Vondt i halsen!!!

*Ania*

Elsker forumet
tips??? SINNSYKT vondt i halsen. klarer så vidt det er å svelge og biter tennene hardt igjen når jeg gjør det  [:(]  drikker te, suger halspastiller for harde livet og holder meg varm! noe mer? noen som har noen supergode råd! hatt vondt en uke nå og er lei!!! har også tatt antibiotika, men den funket heller ikke [:(]

Plaget med halsbetennelser??[8|]

Kanskje dumt forslag nå i spreng kulda...men saft is er effektivt på halsvondt![8D][8D][8D] Krem iser lindrer de også, men er lettere for at de "klumper" seg i halsen. Safris renner lettere ned!

God bedring!!

Honning skal hjelpe!!
Så prøv å ha honning i teen![:)]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Plaget med halsbetennelser??[8|]

plaget med det meste [8|][&:]

men har fjernet mandlene!! [8|]

ORIGINAL: OleSebastians mamma

Honning skal hjelpe!!

OK! Da blir det en kopp te med honning!!!  [:D]  HÅÅÅÅÅPER det hjelper. blir GAL!!! [&:][&:][:(]

Honning skal hjelpe!!

Kanskje bedre forslag det enn is nå ja[:D]

ORIGINAL: Marje83

Kanskje dumt forslag nå i spreng kulda...men saft is er effektivt på halsvondt![8D][8D][8D] Krem iser lindrer de også, men er lettere for at de "klumper" seg i halsen. Safris renner lettere ned!

God bedring!!

hmm.. har ikke saftis.. men trenger egentlig noe som får det vekk og ikke bare lindrer [8D] 

ORIGINAL: *Ania*

Honning skal hjelpe!!

OK! Da blir det en kopp te med honning!!!  [:D]  HÅÅÅÅÅPER det hjelper. blir GAL!!! [&:][&:][:(]
[/quote

Det virkar for meg iallefall![:)]

får håpe at det hjelper!![:)]

God bedring![:)]

Honning skal hjelpe!!

[/quote

Det virkar for meg iallefall![:)]

får håpe at det hjelper!![:)]

God bedring![:)]

Thanks!! [:D]

mÅ BARE GI DEG ET TIPS,  IBUX, det hejlper noe så sinnsykt mot hals vondt, og det er så deilig når man kjenner at man faktisk klarer å svelge litt bedre... ta 2-3 ibux, jeg fikk det rådet på legevakta en gang, trodde de tulla med meg, men det funket, ibux tar ned helvesen i halsen...

god bedring...

Fersk presset sitron....surt som fy. Men jeg blir alltid bedre dagen derpå. Har hørt at det dreper bakteriene.

ORIGINAL: mamsentilleah

mÅ BARE GI DEG ET TIPS,  IBUX, det hejlper noe så sinnsykt mot hals vondt, og det er så deilig når man kjenner at man faktisk klarer å svelge litt bedre... ta 2-3 ibux, jeg fikk det rådet på legevakta en gang, trodde de tulla med meg, men det funket, ibux tar ned helvesen i halsen...

god bedring...

jeg har faktisk tatt to ibux hver kveld før jeg legger meg nå, for å få sove. men vil ikke ta på dagen, holder meg til de. dette fordi jeg som sagt er plaget med det meste og har en hodepine som nesten tar knekken på meg ganske ofte. må derfor være litt kritisk til inntak av smertestillende. orker ikke risikere at jeg blir imun eller får magesår i tillegg [8|][&:]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Fersk presset sitron....surt som fy. Men jeg blir alltid bedre dagen derpå. Har hørt at det dreper bakteriene.

usj... [&:][&:] skal se etterpå om jeg har sitron [8|][&:] hehe.

takk for tips!

tips??? SINNSYKT vondt i halsen. klarer så vidt det er å svelge og biter tennene hardt igjen når jeg gjør det  [:(]  drikker te, suger halspastiller for harde livet og holder meg varm! noe mer? noen som har noen supergode råd! hatt vondt en uke nå og er lei!!! har også tatt antibiotika, men den funket heller ikke [:(]

Jeg har gått nesten uker nå kontinuerlig med halsvondt og medfølgende svak feber og masse betent slim i hals/nese. Ingenting hjelper her, har CRP på 12, så mistenker pneumokokker eller mycoplasma men har en mongolege som vil "avvente". Jeg avsto fra antibiotika før legen kan gi noe mere entydig svar annet enn å "gjette" på virus kun på bakgrunn av lav CRP.

Jeg har begynt å spise flykræsj, leverpostei og kaviar for første gang på 25 år, hater det intenst men spiser det hver dag nå, tar også sanasol og prøver å unngå sukkerdrikke ettersom direkte kontakt med sukker er virus/bakterier ofte glad i, og siden det er snakk om halsen så får bakteriene/viruset direkte kontakt med sukkeret før det blir omgjort i kroppen til glukose/insulinstoffer.

Ellers holder jeg meg eksperimentelt unna melk, spiser en/to skjeer honning hver dag og spiser mye fisk. Nettopp begynt på denne "omveltningen" de to siste dagene, skal si i fra om et gir noen som helst effekt.

ORIGINAL: Kal-El

Jeg har gått nesten uker nå kontinuerlig med halsvondt og medfølgende svak feber og masse betent slim i hals/nese. Ingenting hjelper her, har CRP på 12, så mistenker pneumokokker eller mycoplasma men har en mongolege som vil "avvente". Jeg avsto fra antibiotika før legen kan gi noe mere entydig svar annet enn å "gjette" på virus kun på bakgrunn av lav CRP.

Jeg har begynt å spise flykræsj, leverpostei og kaviar for første gang på 25 år, hater det intenst men spiser det hver dag nå, tar også sanasol og prøver å unngå sukkerdrikke ettersom direkte kontakt med sukker er virus/bakterier ofte glad i, og siden det er snakk om halsen så får bakteriene/viruset direkte kontakt med sukkeret før det blir omgjort i kroppen til glukose/insulinstoffer.

Ellers holder jeg meg eksperimentelt unna melk, spiser en/to skjeer honning hver dag og spiser mye fisk. Nettopp begynt på denne "omveltningen" de to siste dagene, skal si i fra om et gir noen som helst effekt.

haha! spiste faktisk tre skiver med flykræsj t frokost/lunsj i dag jeg også... melk drikker jeg uansett ikke... drakk nettopp en stor kopp te med masse honning i...

hvorfor "bare" 1-2 skjeer honning? bør jeg ikke ta for mye? tar hele boksen i kveld jeg hvis det kan hjelpe!! [8D]

legen min har ikke engang tatt crp... bare gav meg noe greier, men det var jo null hjelp i [:(]

setter STOR pris på oppdatering fra deg om hvordan det går!! [:)]

OBS! Prøv sitron du og!! [;)][:D]

ORIGINAL: Bare Kari

Drikk ren sitron! funker HVER gang. Gurgle det litt først. Også kan du gurgle saltvann[;)]

Men tar det bare vekk smerten midlertidig, eller tar det knekken på selve betennelsen?

ORIGINAL: schnuppaluppa

og hvis det er virus?

ORIGINAL: Senator Malin

Jeg har prøvd alle tipsene over her.. Men sitter no fortsatt her og gruer meg til neste gang jeg må svelge spyttet mitt. Har hatt halsvondt siden 20. desember [&o] ((har gått på pencillin og)

uff... [:(] kjenner åssn du har det ja [:(][:(] dette er GRUSOMT!! [:(][:(]

Back
Topp