XuperBs vei mot familieforøkelse

Og hurra for bare ei uke til TUL!

Ja, går jo nesten fort nå! :D

Du får ha et teppe på jobben som du har over beina. Det har jeg hele vinteren uansett hva jeg har på meg :hilarious: Eller ha ullkjole, det varmer veldig. Og nå som det begynner å bli skikkelig guffent ute kan du jo ha store skjerf som dekker magen :) Det er jammen ikke lett! Jeg husker jeg tenkte mye på hva jeg skulle ha på meg frem til det var offentlig og ordentlig mage men jeg ble heldigvis aldri oppblåst så jeg gikk i vanlige klær og etter hvert litt videre t-skjorter/gensere ganske lenge.

Nå nærmer det seg TUL veldig! :)

Håper mageproblemene roer seg snart :)

Har teppe ja, og i dag har jeg på meg ull, ull og ull. Her har det vært guffent lenge, og skikkelig rått og ekkelt. Jeg er skrekkelig oppblåst, så jeg har nesten like stor mage som du har nå. Veldig ubehagelig, og det ser ikke bra ut. :hilarious::hilarious: Men jeg ønska meg jo symptomer, så skal vel ikke klage. :hilarious:

Ja, syns den siste uka har rast avgårde. Mye fordi jeg sover så mye tror jeg. *kremt*

Håper jeg også. Jeg har stor nok mage fra før om den ikke skal være så oppblåst. Kan helt greit få mage tidlig, men da skal det være babykul og ikke luft-kul. :p

De skriver det enkelt og greit på risikosvangerskap og, og for arbeidsplassen er det jo bedre at jeg får svangerskapspenger enn sykepenger - for da slipper de arbeidsgiveperioden. Eneste de må skrive under på er at de ikke kan tilrettelegge, og det kan de jo ikke i dette tilfellet.

Det håper jeg også. Det er så vondt og ubehagelig, og jeg ser ut som jeg er i 8.måned. :p

Mhm, har lest igjennom kravene (LUB har god informasjon om nytt svangerskap etter dødfødsel, der de informerer om blant annet det). Psykososiale forhold inngår jo i kriteriene for svangerskapspenger, og såvidt jeg forstår så er det svangerskapspenger som er riktig for meg siden jeg ikke er syk, men på grunn av risikosvangerskap og at jeg er ekstra utsatt for stress, med belastningen det medfører så bør jeg ikke jobbe fullt ut. Regner med jordmor ikke søker dersom det er feil ytelse, og at jeg da heller sykemeldes. :)

Samma for meg hva det blir egentlig, bare regner med svangerskapspenger er mer riktig ytelse i min situasjon. Er jo hovedsakelig to fordeler bare med det, og det er at en ikke havner i sykemeldt-statistikken og en bruker ikke noe av sykepengerettighetene sine. Men det siste er jeg ikke redd for uansett. Står jo også at "NAV skal ikke overprøve legens eller jordmorens risikovurdering i det enkelte tilfellet", så regner med at om jordmor mener det skal søkes om det, så blir det det. Om ikke så er det lege og sykemelding. :) Blir ikke stående uten ytelse eller lønn i alle fall, for jeg piner meg på jobb frem til noe er avklart. :)
Sendte deg PM jeg :)

6+6 - ny uke i morgen! Og nå er det ei uke igjen til TUL. :)

Har vært skikkelig plaget med magen de siste dagene, og i går og i dag har jeg vært småkvalm. Jeg hadde store planer om å både vaske hus og bikkjer i går, siden det var en fridag, eneste jeg orka å gjøre var å rydde + tørke støv samt gå en liten tur med dem. Ellers satt jeg i sofaen resten av tiden. :wideyed: Mageproblemene tror jeg er på vei til å rette seg, jeg har ikke like vondt i dag som i går - heldigvis. Tror nesten jeg må kjøpe noe vidundermiddel på apoteket og ha stående, var jo plaget med magen forrige svangerskap også.

Er på jobb i dag, men startet med litt hjemmekontor heldigvis. Det er så greit at jeg kan det, det hjelper veldig å ikke måtte styrte ut i en kald bil og frese avgårde kjempetidlig. Og jeg kan sove en halvtime lengre, og som b-menneske som er ekstra trøtt for tiden så er den halvtimen verdt mye altså. :p

Etter TUL skal jeg til jordmor, og da tenker jeg vi må snakke litt om meg og jobbing. For jeg kjenner at å stå i jobb kommer til å bli drygent vanskelig og tungt nå etterhvert, særlig om jeg skal fortsette å plages med magen, og om jeg får plager med bekkenet like tidlig nå som sist - og for ikke å snakke om den psykiske belastningen. Tenkte kanskje å søke om graderte svangerskapspenger, og så jobbe en heldag i uka eller to halve. Da har jeg jo litt kontakt med jobb, samtidig som jeg har god tid til å pleie hode og kropp mellom slagene. For om jeg har forstått det riktig så kan også jordmor sende inn søknad om svangerskapspenger på lik linje med lege. Jeg får komme til henne før fastlegen nemlig.

