Vondt i halsen!!!

SITRON FUNKA HER!!!!!!!

Gurgla og drakk et par slurker, nesten helt bra i dag jo!!!!! [:D]

ORIGINAL: Bounty

SITRON FUNKA HER!!!!!!!

Gurgla og drakk et par slurker, nesten helt bra i dag jo!!!!! [:D]

Må du være så jævlig glad? Hold kjeft, KJEFT SA JEG!!!!!!!!!!!!!!!!

Ta deg en tur til legen å be han ta en halsprøve!![;)]
da finner han fort ut om det er en bakterie eller virus du har.. å kanskje du kan få medisin som FUNKER!![;)]

ORIGINAL: Heijdii

da finner han fort ut om det er en bakterie eller virus du har.. å kanskje du kan få medisin som FUNKER!![;)]

Har vært hos legen. Tok halsprøve for kun streptokokker, som var negativ. Nå er streptokokker kun en av et par hundre bakterielle infeksjoner som ikke dukker opp nevneverdig på CRP. Alt fra mycoplasma, pneumokokker, clamydia (nei, ikke seksuelt smittsom clamydia, man kan få det på tusen andre måter), kyssesyken, stafylokokker er gode kandidater for lokale betennelser som ikke vises nevneverdig på CRP fra blodprøve.

Legen min så på CRP og "konkluderte" raskt "det er sikkert virus, men jeg kan gi deg erymax" (hallo? strøk du på legestudiene?). Jeg fortalte også at vi hadde hatt det slik i 2 1/2 mnd. hele familien, og at vi bor i et 120 år gammelt hus som antageligvis er soppinfisert i tillegg til å nærmest null gjennomlufting/luftutbytte, noe som tilsier at det antageligvis er en lur seiglivet bakterie.

Jeg ba han ta en blodprøve å sende inn, men neida - han ville "avvente" i 2 uker, uten noen logisk forklaring bortsett fra at det sto "jeg har mange pasienter og veldig dårlig tid" med stor blinkende neonskrift i panna hans.

Mange leger er dumme, tafatte, evneveike og initiativløse, dessverre er legen min en av disse, skal ta det opp med legekontoret på mandag.

Var ørlite granne bedre i halsen i dag etter sitronsjokkene i går og i dag tidlig, og var ute / borte mesteparten av dagen, men etter to timer tilbake i huset her nå virker det værre igjen. En forskjell derimot er at jeg føler meg bedre i resten av kroppen / energien etter at jeg har begynt å ta sanaol og spise brødskiver med flykræsj, kaviar og leverpostei (jeg hater alle tre intenst, har ikke spist det siden jeg var 7-8 år gammel). Byttet også ut 80% av drikken min daglig fra pepsi til Farris med sitron, og tar sitronsjokk hver morgen og kveld nå.

her er status samme gamle.. uendelige kopper med sitron og honning i teen har ikke hjulpet meg! [:(]
Jeg føler det litt som at jeg blir sårere av sitronen... [8|]
ellers er jeg sånn tålelig at jeg kommer gjennom dagen med sånn passe halsvondt, men når ungene er lagt og kvelden kommer snikende, blir det nærmest uutholdelig. [:(] og sånn går natten, med smertestillende og halspastiller og noe å sove på for at jeg i det hele tatt skal overleve gjennom natten [:(][:(]
forstår ikke hvorfor det er sånn jeg  [8|] bare "vanlig" vondt på dagen og helt for JÆ**** hele kvelden og natten?! [:@][:@][:@]

ORIGINAL: Kal-El

ORIGINAL: Heijdii

Har vært hos legen. Tok halsprøve for kun streptokokker, som var negativ. Nå er streptokokker kun en av et par hundre bakterielle infeksjoner som ikke dukker opp nevneverdig på CRP. Alt fra mycoplasma, pneumokokker, clamydia (nei, ikke seksuelt smittsom clamydia, man kan få det på tusen andre måter), kyssesyken, stafylokokker er gode kandidater for lokale betennelser som ikke vises nevneverdig på CRP fra blodprøve.

