir kjempe liten sammenlagt, faktisk mindre enn mange triller. Måtte bare tipse:)

Men går å sikler på bogaboo selv:) Blir nok trolig donkey her, slik at vi kan ha som søskenvogn :) veldig praktisk! Bogaboo har jo såååå mange fine [emoji7]
 
Har tenkt på Bugaboo Buffalo og Stokke Trailz siden både jeg og gubben er høye. Ok, jeg strekker meg "bare" 177 cm opp i lufta, men gubben skraper oppi 2 meter...! Så vi er pokka nødt til å ha vogn han også kan bruke. Skal ut og prøvetrille etterhvert - det hjelper jo ikke at fyren bruker 52 i sko! Uansett, vognen skal ha bevegelige hjul foran som evt kan låses , man skal kunne bruke bilsete på rammen og ungen skal kunne sitte vendt mot oss. Bare synd at de skal være av de dyreste. Får kjøpe brukt, da. :)
 
Her blir det nok enten Bugaboo Buffalo eller Babyjogger City Elite. Synes det er dumt at sittedelen ikke er vendbar på eliten, men pluss for håndbrems, lunere sittedel og lavere pris. Synes bugabooen er liten, lett og praktisk men dyr... :)

Noen med erfaring? Tar gjerne imot tips.
Jeg står mellom city elite eller TFK med multi-x bag. Fordelen med TFK er jo at man kan bruke den bagen vendt mot deg i sittestilling før man går over til sportsdelen.
 
Vi har vært å kikka på vogn i dag. Og bytta helt mening! Bogaboo blir for smått. Av to grunner; Førstemann var 4.2kg/ 54cm, og siden høsten kan komme fort må vi da ha en varm og god vognpose oppi. Det kjekt å kunne bruke dypvogna igjennom vinteren uten problemer :)
Vi kommer også til å bruke vogna mye på skogsbilvei, og da er det fint med gode hjul!
d1477bb7052b3d1b7c13c492a1892133.jpg


Tillegg;
Legger til bilde av sportsdelen også
fb9fc8589cc3df0a10e8b8599d4836de.jpg
 
Last edited:
Vi har vært å kikka på vogn i dag. Og bytta helt mening! Bogaboo blir for smått. Av to grunner; Førstemann var 4.2kg/ 54cm, og siden høsten kan komme fort må vi da ha en varm og god vognpose oppi. Det kjekt å kunne bruke dypvogna igjennom vinteren uten problemer :)
Vi kommer også til å bruke vogna mye på skogsbilvei, og da er det fint med gode hjul!
d1477bb7052b3d1b7c13c492a1892133.jpg
Kjempefin!!
 
Vi har vært å kikka på vogn i dag. Og bytta helt mening! Bogaboo blir for smått. Av to grunner; Førstemann var 4.2kg/ 54cm, og siden høsten kan komme fort må vi da ha en varm og god vognpose oppi. Det kjekt å kunne bruke dypvogna igjennom vinteren uten problemer :)
Vi kommer også til å bruke vogna mye på skogsbilvei, og da er det fint med gode hjul!
d1477bb7052b3d1b7c13c492a1892133.jpg

Er Bogaboo buffalo bagen også så liten? Har lest flere steder at den er romslig? Jeg har dødslyst på den:)

Emmaljugna er jo "klassiske" vogner, de går vell for å være de "gode gamle" på en måte, litt modernisert selvfølgelig. For min del forstår jeg ikke at noen vil ha de da de er fryktelig tunge syntes jeg! Ned noen få trinn så sliter man jo så veldig med de siden de er så tunge.. og ikke minst ut/inn av bil. Tenkte bare det er greit å vite:) men på en annen side tror jeg man blir vant til det, men mange veninner har emmaljugna i en eller annen form, også de med svingbare hjul, og de har endt opp med å låne vår vogn mye etter at vi er ferdig med vognperioden, fordi de er lei hvor tunge og uhåndterlige emmaljugnaen er..

Men den du har funnet var jo i fin farge syntes jeg:)

Bare håper ikke buffaloen er såååå liten[emoji85] Jeg har såååå lyst på den:)

Edit: var ikke meningen å si noe stygt om vogna du har funnet altså! Følte meg plutselig litt slem:( Ville bare si det så du vet det:) Det er jo fine klassiske vogner :)
 
Vi har vært å kikka på vogn i dag. Og bytta helt mening! Bogaboo blir for smått. Av to grunner; Førstemann var 4.2kg/ 54cm, og siden høsten kan komme fort må vi da ha en varm og god vognpose oppi. Det kjekt å kunne bruke dypvogna igjennom vinteren uten problemer :)
Vi kommer også til å bruke vogna mye på skogsbilvei, og da er det fint med gode hjul!
d1477bb7052b3d1b7c13c492a1892133.jpg
Vi ser også på denne, synes den er kjempefin og praktisk. Tror også denne nyere modellen er lettere enn de tidligere. Førstemann ble fort lang og stor, og er derfor avhengig av en stor bag. Emmaljunga går for å være store?
 
Back
Topp