Vogn

Takk for svar:) Er jenta di "liten" eller "normal" for alderen?:) det har jo litt p si og:) men du har god plass? Har uke heeeelt slått den fra meg. Men er Bogaboo jeg har sikla lengst på:) hehe. Ble bare forelsket i trailz når jeg så den i butikken:) må sjekke ut litt til ja:)



Måtte de bytte ut vognen fordi sittedelen var for liten?:/ høres ikke helt bra ut:)

Ja er ikke lett å finne drømmevognen nei:) Vi får designe en selv[emoji106]
Hun er ikke mer enn 14mnd, men hun er lang for alderen, og ser ut til at hun vil sitte godt og ha god plass lenge :)
Sikler selv på bogaboo donkey, så skjønner godt du liker de vognene :) Er ikke lett å velge vogn og det er ikke alltids så lett å gå etter andres erfaringer, kan bli feil for deg det som er rett for andre.
 
Dytter denne tråden litt. Er jo noen måneder siden denne tråden, så noen som har tatt noen valg?

Vi har endt opp med noe helt annet enn jeg trodde. Var og tittet på vogn og falt for Cybex Priam. Den er pen (teit argument, I know!), lett å legge sammen, veier lite, masse fine finesser og når det nye understellet kommer i løpet av våren med bedre fjæring og mulighet for vinterhjul, så tenker jeg at den passer fint til oss. Fant i 2-in-1-setet (samme type som feks Bugaboo: bag og eronomisk liggedel i ett) på salg i en knæsj grønn som jeg falt pladask for. Så da må vi kjøpe understell i løpet av våren/forsommeren. Så får vi se om vi liker den eronomiske sittedelen eller om vi vil ha den som er flat (og innen den tid så har de kanskje kommet med flere farger/detaljer ;)).

cybex-priam-duo-2015-seduta-e-navicella-light-2in1-hawaii-cercapasseggini.jpg





Jeg avventer løpevognen som jeg hadde så lyst på, med bekkenløsningssmerter allerede så frykter jeg at det blir som sist; at jeg maks klarer å gå korte turer de første 6 månedene, så jeg tenker det er greiere å kjøpe inn etterhvert.

Noen andre som har kjøpt vogn?
 
Vår største utfordring er at gubben er 2 meter lang, og sparker borti nesten alle vogner han prøver å gå med... Bugaboo Buffalo og Stotkke Trailz var de som funka best, og en TFK. Jeg ser også etter en som har barnet høyt slik at vi ikke må bøye oss så langt ned til vognen. Er jo 177 selv, så å slippe hekseskudd hadde vært supert. :D Og når jeg gjerne vil ha en vogn der barnet kan sitte vendt mot oss lengst mulig, er TFK ute av det bildet. Bugaboo føler jeg er litt "hengslete" når vi har prøvd den, den vipper liksom i festene. Stokke virker perfekt, men guriland så dyr den er! Blir nok kjøpt brukt uansett. Godt vi har god tid ennå...
 
Dytter denne tråden litt. Er jo noen måneder siden denne tråden, så noen som har tatt noen valg?

Vi har endt opp med noe helt annet enn jeg trodde. Var og tittet på vogn og falt for Cybex Priam. Den er pen (teit argument, I know!), lett å legge sammen, veier lite, masse fine finesser og når det nye understellet kommer i løpet av våren med bedre fjæring og mulighet for vinterhjul, så tenker jeg at den passer fint til oss. Fant i 2-in-1-setet (samme type som feks Bugaboo: bag og eronomisk liggedel i ett) på salg i en knæsj grønn som jeg falt pladask for. Så da må vi kjøpe understell i løpet av våren/forsommeren. Så får vi se om vi liker den eronomiske sittedelen eller om vi vil ha den som er flat (og innen den tid så har de kanskje kommet med flere farger/detaljer ;)).

cybex-priam-duo-2015-seduta-e-navicella-light-2in1-hawaii-cercapasseggini.jpg





Jeg avventer løpevognen som jeg hadde så lyst på, med bekkenløsningssmerter allerede så frykter jeg at det blir som sist; at jeg maks klarer å gå korte turer de første 6 månedene, så jeg tenker det er greiere å kjøpe inn etterhvert.

Noen andre som har kjøpt vogn?
Likte den grønnfargen [emoji4]
 
Vår største utfordring er at gubben er 2 meter lang, og sparker borti nesten alle vogner han prøver å gå med... Bugaboo Buffalo og Stotkke Trailz var de som funka best, og en TFK. Jeg ser også etter en som har barnet høyt slik at vi ikke må bøye oss så langt ned til vognen. Er jo 177 selv, så å slippe hekseskudd hadde vært supert. :D Og når jeg gjerne vil ha en vogn der barnet kan sitte vendt mot oss lengst mulig, er TFK ute av det bildet. Bugaboo føler jeg er litt "hengslete" når vi har prøvd den, den vipper liksom i festene. Stokke virker perfekt, men guriland så dyr den er! Blir nok kjøpt brukt uansett. Godt vi har god tid ennå...
Har du sjekket ut multi-x baggen til TFK? Den kan justeres opp i ryggen i perioden mellom bagdel og sportsdel.
 