Hurra for ny uke i morgen! :D Og snart TUL!

Slitsomt at du skal ha magevondt da.. Håper det snart går over..

Jeg har ikke peiling på svangerskapspenger osv, men er nok lurt å få til et eller annet ja! Ikke verdt å presse seg igjennom full jobb hele svangerskapet. Du har jo ekstra bekymringer også.. Så håper at du blir hørt på hva du ønsker der :) Jeg mener at jordmor kan søke ja, mins min nevnte det en gang for meg når jeg var der på kontroll.

Gratulerer med ny uke i dag ❤️ :D
Tror ganske sikkert det med svangerskapspenger skal gå i orden, fordi det blir for stressende med jobben. Har ikke hørt om noen som i svangerskap etter dødfødsel ikke har fått det innvilget hvertfall ;)

Hurra for ny uke i morgen! :D Og snart TUL!

Slitsomt at du skal ha magevondt da.. Håper det snart går over..

Jeg har ikke peiling på svangerskapspenger osv, men er nok lurt å få til et eller annet ja! Ikke verdt å presse seg igjennom full jobb hele svangerskapet. Du har jo ekstra bekymringer også.. Så håper at du blir hørt på hva du ønsker der :) Jeg mener at jordmor kan søke ja, mins min nevnte det en gang for meg når jeg var der på kontroll.

Ja! :D

Jeg tror nok de hører veldig på meg og hva jeg ønsker ja, så blir jo enten delvis sykemeldt eller det blir søkt om svangerskapspenger.

Gratulerer med ny uke i dag ❤️ :D
Tror ganske sikkert det med svangerskapspenger skal gå i orden, fordi det blir for stressende med jobben. Har ikke hørt om noen som i svangerskap etter dødfødsel ikke har fått det innvilget hvertfall ;)

Takk! :D :D Ja, tror nok det går i orden mtp min situasjon. Er ikke så bekymra for det, er mest at jeg får litt dårlig samvittighet for å tenke tanken - samtidig så vet jeg at det bare blir mer og mer stressende. Nå som jeg ikke har sett spira enda så er det ikke helt virkelig heller på en måte, så da klarer jeg å skyve det unna for det meste.

7+0 og ny uke! Magen er bedre mtp å være øm og oppblåst, men da er jeg kvalm i stedet. Godt å kjenne på symptomer egentlig, selv om de ikke akkurat er behagelige. Syns det var verre da jeg ikke følte meg gravid overhodet. :p

De skriver det enkelt og greit på risikosvangerskap og, og for arbeidsplassen er det jo bedre at jeg får svangerskapspenger enn sykepenger - for da slipper de arbeidsgiveperioden. Eneste de må skrive under på er at de ikke kan tilrettelegge, og det kan de jo ikke i dette tilfellet.
innmari nysgjerrig på det altså. Er det bare at du er utsatt for stress på arbeidsplass som ikke kan tilrettelegges på toppen av et risikosvangerskap? vil gjerne høre litt mer om du vil (evt på pm).

Ift arbeidsgiverperioden kan arbeidsgiver søke om å slippe denne når det gjelder svangerskapsrelatert SM.

Gratulerer med 7+0

innmari nysgjerrig på det altså. Er det bare at du er utsatt for stress på arbeidsplass som ikke kan tilrettelegges på toppen av et risikosvangerskap? vil gjerne høre litt mer om du vil (evt på pm).

Ift arbeidsgiverperioden kan arbeidsgiver søke om å slippe denne når det gjelder svangerskapsrelatert SM.

Ja, det er "bare" det i grunn. Deler av stillingen kan tilrettelegges, men ikke hele, så blir å jobbe noe - men resten må jeg enten søke om svangerskapspenger på eller sykemeldes fra (og der kommer lege/jordmor inn, for jeg kan ikke så mye om svangerskapspenger - annet enn at jeg er opplyst om at jeg kan ha rett på det).

Vet, det ble søkt om da jeg var sykemeldt i forbindelse med dødfødselen, men der kom søknaden i retur (husker ikke om det var brukt feil skjema, at flere ting var sendt i samme konvolutt eller hva det nå var - ente med at de droppa hele greia siden det uansett ikke var snakk om så stor sum :knegg: ).

Hehe, ikke så lett å henge med på alt.
Mente ikke at det ikke er en big deal altså, bare greit å vite at stress og arbeidsdag som ikke kan tilrettelegges og planlegges kombinert med risikosvangerskap kan gi grunnlag for svangerskapspenger. Føler det er tidvis lite kunnskap om den stønaden..

Hehe, ikke så lett å henge med på alt.
Mente ikke at det ikke er en big deal altså, bare greit å vite at stress og arbeidsdag som ikke kan tilrettelegges og planlegges kombinert med risikosvangerskap kan gi grunnlag for svangerskapspenger. Føler det er tidvis lite kunnskap om den stønaden..

