Vondt i halsen!!!

Hvor mye sitron evt? Er det farlig å drikke for mye sitron samtidig f.eks?

ORIGINAL: Kal-El

Hvor mye sitron evt? Er det farlig å drikke for mye sitron samtidig f.eks?

hadde igjen litt te som jeg tok en stor dæsj av en halv sitron oppi. surt!!! men håper det funker!!!

ORIGINAL: Senator Malin

ORIGINAL: *Ania*

kanskje vi skal begynne å spytte ut istedetfor å svelge [8|]

Vondt å stramme musklene rundt munnen og [:-] Når jeg pusser tennene må jeg la "tannkremspyttet" "renne" ut istedet for å spytte ut.Dritvondt i tunga så klarer ikke stramme å spytte [X(]

vet... noe drit [:'(] håper vi alle sammen blir frisk veldig plutselig! i kveld helst... noen som kan "hekse" oss frisk??? [8D][8D][:D]

ORIGINAL: Lissyjane

Hell 2 cm med sitron i en kopp,hell på med kokende vann og ta masse sukker i for det smaker dritt. Drikk noen sånne kopper[:D]

Skal ikke ha sukker i, mister effekten da visstnok. Vondt skal vondt fordrive. [;)][:D]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Fersk presset sitron....surt som fy. Men jeg blir alltid bedre dagen derpå. Har hørt at det dreper bakteriene.

og hvis det er virus?

Lærte bare av en gammel lærer på helse og sosial at det tok knekken på baskeluskene i halsen, det er surt og dreper. Appelsin juice og sånt skal man holde seg unna for da koser baskeluskene seg. Jeg presser ett par sitroner og sitter og sipper på den en hel kveld..... Mer har ikke jeg peil på. [:D] Funker på meg, og om det er virus eller hva det er har jeg nada snøring på. [;)]

Ok, vært å kjøpt sitroner nå, men hvor mye kan jeg ta, hvor går grensen? Er det f.eks dødelig å sluke ned 4 dl ren sitronsaft?

Ok, vært å kjøpt sitroner nå, men hvor mye kan jeg ta, hvor går grensen? Er det f.eks dødelig å sluke ned 4 dl ren sitronsaft?

hehe.. godt å se vi er flere som er "desperat"! hadde heldigvis sitron i kjøleskapet. orker ikke bevege meg ut i denne kulden!!! [&:]
men... begynner å bli lei te, honning og sitron nå.. [8|] sitronen tærer på tennene oxo kjenner jeg.. [&:] *auauau i halsen enda* [:(][:(][:(]

Halsbetennelse.. Sikkert virus!

Tok de ikke crp før du fikk antibiotika? Må være bakterier for at det skal ha noen effekt..

Jeg har hatt halsbetennelse som varte i 3 uker jeg. Au au.. (virus)

ORIGINAL: Lillaen

Tok de ikke crp før du fikk antibiotika? Må være bakterier for at det skal ha noen effekt..

nope.. hun bare mente jeg sikkert burde ha en kur [8|] men ikke mye vits når det ikke funker [:(] AAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUU[:(][:(][:(] *føleveldigsyndpåmegselv* [:(][:(]

ORIGINAL: *Ania*

ORIGINAL: Lillaen

nope.. hun bare mente jeg sikkert burde ha en kur [8|] men ikke mye vits når det ikke funker [:(] AAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUU[:(][:(][:(] *føleveldigsyndpåmegselv* [:(][:(]

Så dumt at de bare ga deg det uten å sjekke om du hadde bakterie-infeksjon da.. Man bør jo ikke ta antibiotika unødig.

På meg hjalp det til slutt å ta tiden til hjelp. Trodde aldri det skulle gå over, men pluttselig var alt bra igjen.

Lest litt. Sitronkjerner og grapefruktkjerner har virker antibiotisk mot både sopp (f.eks fra hus), virus og bakterier, litt som enkelte honningtyper fra New Zealand med andre ord.

Spørsmålet mitt er bare hva er sitronkjerner? Er det selve sitronen / kjøttet, eller steinene? I såfall, burde jeg knuse steinene og spise det eller hva? Finner ingenting om hva som faktisk er sitronkjernen.

Lest litt. Sitronkjerner og grapefruktkjerner har virker antibiotisk mot både sopp (f.eks fra hus), virus og bakterier, litt som enkelte honningtyper fra New Zealand med andre ord.

Spørsmålet mitt er bare hva er sitronkjerner? Er det selve sitronen / kjøttet, eller steinene? I såfall, burde jeg knuse steinene og spise det eller hva? Finner ingenting om hva som faktisk er sitronkjernen.

Med kjernen menes nok det som er inni skallet.. Leste litt selv, og det kommer opp tips om å presse ut safta hvis man ikke orker å spise båtene.. Altså kan det nesten ikke være steinene. De tror jeg ikke du skal sette til livs. [;)]

Jeg har også VONDT i halsen...Er så heldig at jeg ligger og spyr et par ti ganger om dagen i tillegg, dææææilig...
Mannen min sier fersk ingefær, lag avkok og drikk som te med masse sitron og honning. Jeg har fortsatt vondt da,men kanskje det hjelper noen andre..

Nå skal jeg prøve masse sitron.... [:)]

hihi.. du får prøve deg på steinene, og tilbakemelde resultatet [;)]

Ok, da har jeg ihvertfall presset ut en halv sitron, gurglet og drukket/svelget det. Spiste i tillegg en skive med leverpostei og en skive med honning, og røyket bare 7-8 røyk i dag (mot normalt 20), får se om den trenden gjør susen i løpet av noen dager.

Steinene venter jeg med.

Det er ikke streptokokker du har fått da?

jeg kryper i seng sammen med haugen min med halspastiller.. *håpejegmirakuløsterfriskimorgen*
god bedring til dere andre som sliter m halsen også, håper dere og blir frisk. unner ingen å ha så vondt [:(]

Back
Topp