Vi har ikke vært og prøvd enda,og det blir nok en stund til. Men så langt tenker jeg på Emmaljunga Nxt90 eller Viking :)
 
Dytter denne tråden litt. Er jo noen måneder siden denne tråden, så noen som har tatt noen valg?

Vi har endt opp med noe helt annet enn jeg trodde. Var og tittet på vogn og falt for Cybex Priam. Den er pen (teit argument, I know!), lett å legge sammen, veier lite, masse fine finesser og når det nye understellet kommer i løpet av våren med bedre fjæring og mulighet for vinterhjul, så tenker jeg at den passer fint til oss. Fant i 2-in-1-setet (samme type som feks Bugaboo: bag og eronomisk liggedel i ett) på salg i en knæsj grønn som jeg falt pladask for. Så da må vi kjøpe understell i løpet av våren/forsommeren. Så får vi se om vi liker den eronomiske sittedelen eller om vi vil ha den som er flat (og innen den tid så har de kanskje kommet med flere farger/detaljer ;)).

cybex-priam-duo-2015-seduta-e-navicella-light-2in1-hawaii-cercapasseggini.jpg





Jeg avventer løpevognen som jeg hadde så lyst på, med bekkenløsningssmerter allerede så frykter jeg at det blir som sist; at jeg maks klarer å gå korte turer de første 6 månedene, så jeg tenker det er greiere å kjøpe inn etterhvert.

Noen andre som har kjøpt vogn?

Vet ikke om jeg likte modellen,men fargen var skikkelig lekker!! <3
 
Endte opp med Britax Smile 2, og den virker veldig fin... uten at jeg har noe særlig erfaring fra før [emoji1]
 
Vi bruker simo kombi etter første:) Men leiter etter en liten "reise"vogn med bag i tillegg, vi får nemlig ikke plass til simoen i bilen med hundeburet:confused005
 
Troooor det blir tfk eller brio sing. Har hatt emmaljunga før, og når man ikke bruker bag lenger er den så tung og håpløs at jeg gidder ille bruke mange 1000 på denne vogna.
 
Åå, sliter skikkelig med vognvalg. Samboer vil gjerne ha en britax smile 2, jeg syns den er veldig enkel. Ønsker meg egentlig en emmaljunga enten super viking eller city cross. Han er 1.90 høy så tenker det er viktig at vognen passer han bra også. Det er også viktig at vognen er lett i vekt, samt at den ikke tar for stor plass sammenslått (har ikke all verden med bagasjeplass). Noen med noen tips og råd?
 
Våre kriterier er
- Veldig liten sammenlagt (har dobbelt hundebur og derfor liten plass)
- Lett & enkel
- Svingbar hjul foran
- God på grusvei, ikke bare asfalt
- Helst 4 hjul og lufthjul, pga ovennevnte

Kommer da kun fram til Emmaljunga NTX90 Outdoor. Er visst en ny modell. Noen som har sett på den, eller har kommentarer? Finner ingen som er bedre på disse punktene, selv om jeg gjerne kunne tenke meg en som er rimeligere eller som jeg kunne kjøpt brukt:wacky:

Uten hjul, som er superenkle å ta av, bygger den kun 16 cm:wideyed: Og liggedel en mindre utvendig, men lik madrassstr som de større modellene. Supert!
 
Jeg har kjøpt babyjogger city elite :D veldig god å trille + at vi får kjøpe bagdelen brukt fra et vennepar :) prøvde den i vinter i dyp snø, og den fungerte utmerket da.. så tror nok det blir ei god vogn for oss som bor litt ute i periferien ;) det blir en del turer på skogsveier, og ellers må vi i bilen.. den er lett å slå sammen og sette opp, og tar liten plass i bagasjerommet. Akkurat som vi trenger.

Selv om jeg er førstegangs er jeg ganske kresen på vogn da jeg jobber i barnehage.. viktig for meg å ikke ha ei veldig tung vogn f.eks, siden jeg bor nederst i et boligfelt ;)
 
Våre kriterier er
- Veldig liten sammenlagt (har dobbelt hundebur og derfor liten plass)
- Lett & enkel
- Svingbar hjul foran
- God på grusvei, ikke bare asfalt
- Helst 4 hjul og lufthjul, pga ovennevnte

Kommer da kun fram til Emmaljunga NTX90 Outdoor. Er visst en ny modell. Noen som har sett på den, eller har kommentarer? Finner ingen som er bedre på disse punktene, selv om jeg gjerne kunne tenke meg en som er rimeligere eller som jeg kunne kjøpt brukt:wacky:

Uten hjul, som er superenkle å ta av, bygger den kun 16 cm:wideyed: Og liggedel en mindre utvendig, men lik madrassstr som de større modellene. Supert!
Crescent infinety 2017 mod har også alle de kriteriene. Å koster noen 1000 lapper mindre
 
Back
Topp