Legen min så på CRP og "konkluderte" raskt "det er sikkert virus, men jeg kan gi deg erymax" (hallo? strøk du på legestudiene?). Jeg fortalte også at vi hadde hatt det slik i 2 1/2 mnd. hele familien, og at vi bor i et 120 år gammelt hus som antageligvis er soppinfisert i tillegg til å nærmest null gjennomlufting/luftutbytte, noe som tilsier at det antageligvis er en lur seiglivet bakterie.

Jeg ba han ta en blodprøve å sende inn, men neida - han ville "avvente" i 2 uker, uten noen logisk forklaring bortsett fra at det sto "jeg har mange pasienter og veldig dårlig tid" med stor blinkende neonskrift i panna hans.

Mange leger er dumme, tafatte, evneveike og initiativløse, dessverre er legen min en av disse, skal ta det opp med legekontoret på mandag.

Var ørlite granne bedre i halsen i dag etter sitronsjokkene i går og i dag tidlig, og var ute / borte mesteparten av dagen, men etter to timer tilbake i huset her nå virker det værre igjen. En forskjell derimot er at jeg føler meg bedre i resten av kroppen / energien etter at jeg har begynt å ta sanaol og spise brødskiver med flykræsj, kaviar og leverpostei (jeg hater alle tre intenst, har ikke spist det siden jeg var 7-8 år gammel). Byttet også ut 80% av drikken min daglig fra pepsi til Farris med sitron, og tar sitronsjokk hver morgen og kveld nå.

er du noe bedre i dag da? [:)]

sitter her og funderer litt for meg selv her.... søkte litt på halsbetennelse og det jeg hele tiden får opp det er at det er bakterier eller virus i og rundt mandlene og at man opererer bort mandlene om man har mer enn 3-4 halsbetennelser med streptokokker i året... og vanligvis går halsbetennelse over av seg selv i løpet av 3-7 dager.

jeg har jo fjernet mandlene.... hvorfor har jeg fortsatt ofte halsbetennelser og så langvarige og smertefulle da, hvis betennelsen egentlig bare sitter i mandlene??? [8|]

har dere andre som har halsvondt fjernet mandlene?

Jeg får ta en telefon t legen min igjen i morgen, hvis ikke jeg plutselig er frisk da [8|][8|]

Høres veldig ut som om du har en kraftig halsbetennelse/ streptokokkinfeksjon siden du har vondt for å svelge det meste. Har du veldig store og hovne mandler eller er du bare "sår"? Mange som er plaget med halsbetennelse om dagen og det er jo fort gjort å bare ta en rpøve hos legen. Har hatt mange slike henvendelser på legekontoret [:)] Det du også kan gjøre (det er helt jævlig), er at du kan koke opp saltvann og gurgle det. For all del : IKKE SVELG! Sug på en isbit og unngå alt av melkeprodukter.

ORIGINAL: skytte76

Høres veldig ut som om du har en kraftig halsbetennelse/ streptokokkinfeksjon siden du har vondt for å svelge det meste. Har du veldig store og hovne mandler eller er du bare "sår"? Mange som er plaget med halsbetennelse om dagen og det er jo fort gjort å bare ta en rpøve hos legen. Har hatt mange slike henvendelser på legekontoret [:)] Det du også kan gjøre (det er helt jævlig), er at du kan koke opp saltvann og gurgle det. For all del : IKKE SVELG! Sug på en isbit og unngå alt av melkeprodukter.

har fjernet mandlene [8|] har vært hos legen, har tatt antibiotika som ikke funket og er veeeldig sår... [:(]

ORIGINAL: OleSebastians mamma

Honning skal hjelpe!!
Så prøv å ha honning i teen![:)]

dropp teen og andre varme drikker!!!!! spis is!!!! varme er godt for bakteriene og de blomstrer ivei!

et annet tips er fribol host/hals halsdrops.. ta de gjerne så fort du kjenner antydninger til vond og sår hals..jeg har gjort det to ganger nå, og de funker kjempegodt på meg ihvertfall.. har hørt flere som har prøvd det også, spiste nesten halve boksen på første dagen, og dagen etter var halsen bra [:)] sukkerfrie er de og..er urter i den..

ORIGINAL: mainurket 09

Drikk kaldt vann, varm te ol gir bakteriene en oppvekst...........

hmm... dette var ny info.... [8|] hvorfor har vi ikke hørt det før??? alle sier jo varm te med honning og sitron???? [8|][8|] F!

Back
Topp