Skjønte det. :) Ja, jeg hadde ikke visst om det om det ikke hadde vært for LUB og brosjyren vi fikk derfra om svangerskap etter dødfødsel - og virker som det er veldig stor sprik i kunnskapen om den stønaden (og dermed ender det opp med at mange søker på feil grunnlag, eller ikke blir søkt for i det hele tatt - og begge deler er jo synd).

Jeg visste jo at de som jobba med løsemidler og sånt har rett på det, men ikke noe utover det. :p

Skjønte det. :) Ja, jeg hadde ikke visst om det om det ikke hadde vært for LUB og brosjyren vi fikk derfra om svangerskap etter dødfødsel - og virker som det er veldig stor sprik i kunnskapen om den stønaden (og dermed ender det opp med at mange søker på feil grunnlag, eller ikke blir søkt for i det hele tatt - og begge deler er jo synd).

Jeg visste jo at de som jobba med løsemidler og sånt har rett på det, men ikke noe utover det. :p
Nei, er noed med det. Føler vel at alle parter har lite kunnskap om det; både arbeidsgiver, arbeidstaker og lege/JM..

Nei, er noed med det. Føler vel at alle parter har lite kunnskap om det; både arbeidsgiver, arbeidstaker og lege/JM..

Jeg har heldigvis en veldig grei arbeidsgiver (hadde jeg hatt en av de andre arbeidsgiverne jeg har hatt oppigjennom så tror jeg jaggu meg jeg hadde vært sykemeldt enda etter dødfødselen, for det er virkelig mye rart av arbeidsgivere der ute!) og har fra før av mulighet til hjemmekontor samt styre arbeidstidene selv. Og det er pga det jeg fortsatt klarer å stå i jobb, men jeg kjenner det er fryktelig tungt. Og verre blir det vel etter TUL når jeg faktisk innser at det er en spire der, for det er så vanskelig å forestille seg det nå.

Grattis med 7 uker!!

Takk! :D

Blødning denne fredagen også.:sorry: Mye mer enn sist, og nå har jeg ikke noe å skylde på. Annet enn at jeg hadde renhold på jobb i dag og at bevegelsene kan ha irritert noen slimhinner. Forrige fredag var det ørlite da, nå syns jeg det var ganske mye - og det er friskt blod. :sorry: Jeg vet jo så inderlig godt at blødninger kan være uskyldige, men jeg blir skikkelig engstelig og deppa av det. Nå må det bli torsdag snart altså. :(

Blødning denne fredagen også.:sorry: Mye mer enn sist, og nå har jeg ikke noe å skylde på. Annet enn at jeg hadde renhold på jobb i dag og at bevegelsene kan ha irritert noen slimhinner. Forrige fredag var det ørlite da, nå syns jeg det var ganske mye - og det er friskt blod. :sorry: Jeg vet jo så inderlig godt at blødninger kan være uskyldige, men jeg blir skikkelig engstelig og deppa av det. Nå må det bli torsdag snart altså. :(

Ingen mulighet for å få kommet på TUL i starten av neste uke i stede? :(

Ingen mulighet for å få kommet på TUL i starten av neste uke i stede? :(

Tviler sterkt, men kan alltids ringe på mandag og høre.

Og de kan jaggu meg bare glemme å ha fire uker mellom hver ultralyd. Det blir alt for lenge det ...

Tviler sterkt, men kan alltids ringe på mandag og høre.

Og de kan jaggu meg bare glemme å ha fire uker mellom hver ultralyd. Det blir alt for lenge det ...

Synes du skal ringe på mandagsmorgen å høre jeg. Og de vet jo historien din og da skjønner de nok at du blir ekstra bekymra. Veldig lenge og gå å tenke på det i nesten en uke... ❤️

Synes du skal ringe på mandagsmorgen å høre jeg. Og de vet jo historien din og da skjønner de nok at du blir ekstra bekymra. Veldig lenge og gå å tenke på det i nesten en uke... ❤️

Men det blir jo enten en eller to dager tidligere bare, for jeg får nok neppe komme inn allerede på mandag. Får se hvordan det går. Håper blødningen gir seg. Skal holde meg litt unna forumet de neste dagene, er jo så mange som ryr ut fra juni nå syns jeg. :sorry:

Men det blir jo enten en eller to dager tidligere bare, for jeg får nok neppe komme inn allerede på mandag. Får se hvordan det går. Håper blødningen gir seg. Skal holde meg litt unna forumet de neste dagene, er jo så mange som ryr ut fra juni nå syns jeg. :sorry:

Krysser fingrene for deg! Håper blødningen gir seg og at du får en fin helg :)

Huff, skjønner veldig godt hvordan du har det :( jeg hadde veldig skjøre slimhinner i første trimester denne gangen, og flere tilfeller med friskt blod.
Håper det er mulig for deg å få ul litt tidligere, torsdag kjennes nok som evigheter til.
Krysser fingrene for at det er helt uskyldig ❤️❤️❤️

Back
Topp